Skip to main content

Imħabba Permanenti

“‘Għal ħin wieħed tlaqtek, iżda bi ħniena kbira niġbrok. F’fawra ta’ għadab ħbejt għal ftit wiċċi minnek, iżda bi ħniena għal dejjem nitħassrek,’ jgħid i-Feddej tiegħek, il-Mulej. ‘Għax dan hu bħall-ilmijiet ta’ Noè għalija: għax bħalma ħlift li l-ilmijiet ta’ Noè ma jitilgħux iktar fuq l-art, hekk ħlift li ma nerġax iżjed nagħdab għalik, u lanqas inċanfrek. Għax il-muntanji jistgħu jitilqu, u l-għoljiet jitheżhżu; iżda l-imħabba tiegħi ma titħarrikx minn miegħek, u lanqas ir-rabta tas-sliem tiegħi ma titħarrek,’ jgħid il-Mulej li jħenn għalik” (Isaija 54:7-10).

Waħda mill-isbaħ kwalitajiet tal-imħabba divina hi l-permanenza tagħha. “Il-Mulej deherli bħal dari, jgħidli: ‘Iva, jien ħabbejtek bi mħabba eterna, għalhekk jien komplejt inżomm għalik il-fedeltà tiegħi” (Ġeremija 31:3). Il-kolonni tal-art jistgħu jiċċaqilqu minn posthom, iżda l-ħniena u l-benninità u l-patt tal-Mulej ħanin tagħna ma jitilqux lil niesu. Kemm inħossni ferħan f’ruħi meta nemmen din id-dikjarazzjoni! 

Kull ġurnata li tgħaddi qiegħda ġġib is-sena fi tmiemha, u kull sena li tgħaddi jfisser li ħajti qed toqrob lejn id-destinazzjoni tagħha. “Tafu ż-żmien preżenti, illi diġà waslet is-siegħa għalikom biex tkunu mqajmin mill-irqad, għax issa s-salvazzjoni tagħna hija eqreb milli meta emminna fil-bidu” (Rumani 13:11).

Iżda ż-żmien ma jbiddilx il-Mulej. Fanali ġodda jinxtegħlu flok il-qodma, u naraw bidla f’kollox; iżda Sidna hu l-istess, ilbieraħ, illum u għal dejjem. Hu “Missier id-dwal, li miegħu m’hemmx varjabilità jew ombra minħabba t-tidwir” (Ġakbu 1:17). Il-forza taqleb il-muntanji, iżda ebda qawwa immaġinabbli ma taffettwa lil Alla etern. Xejn fil-passat, fil-preżent jew fil-ġejjieni ma jista’ jqanqal lill-Mulej milli ma jurix mogħdrija miegħi.

Ruħ tiegħi, strieħ fil-benevolenza eterna tal-Mulej, li jittrattak bil-ħlewwa u tjieba. Ftakar ukoll il-patt ta’ dejjem li għamel miegħek. Alla ma jinsa qatt ir-rabta tiegħu miegħek; qis li ma tinsihiex int. 

Talba: “Alla glorjuż, fi Kristu Ġesù Ibnek inti ntrabatt li tkun Alla tagħna u aħna nkunu l-poplu tiegħek. Hekk iżżommni u tgħoddni bħala wieħed minn niesek, mixtrija b’demm imprezzabbli. O agħtini li nimmedita fuq il-ħniena u l-patt tiegħek – ħwejjeġ ċerti u dejjiema, aktar mix-xemx u l-qamar fil-korsa tagħhom.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...