Skip to main content

Perfezzjoni Aċċettabbli

“Issa nafu illi kulma tgħid il-liġi, tgħidu ’l dawk taħt il-liġi, sabiex kull fomm jintebaq u d-dinja kollha tinżamm responsabbli quddiem Alla. Għalhekk mill-opri tal-liġi ebda bniedem mhu se jkun iddikjarat ġust quddiemu; aktarx, permezz tal-liġi jiġina t-tagħrif tad-dnub. Imma issa, apparti l-liġi, il-ġustizzja t’Alla hi mmanifestata, mixhuda mil-Liġi u l-Profeti, iva, il-ġustizzja t’Alla permezz tal-fidi f’Ġesù Kristu għal dawk kollha li jemmnu. M’hemmx distinzjoni, għax kollha dinbu u jonqsu mill-glorja t’Alla, u huma ġġustifikati b’xejn bil-grazzja tiegħu permezz tal-fidwa li seħħet fi Kristu Ġesù” (Rumani 3:19-24).

Il-perfezzjoni kif jifhimha l-bniedem u l-perfezzjoni kif jaraha Alla huma differenti minn xulxin. Ħa jiftakru l-moralisti min huma, u kemm huma fjakki t-tentattivi tagħhom biex jilħqu l-perfezzjoni li Alla jirrikjiedi minnhom. 

Ewwilla nsew li huma nisel Adam? Ewwilla ma jridux ikunu realistiċi u jagħrfu li fil-vini tagħhom hemm jiġri demm it-traditur? Ladarba kull fomm għad jintebaq, kif jissograw jiftħu tagħhom? Jekk difatti d-dinja kollha għad tidher ħatja quddiem l-Imħallef etern – għax bl-opri tal-liġi ebda bniedem ma jista’ jkun magħdud ġust quddiemu – kif għandhom l-ardir jipprovaw jiddefendu lilhom infushom? Kif jissograw jgħidu li huma innoċenti quddiem l-Ogħla? Jaqaw ma jirrealizzawx illi l-ħarsa tal-Omnixjenti tippenetra sa fil-moħbiet tal-qalb? Ewwilla ma jafux illi Alla jinnota l-korruzzjoni avolja l-mixja tagħhom tidher ċivili? 

Qatt ma semgħu l-moralisti illi hu biss Kristu li jippurifikalna qlubna permezz tal-fidi fih, kif ukoll iqaddisna bil-fidi? (Atti 15:9; 26:18). Mingħajr il-maħfra tiegħu, il-wiċċ maħsul u l-idejn nodfa tagħhom qatt ma jistgħu jirrikmandawhom quddiem Alla, li jismu Qaddis.

Ironikament, it-tjieba tal-moralisti aktar tagħmel ġid lil nies oħra f’did-dinja milli lilhom infushom fid-dinja l-oħra. Iċ-ċiviltà, l-edukazzjoni, l-imġiba diċenti, l-etikett, hi bastun tajjeb biex timxi bih fost il-bnedmin, imma hi sellum żgangat u diżappuntanti biex titla’ l-Ġenna biha. Das-sellum ma jlaħħaqx. Ġesù Kristu biss – it-taraġ li fuqu jitilgħu u jinżlu l-anġli t’Alla – iġonġi l-art mas-sema. 

L-arċier jista’ jimmissja l-bersall tiegħu billi jispara żmerċ jew inkella ma jisparax qawwi biżżejjed. L-ipokritu jispara żmerċ, mentri l-moralista ma jwassalx il-vleġġa tiegħu sal-bersall. Iż-żagħżugħ li staqsa lis-Sid Ġesù, “X’għandi nagħmel biex niret il-ħajja eterna?” seta’ jkun bniedem aħjar kieku ma kienx daqshekk tajjeb!

Talba: “Int għadabt, Mulej Alla, għax aħna dnibna; domna ħafna fi ħtijietna. Insalvaw aħna? Għax sirna lkoll bħal raġel imniġġes, u s-sewwa kollu tagħna sar bħal ċarruta maħmuġa; ilkoll nidbielu bħal werqa, u ħtijietna, bħar-riħ, iġorruna. Għax m’hawn ħadd iżjed li jsejjaħ ismek, li jitħarrek biex iżomm miegħek. Tkomplix taħbi wiċċek minna; tħalliniex nintemmu fi ħżunitna. Ħenn għall-qaddejja tiegħek! Ħa jiddi dawlek fuqna! Nappellawlek f’isem Ibnek Ġesù. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

L-Art Hi Tal-Mulej

“L-art tal-Mulej, u kulma fiha; id-dinja, u dawk li jgħammru fiha. Fuq l-ibħra għamel is-sisien tagħha, u fis-sod waqqafha fuq ix-xmajjar. Min jitla’ fuq l-għolja tal-Mulej? Jew min joqgħod fil-post imqaddes tiegħu? Min għandu jdejh indaf u qalbu safja; min ma jagħtix ruħu għall-frugħa, u lanqas jaħlef bil-qerq. Bniedem bħal dan ikollu l-barka tal-Mulej, u l-ħaqq minn Alla tas-salvazzjoni tiegħu” (Salmi 24:1-5).  Ir-rivelazzjoni speċjali tikkonvinċini dwar is-saltna universali, u s-saltna ta’ ġustizzja, sliem u ferħ fl-Ispirtu. Ladarba Alla Trinità ħalaq kollox skont ir-rieda tiegħu, mela d-dinja, dak kollu viżibbli u inviżibbli, huwa tiegħu! La oriġinatur, pussessur! Dal-pilastru tal-verità jeħtieġ jibqa’ bla mittiefes, altrimenti r-reliġjon tagħna tisfa materjalista. Il-Mulej huwa Kreatur, mhux għas-sebħ u l-unur ta’ xi razza partikolari, jew imqar għall-bnedmin, imma għalih innifsu, u sekondarjament għall-ġid u l-barka tagħna. Distinzjonijiet u privileġġi pekuljari, nazzj