Skip to main content

Perfezzjoni Aċċettabbli

“Issa nafu illi kulma tgħid il-liġi, tgħidu ’l dawk taħt il-liġi, sabiex kull fomm jintebaq u d-dinja kollha tinżamm responsabbli quddiem Alla. Għalhekk mill-opri tal-liġi ebda bniedem mhu se jkun iddikjarat ġust quddiemu; aktarx, permezz tal-liġi jiġina t-tagħrif tad-dnub. Imma issa, apparti l-liġi, il-ġustizzja t’Alla hi mmanifestata, mixhuda mil-Liġi u l-Profeti, iva, il-ġustizzja t’Alla permezz tal-fidi f’Ġesù Kristu għal dawk kollha li jemmnu. M’hemmx distinzjoni, għax kollha dinbu u jonqsu mill-glorja t’Alla, u huma ġġustifikati b’xejn bil-grazzja tiegħu permezz tal-fidwa li seħħet fi Kristu Ġesù” (Rumani 3:19-24).

Il-perfezzjoni kif jifhimha l-bniedem u l-perfezzjoni kif jaraha Alla huma differenti minn xulxin. Ħa jiftakru l-moralisti min huma, u kemm huma fjakki t-tentattivi tagħhom biex jilħqu l-perfezzjoni li Alla jirrikjiedi minnhom. 

Ewwilla nsew li huma nisel Adam? Ewwilla ma jridux ikunu realistiċi u jagħrfu li fil-vini tagħhom hemm jiġri demm it-traditur? Ladarba kull fomm għad jintebaq, kif jissograw jiftħu tagħhom? Jekk difatti d-dinja kollha għad tidher ħatja quddiem l-Imħallef etern – għax bl-opri tal-liġi ebda bniedem ma jista’ jkun magħdud ġust quddiemu – kif għandhom l-ardir jipprovaw jiddefendu lilhom infushom? Kif jissograw jgħidu li huma innoċenti quddiem l-Ogħla? Jaqaw ma jirrealizzawx illi l-ħarsa tal-Omnixjenti tippenetra sa fil-moħbiet tal-qalb? Ewwilla ma jafux illi Alla jinnota l-korruzzjoni avolja l-mixja tagħhom tidher ċivili? 

Qatt ma semgħu l-moralisti illi hu biss Kristu li jippurifikalna qlubna permezz tal-fidi fih, kif ukoll iqaddisna bil-fidi? (Atti 15:9; 26:18). Mingħajr il-maħfra tiegħu, il-wiċċ maħsul u l-idejn nodfa tagħhom qatt ma jistgħu jirrikmandawhom quddiem Alla, li jismu Qaddis.

Ironikament, it-tjieba tal-moralisti aktar tagħmel ġid lil nies oħra f’did-dinja milli lilhom infushom fid-dinja l-oħra. Iċ-ċiviltà, l-edukazzjoni, l-imġiba diċenti, l-etikett, hi bastun tajjeb biex timxi bih fost il-bnedmin, imma hi sellum żgangat u diżappuntanti biex titla’ l-Ġenna biha. Das-sellum ma jlaħħaqx. Ġesù Kristu biss – it-taraġ li fuqu jitilgħu u jinżlu l-anġli t’Alla – iġonġi l-art mas-sema. 

L-arċier jista’ jimmissja l-bersall tiegħu billi jispara żmerċ jew inkella ma jisparax qawwi biżżejjed. L-ipokritu jispara żmerċ, mentri l-moralista ma jwassalx il-vleġġa tiegħu sal-bersall. Iż-żagħżugħ li staqsa lis-Sid Ġesù, “X’għandi nagħmel biex niret il-ħajja eterna?” seta’ jkun bniedem aħjar kieku ma kienx daqshekk tajjeb!

Talba: “Int għadabt, Mulej Alla, għax aħna dnibna; domna ħafna fi ħtijietna. Insalvaw aħna? Għax sirna lkoll bħal raġel imniġġes, u s-sewwa kollu tagħna sar bħal ċarruta maħmuġa; ilkoll nidbielu bħal werqa, u ħtijietna, bħar-riħ, iġorruna. Għax m’hawn ħadd iżjed li jsejjaħ ismek, li jitħarrek biex iżomm miegħek. Tkomplix taħbi wiċċek minna; tħalliniex nintemmu fi ħżunitna. Ħenn għall-qaddejja tiegħek! Ħa jiddi dawlek fuqna! Nappellawlek f’isem Ibnek Ġesù. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issiril...