Skip to main content

Ammetti

“Hieni min ħtijietu maħfura, min dnubu mistur. Hieni l-bniedem li l-Mulej ma jgħoddlu l-ebda ħtija, u li fl-ispirtu tiegħu m’hemm l-ebda qerq. Meta bqajt sieket, għadmi ntemm bil-krib tiegħi l-jum kollu. Għax lejl u nhar idek tqalet fuqi; saħħti nfniet bħal f’nixfa tas-sajf. Stqarrejtlek dnubi, u l-ħażen tiegħi jien ma ħbejtx. Jien għidt: ‘Nistqarr ħtijieti lill-Mulej,’ u int ħfirtli l-ħażen ta’ dnubi” (Salmi 32:1-5).

Jekk nammettu dnubietna, sinċerament, serjament u bl-umiltà, il-Mulej jingassa d-dejn tagħna kontra tiegħu. Homo agnoscit, Deus ignoscit – il-bniedem jistqarr, Alla jaħfer. L-istqarrija tad-dnub trid tkun imġonġija mal-qatla tad-dnub, altrimenti kollox jintilef. Nitilfu lil Alla, nitilfu lis-Salvatur, nitilfu l-Ġenna, nitilfu ruħna stess. 

Il-penitent veru kapaċi jgħid, ma’ Vivaldus, “Ma naħbix dnubieti, iżda nurihom; ma niskużahomx, iżda nakkużahom.” Peccata enim non nocent, si non placent – dnubieti ma jagħmlulix ħsara jekk ma jogħġbunix. Il-bidu tas-salvazzjoni tiegħi huwa t-tagħrif tat-trasgressjoni tiegħi. 

“Min isalva ħajtu jitlifha” (Mattew 16:25). Hawn għandna wieħed mill-paradossi li jiżvolġu mill-evanġelju. Sakemm nibqa’ awtonomu, bla ma ndur lejn Alla fi ndiema sinċiera, nassumi illi l-karattru pjaċevoli u ċivili tiegħi huwa, fis-sew u bir-raġun, tiegħi, bħallikieku sawwartu jien bl-isforz morali tiegħi. Kemm indum b’dil-mentalità t-tajjeb tiegħi mhuwiex magħdud bħala tiegħi. Attwalment hi l-grazzja komuni li topera fl-umanità kollha illi wasslitni safejn wasalt. 

Biss meta nirrealizza li s-simpatija u kwalunkwe ħaġa pożittiva fija mhijiex tiegħi, iżda hi għotja mingħand Alla, sforz il-benevolenza tiegħu lejn ulied il-bnedmin, f’dak l-istadju nkun bdejt biex nieħu l-evanġelju bis-serjetà li jixraqlu. Meta noffri lili nnifsi u bil-fidi nqiegħed lili nnifsi għad-dispożizzjoni ta’ Ġesù s-Sid, f’dak il-waqt it-tjieba tibda ssir tiegħi. L-uniċi affarijiet li nistgħu nżommu huma l-affarijiet li nagħtuhom lil Alla liberament. Kulma nżommu għalina nfusna hu proprjament dak li ċertament għad nitilfu. 

“Min jaħbi dnubietu ma jkollux risq, iżda min jistqarrhom u jabbandunahom isib il-ħniena” (Proverbji 28:13).

Talba: “Impossibbli ninħbew wara subgħajna, Mulej! Int tgħarbilna u tagħrafna; taf id-dħul u l-ħruġ tagħna; taf ħsibijietna mill-bogħod. Nitolbuk sabiex inkunu realistiċi quddiemek, bla ma nipprovaw nilagħbuha ta’ xi ħaġa li m’aħniex jew nippożaw għall-approvazzjoni ta’ ħaddieħor. Miegħek għandna x’naqsmu, o Missier. Agħtina s-sensibbiltà biex nikxfu lilna nfusna quddiemek – għax nafu illi int mimli bil-maħfra, minħabba Ibnek, is-Salvatur tagħna. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

L-Art Hi Tal-Mulej

“L-art tal-Mulej, u kulma fiha; id-dinja, u dawk li jgħammru fiha. Fuq l-ibħra għamel is-sisien tagħha, u fis-sod waqqafha fuq ix-xmajjar. Min jitla’ fuq l-għolja tal-Mulej? Jew min joqgħod fil-post imqaddes tiegħu? Min għandu jdejh indaf u qalbu safja; min ma jagħtix ruħu għall-frugħa, u lanqas jaħlef bil-qerq. Bniedem bħal dan ikollu l-barka tal-Mulej, u l-ħaqq minn Alla tas-salvazzjoni tiegħu” (Salmi 24:1-5).  Ir-rivelazzjoni speċjali tikkonvinċini dwar is-saltna universali, u s-saltna ta’ ġustizzja, sliem u ferħ fl-Ispirtu. Ladarba Alla Trinità ħalaq kollox skont ir-rieda tiegħu, mela d-dinja, dak kollu viżibbli u inviżibbli, huwa tiegħu! La oriġinatur, pussessur! Dal-pilastru tal-verità jeħtieġ jibqa’ bla mittiefes, altrimenti r-reliġjon tagħna tisfa materjalista. Il-Mulej huwa Kreatur, mhux għas-sebħ u l-unur ta’ xi razza partikolari, jew imqar għall-bnedmin, imma għalih innifsu, u sekondarjament għall-ġid u l-barka tagħna. Distinzjonijiet u privileġġi pekuljari, nazzj