Skip to main content

Il-Mixja Mal-Mulej

“Ħenok għex ħamsa u sittin sena, u wiled lil Metuselaħ. Imbagħad Ħenok, wara li wiled lil Metuselaħ, mexa ma’ Alla għal tliet mitt sena, u wiled bniet u subien. U l-jiem kollha ta’ Ħenok kienu tliet mija u ħamsa u sittin sena. U Ħenok kien jimxi m’Alla, u ma għadux iżjed, għax Alla ħadu” (Ġenesi 5:21-24)

Mhux xi azzjoni jew tnejn illi jixhdu favorevolment li t-tali hu Kristjan. Aktarx, trid tkun il-kondotta evanġelika fit-totalità tagħha illi biha tingħaraf l-identità vera tiegħu. Il-kredenti, imnissel mill-Ispirtu tal-ħajja, jixbah il-pjaneti fis-sistema solari: kostanti u bla għejja jkompli fid-dawrien tiegħu max-Xemx tal-Ġustizzja. Jibqa’ fedelment fl-orbitu maħtur għalih. 

Il-Bibbja talludi spiss għall-mixja, ossija, l-istil distintiv ta’ ħajja illi wlied Alla jadottaw voluntarjament u bil-ferħa. Bħal Ħenok fl-antik, huma “jimxu m’Alla.” B’mixja mhix l-istess bħal meta l-individwu jagħmel xi pass jew tnejn. Le, hu denominat “fil-mixja” b’moviment kontinwu, bi progress u tqarrib lejn it-tir tiegħu. 

Ebda bniedem mhu kkonsidrat b’saħħtu għax isir ruxxan f’daqqa, għal minuta u daqshekk, iżda għax il-bixra ta’ wiċċu għandha karnaġġjon sabiħ, u l-kumplament ta’ ġismu jidher enerġetiku. Alla ma jistma lil ħadd bħala mqaddes għalih għax darba fil jagħmel opra ta’ karità, iżda mill-korsa ġenerali tiegħu. 

Midneb jista’ jkun “tajjeb” f’xi atti tiegħu. Kajjin, il-qattiel, iressaq sagrifiċċju mill-għelejjel tar-raba’ tiegħu. Ġuda, it-traditur viljakk, jipprietka l-Kelma. Il-Fariżej, li isimhom sar sinominu mal-ipokresija, isumu. L-iskribi, reliġjużi ta’ qatgħa simili, jitolbu.

Mill-banda l-oħra, wieħed qaddis, li fuqu hemm it-tbissima t’Alla, jista’ f’xi azzjonijiet jogħtor gravament u jkidd lill-Missier fis-sema. David, ir-raġel għal qalb Alla, jieħu mart Urija għalih innifsu. Pietru, dixxiplu ewlieni tal-Mulej, jiċħdu. Abram, ħabib Alla, iħajjar lil martu tigdeb biex jipproteġi ġildu. Frattant dawn huma fost il-favoriti tas-sema. 

Talba: “Ġesù Sidna, int ma ssejħilniex ilsiera iżda ħbieb, għax kulma smajt mingħandek Missierek għarraftulna. Ma nistgħux nifhmu l-privileġġ sublimi illi nkunu ħbiebek. Ladarba wrejt it-tali ġenerożità magħna, nitolbuk biex nimxu miegħek denjament, filli nisimgħu leħnek u nkunu żelużi biex nobduk f’kollox. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...