Skip to main content

Ħa Nersqu B'Qalb Sinċiera

“Mela, l-aħwa, ladarba għandna l-kunfidenza biex nidħlu fil-Qaddis tal-Qaddisin bid-demm ta’ Ġesù, bi triq ġdida u ħajja li inawgura għalina mill-purtiera, voldiri laħmu, u ladarba għandna saċerdot kbir fuq id-dar t’Alla, ħa nersqu b’qalb sinċiera bl-assigurazzjoni sħiħa tal-fidi, bi qlubna mraxxin minn kuxjenza ħażina u l-ġisem maħsul b’ilma pur. Ħa nżommu sħiħ l-istqarrija ta’ tamitna bla ma nivvaċillaw, għax fidil hu dak li wiegħed. U ħa nikkonsidraw kif nistimulaw lil xulxin għall-imħabba u l-opri t-tajba,” (Ebrej 10:19-24).

M’hemm ebda perjodu tul ħajtek li fih m’għandikx bżonn lil Ġesù, il-ħobż ħaj li niżel mis-sema biex wieħed jiekol minnu u ma jmutx. L-istess medjatur tiegħek xerred demmu għalik, biex jagħmlek tiegħu. Hu wkoll il-qasssis il-kbir tiegħek li dejjem jinterċiedi għall-benefiċċju tiegħek. Irid illi dak mibdi fik jasal fit-tmiem xieraq tiegħu. Ġesù ottiena għalik dil-ħniena, kiseb għalik grazzja, dispensata mit-tron tal-Missier. 

Bħala midneb teħtieġ urġentement u kontinwament il-miżerikordja u l-grazzja. Jekk tixtieq illi tkun sodisfatt, taf għand min għandek tirrikorri. Kwalunkwe ieħor hu impostur u jiddiżappuntak. Stenna mingħand Ġesù provvista għanja; hu l-aġent li bih jaslulek il-barkiet smewwitija. Għax Alla l-Missier hu l-funtana ta’ grazzja u ħniena. Ġesù s-Salvatur tiegħek hu t-teżorier. Fih tgħammar il-milja kollha. L-Ispirtu s-Santu hu d-dispensier tal-grazzja u l-ħniena. M’għandu jkun hemm ebda apatija jew għażż. Il-privileġġ maqlugħ hu immens. L-inkuraġġiment hu qawwi. “Ħa nersqu b’qalb sinċiera bl-assigurazzjoni sħiħa tal-fidi.”

L-istess awtur, aktar kmieni, iħeġġiġna biex nersqu bil-qlubija. Hi kunfidenza mimlija timenza u riverenza lejn Alla infinit. Il-qlubija tal-fidil hi msejsa fuq Ġesù Sidu, minħabba li miet minfloku. Ma neżerċitawx qlubija minħabba xi virtù fina, lanqas minħabba l-qalb ferventi u s-servizz tagħna. 

Talba: “Missierna, m’aħniex kuraġġjużi quddiemek għax indimna jew ninsabu mexjin b’mod attiv fil-mogħdija tal-ubbidjenza, u lanqas għax qed inbatu, xi ftit jew wisq, minħabba l-fidi tagħna. Le, bil-fidi nwaħħlu ħarsitna biss fuq Ġesù, il-Maħbub. Bħala kredenti nersqu b’qalb battala u b’idejn vojta, biex jimtlew bl-għotjiet ħielsa tal-grazzja tiegħek. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...