Skip to main content

Il-Karta tal-Identità

“Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja. Issaportu ’l xulxin u aħfru ’l xulxin, jekk xi ħadd għandu lment kontra ħaddieħor; bħalma appuntu ħafrilkom is-Sid, hekk ukoll agħmlu intom. U fuq dawn il-virtujiet kollha ilbsu l-imħabba, li hi r-rabta tal-armonija perfetta. Ħa jarbitra s-sliem ta’ Kristu fi qlubkom, li għalih tabilħaqq kontu msejħin f’ġisem wieħed. U kunu grati. Ħa tgħammar ġewwa fikom kelmet Kristu bl-għana, tgħallmu u tammonixxu ’l xulxin b’kull għerf, tkantaw salmi, innijiet u kanzunetti spiritwali, b’rikonoxxenza fi qlubkom ’l Alla. U kull ħaġa kwalunkwe li tagħmlu, sew bil-kelma jew inkella fl-att, agħmlu kollox f’isem is-Sid Ġesù, filwaqt li tirringrazzjaw ’l Alla l-Missier permezz tiegħu. (Kolossin 3:12-17).

Jekk nieqaf u nistaqsi lili nnifsi, “Min jien?” qajla nkun naf xi nwieġeb. Imma sforz ir-rabta tiegħi ma’ Kristu, u sforz l-unjoni mistika li ngawdu miegħu, nista’ niddefinixxi lili nnifsi u lil ħuti b’diversi termini li flimkien jagħtu idea tal-istatus li fih ninsabu promossi. 

Fl-Iskrittura l-fidili huma popolarment denominati bħala qaddisin. Jingħad li aħna Kristjani tliet darbiet biss. Oriġinarjament l-isem kien ivvintat bħala laqam, probabbilment f’sens peġġorattiv; kienu l-pagani f’Antjokja li sejħulna hekk l-ewwel darba, u aħna adottajnieh. Bħalma kien hemm il-Caiserianoi, in-nies devoti lejn l-emperatur Ruman, issa tfaċċaw il-Christianoi, is-sudditi leali ta’ Kristu. 

Apparti minn hekk, aħna msejħa wkoll tfal t’Alla u wliedu, ulied id-dawl, ulied il-jum, ulied l-ubbidjenza, fidili, ħbieb ta’ Kristu, nagħaġ tal-merħla tiegħu, aħwa fl-istess familja divina, suldati, xhieda, amministraturi, ċittadini smewwitija, dwal fid-dinja, il-maħbubibn, il-maħturin u l-imsejħin t’Alla, l-ambaxxaturi tiegħu, il-ministri, il-qaddejja u d-dixxipli ta’ Ġesù, werrieta t’Alla, werrieta ma’ Kristu, friegħi fid-dielja l-vera, membri fl-istess ġisem mistiku, ġebel ħaj li jifforma t-tempju tal-Ispirtu s-Santu, epistoli ħajjin, segwaċi jew dixxipli ta’ Ġesù, akar minn rebbieħa, vittorjużi, konkwistaturi, u l-bqija. 

Dawn kollha fihom tagħbija ta’ sinifikat. Kollha jikkontribwixxu biex jiddefinixxu x’sar realment meta wieħed hu mwieled mill-ġdid.

Allura x’attitudni jmissni nadotta jien u niżvolġi din l-identità? Blaise Pascal jissuġġerixxi: “Agħmel il-ħwejjeġ żgħar bħallikieku kienu kbar, minħabba l-maestà tal-Mulej Ġesù Kristu, li jgħammar fik. Agħmel ħwejjeġ kbar bħallikieku kienu żgħar u ħfief, minħabba l-omnipotenza tiegħu.”

Niftakru li qajla għandna ħjiel x’ħejja l-Missier għal dawk li jħobbuh. Mhux aħjar, allura, inħejju qalbna, u naġġostaw l-azzjonijiet tagħna? Fil-ħdax ta’ Marzu, 1830, tifla ċkejkna Ingliża kien imissha l-lezzjoni mat-tutur tagħha. Dakinhar inzertat lezzjoni li kellha x’taqsam mal-familja rjali. Hi u tistudja ċ-ċart ġenealoġika fil-ktieb, saret konxja ta’ fatt sorprendenti: kien imiss lilha li tiret it-tron! Għall-ewwel bkiet, imbagħad ħarset lejn l-għalliem u qaltlu, “Se nkun brava!” Il-fatt li ċ-ċkejkna Victoria kellha xi darba tkun inkurunata reġina mmotivaha biex tgħix fuq livell ogħla. 

Nistgħu naffordjaw inqas minn hekk, jekk is-saltna li se nirtu hi waħda eterna?

Talba: “Skont il-favur tiegħek lejna, Mulej, tajtna status inkredibbilment għoli quddiemek. Minn issa stess tagħrafna bħala maħfura, qaddisin u saħansitra wliedek adottivi, eredi ta’ saltna eterna. Ma’ dil-qagħda nagħrfu wkoll ir-responsabbiltà solenni illi nikkomportaw irwieħna b’mod konformi mal-vokazzjoni tagħna. Tħalliniex nonqsu minn din l-isfida! Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh