“Maħbubin, m’inix niktbilkom kmandament ġdid, anzi, hu kmandament qadim li kellkom mill-bidu. Il-kmandament il-qadim hu l-messaġġ li smajtu. Frattant qed niktbilkom kmandament ġdid, li hu veru fih u fikom, għax id-dalma tinsab għaddejja u d-dawl il-veru diġà qiegħed jiddi. Min jikklejmja li hu fid-dawl imma jobgħod lil ħuh għadu fid-dalma s’issa. Min iħobb lil ħuh jgħammar fid-dawl, u m’hemm ebda kawża t’offiża fih. Imma min jobgħod lil ħuh jinsab fid-dalma u jimxi fid-dalma; ma jafx fejn sejjer, għax id-dalma għamietlu għajnejh” (1 Ġwanni 2:7-11).
Il-mibegħda, bil-biża’ u d-diżgust li jakkumpanjawha, b’tendenza li ttawwal l-espressjoni tagħha nfisha, ġiet deskritta bħala l-ġenn tal-qalb. Bil-mibegħda nikkastigaw lilna nfusna.
Bil-mibegħda nifhmu l-qagħda ta’ rieda ħażina u avversjoni lejn l-oġġett tal-mibegħda, biża’ jew għadab mar-resqa tiegħu, ferħ meta jisfa mweġġa’, u korla meta jirċievi favur. “Għesaw bagħad lil Ġakobb, minħabba l-barka li bierku biha missieru.” Did-dispożizzjoni, diġà mħassra, tippjana ħwejjeġ wisq agħar. Ir-rakkont ikompli immedjatament: “U Għesaw qal f’qalbu: ‘Qrib hu jum mewt missieri; imbagħad noqtol lil ħija Ġakobb.”
Il-mibegħda hi l-kuntrarju tal-imħabba. Tista’ tkun bejn persuna u oħra, fenomenu komuni; imma tintuża wkoll għal Alla li għandu avversità persistenti lejn kwalunkwe ħażen: “Hemm sitt ħwejjeġ li jobgħod il-Mulej: iva, sebgħa huma mistkerrhin minnu: għajnejn imkabbra, ilsien giddieb, u jdejn li jxerrdu demm bla ħtija, qalb tberren ħsibjiet ħżiena, riġlejn ħfief biex jagħmlu l-ħsara, xhud qarrieq, li jgħid il-gideb, u min bejn l-aħwa jqajjem il-ġlied.”
B’mod simili, għalkemm mhux assolutament, il-ġusti wkoll jobogħdu l-ħażen. Mill-banda l-oħra, il-perversi jobogħdu d-dawl, ossija kull ħaġa li għandha fuqha l-barka divina. Il-mibegħda hi ttimbrata bħala attività u dispożizzjoni karnali, prodott tal-bniedem imwaqqa’ fid-dnub.
Il-perikli tagħha huma vasti daqs id-deżert, u taf tkun agħar minn delitt. Hi ġlata qerrieda fuq l-uċuħ, u oħtha l-ġelożija tkompli teqred il-ftit li tħalli hi. Il-ħjiena, imsieħba mal-mibegħda, dejjem issir bersall lejn xiex tispara, u dejjem għandha skuża biex tillitika. Il-gwaj hu hawn, illi aktar ma tkun għadwa antika inqas tgħejja, għax l-avversità teħel mal-kustilji u ssemmem kollox. Qisha hi fin-natura tagħna illi nobogħdu lil dawk li nkunu weġġejna, probabbilment għax jibqgħu quddiemna mafkar permanenti tal-bluha tagħna.
Talba: “Mulej, kull meta nippreferu d-dlam naqgħu f’xibka; il-biża’ jdur magħna. Iżda f’imħabbtek m’hemmx biża’. Imħabbtek perfetta tgħallimna nixħtu kull biża’ ’l barra. Kompli ħarriġna fil-mogħdija tal-imħabba, għax l-imħabba ġejja mingħandek u min iħobb jagħti prova li hu mwieled mill-Ispirtu tiegħek. Grazzi talli poġġejtna fil-mogħdija tal-ħajja. Ammen.”
Comments