Skip to main content

Maħfura, Biex Nimxu fil-Biża' tal-Mulej

“Dawwart wiċċi lejn Sidi l-Mulej, biex infittex bit-talb u t-tħannin, bis-sawm, bl-ilbies tax-xkora u bl-irmied. Tlabt lill-Mulej, Alla tiegħi, u stqarrejt u għidt: ‘O Sidi, Alla kbir u tal-biża’, li tħares il-patt u t-tjieba lil dawk li jħobbuk, u lil dawk li jħarsu l-kmandamenti tiegħek: aħna dnibna u mxejna mgħawweġ. Għamilna l-ħażin u ma ridniex nisimgħu, billi twarrabna mill-preċetti tiegħek u mill-ordinanzi tiegħek, u lanqas smajna mill-qaddejja tiegħek, il-profeti, li kellmu f’ismek lis-slaten tagħna, lill-kbarat tagħna, lil missirijietna u lill-poplu kollu tal-pajjiż. O Sidi, lilek il-ħaqq, iżda lilna l-mistħija tal-wiċċ, bħalma hu llum’” (Danjel 9:3-7).

Billi nemmnu, għandna konfidenza qaddisa biex nersqu lejn it-tron t’Alla. Għalina m’għadux tron ta’ ġudizzju, iżda minħabba Kristu hu tron tal-grazzja. Għalhekk ma nsibuhiex bi tqila nammettu dnubietna ma’ Missierna. Meta d-dnub jitniżżel mit-tron tal-qalb, il-ħtijiet l-iżjed sigrieti jmejlu l-qalb b’umiltà quddiem il-Ħaruf. Demmu hu t-tindif tagħna; kuljum nirrikorru għandu għall-purifikazzjoni. 

Bħala fidili m’aħniex kapaċi nifhmu l-erruri kollha tagħna. “Min jista’ jagħraf l-għeltijiet tiegħu? Naddafni minn ħtijieti l-moħbija. Ħares il-qaddej tiegħek mid-dnubiet tat-tkabbir; tħallihomx jaħkmuni. Imbagħad inkun bla ħtija, u mnaddaf minn ħtija kbira. Ħalli l-kliem ta’ fommi u l-ħsibijiet ta’ qalbi jkunu milqugħin quddiemek, o Mulej, blata tiegħi u ħellies tiegħi” (Salmi 19:12-14).

Nafu illi anke d-dnubiet li m’aħniex konxji tagħhom jeħtieġ jinħaslu, għax Alla hu omnixjenti u xejn mhu moħbi minnu. Il-fidili jafu wkoll illi d-dnub mhux biss għandu ż-żahar u l-frott, iżda wkoll l-għeruq imqabbad fihom. Mhux biss jagħmlu atti ħżiena, iżda wkoll għandhom natura mniġġsa mnejn jispontaw dawn l-atti. 

Apparti li jistqarru, jinviġilaw u joqogħdu attenti. Isejħu lil Alla biex iżommhom b’setgħetu. Ma jimminimizzawx id-dnub u lanqas iċekknu d-deformità odjuża tiegħu. Ma jirreferux għalih b’ismijiet iktar mansi milli jistħoqqlu, għax ikunu awtomatikament qed iraħħsu l-valur infinit tad-demm prezzjuż ta’ Kristu, imxerred biex ipatti għal ħtijiethom. 

Lanqas ma jippretenduha li laħqu l-perfezzjoni; l-Ispirtu s-Santu jżommhom mit-tali errur. Jgħallimhom illi bħala midinbin imsejkna, jeħtiġilhom iħarsu kostantement lejn is-Salvatur. Jurihom illi mqar l-ikbar qaddis, stabbilit u msejjes fis-sod, jekk jitħalla għalih waħdu, dikment jaqa’ f’reati mill-agħar u dnubiet prużuntużi. Waħdu mhux kapaċi jduq ir-rebħa. 

Importanti għalina neżerċitaw il-fidi kuljum, u kuljum inraħħmu lill-Feddej tagħna biex irebbaħna miegħu. Għax id-dnub ma jiddominax fuqna, għax m’aħniex taħt il-liġi iżda taħt il-grazzja (Rumani 6:14). 

Talba: “Alla tagħna, foħrija u ġieħ u ringrazzjament lilek! Għax il-grazzja tiegħek tirrenja għalina u fina. Bħalma wegħidt hekk għamilt: tfajt il-biża’ tiegħek f’qalbna biex ma nitwarrbux minnek. Tajtna l-maħfra u magħha l-ħarsien mid-dnub. Ħalleluja! Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

L-Art Hi Tal-Mulej

“L-art tal-Mulej, u kulma fiha; id-dinja, u dawk li jgħammru fiha. Fuq l-ibħra għamel is-sisien tagħha, u fis-sod waqqafha fuq ix-xmajjar. Min jitla’ fuq l-għolja tal-Mulej? Jew min joqgħod fil-post imqaddes tiegħu? Min għandu jdejh indaf u qalbu safja; min ma jagħtix ruħu għall-frugħa, u lanqas jaħlef bil-qerq. Bniedem bħal dan ikollu l-barka tal-Mulej, u l-ħaqq minn Alla tas-salvazzjoni tiegħu” (Salmi 24:1-5).  Ir-rivelazzjoni speċjali tikkonvinċini dwar is-saltna universali, u s-saltna ta’ ġustizzja, sliem u ferħ fl-Ispirtu. Ladarba Alla Trinità ħalaq kollox skont ir-rieda tiegħu, mela d-dinja, dak kollu viżibbli u inviżibbli, huwa tiegħu! La oriġinatur, pussessur! Dal-pilastru tal-verità jeħtieġ jibqa’ bla mittiefes, altrimenti r-reliġjon tagħna tisfa materjalista. Il-Mulej huwa Kreatur, mhux għas-sebħ u l-unur ta’ xi razza partikolari, jew imqar għall-bnedmin, imma għalih innifsu, u sekondarjament għall-ġid u l-barka tagħna. Distinzjonijiet u privileġġi pekuljari, nazzj