Skip to main content

Maħfurin Biex Naħfru

“Ħa ma tipproċiedi l-ebda kelma mħassra minn fommkom, iżda biss kwalunkwe kelma tajba għall-edifikazzjoni ta’ ħaddieħor, skont kif tirrekjiedi l-okkażżjoni, sabiex tagħti grazzja ’l dawk li jisimgħuha. U tnikktux lill-Ispirtu s-Santu t’Alla, li bih kontu ssiġillati għal jum il-fidwa. Ħa jitwarrab minnkom kull imrar, għadab u rabja, għajjat klamoruż u diffamazzjoni, ma’ kull forma ta’ malizzja. Kunu benevolenti ma’ xulxin, kumpassjonali, u aħfru ’l xulxin, bħalma Alla ħafer lilkom fi Kristu” (Efesin 4:29-32).

Alla li jaħfrilna jżommna taħt il-ħarsien omnipotenti tiegħu. Xogħlu mibdi fina ma jisfax abbandunat. Bniedem maħfur, ġustifikat permezz tal-fidi fi Kristu waħdu, għalkemm jista’ u kultant jaqa’ fis-srew ta’ dnubiet moqżieża, qatt ma jistgħu jordmuh hekk illi jirriversjaw il-maħfra, jew jirreduċuh għal stat ta’ kundanna. Ladarba ġustifikat, jibqa’ ġustifikat għall-eternità. 

Kif nista’ nkun naf li ngawdi l-maħfra? M’għandikx għalfejn tixxabbat sal-Ġenna biex tikkonsulta xi reġistri jew kotba, u hekk taċċerta ruħek intix imħabbeb m’Alla. Ittawwal biss f’qalbek stess, u ara jekk intix kapaċi taħfer lill-oħrajn, intix attwalment qed taħfrilhom, kull meta jonqsuk, sinċerament u bla kondizzjoni. Jekk temmen l-evanġelju u allura tgħallimt taħfer, m’għandikx għalfejn tiddubita – Alla ċertament ħafirlek. “Jekk taħfru lill-bnedmin ħtijiethom,” jassigurana l-Imgħallem, “jaħfrilkom ukoll Missierkom li hu fis-smewwiet.” U minnufih iwissina wkoll, “Iżda jekk ma taħfrux lilll-bnedmin ħtijiethom, lanqas Missierkom ma jaħfrilkom ħtijietkom” (Mattew 6:14-15). Min qal dad-diskors għamel tajjeb għalih: xerred id-dmugħ għal dawk li xerrdulu demmu.

Mela min jiddomanda l-ħniena bla ma juriha hu nnifsu jkun qed jirrovina l-pont li se jkollu bżonn jgħaddi minn fuqu. Bniedem jispiċċa fl-abbissi tal-infern jekk imut fi dnubietu, jekk ma jemminx l-evanġelju, jekk ma jindimx, iżda wkoll jekk ma jaħfirx lill-proxxmu. 

Bħala wliedu nitolbuh għall-maħfra, sabiex immantnu mixja nadifa miegħu, u komunjoni ħelwa. Nagħmluha ċara, anke jekk ikollna nirrepetu: bħala Mħallef diġà ħafrilna kompletament, passat, preżent, futur. Bħala Missierna, però, għat-taqdis tagħna, nitolbuh, “Aħfrilna djunna, bħalma aħna naħfru lill-midjunin tagħna” (Mattew 6:12). Atteġġjament u prattika bħal din togħġob lill-Missier, iżda għan-natura midinba tagħna hi frosta qalila. Għax l-istqarrija timmortifika l-korruzzjoni, tkisser il-qalb, u tingaġġana għal ħajja qaddisa. 

Talba: “Alla Missierna, infaħħruk u nroddulek ħajr talli f’ġieħ id-demm ta’ Kristu Ibnek ma tgħoddilniex it-trasgressjonijiet tagħna u lanqas il-ħażen li għadu mqabbad magħna. Grazzi għax-xhieda tal-grazzja tiegħek f’ruħna, illi ninsabu determinati biex naħfru lill-proxxmu tagħna mill-qalb. Kompli seddaqna bil-qawwa u l-ħniena tiegħek. Hekk nonorawk, u hekk ikollna konferma solida tal-ħidma tal-grazzja tiegħek f’ruħna. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Is-Sunnara Mistura

“Tkunux idolatri, bħal xi wħud minnhom; bħalma hu miktub: ‘In-nies poġġew jieklu u jixorbu, u qamu jilagħbu.’ M’għandniex niffornikaw, bħalma xi wħud minnhom iffornikaw, u mietu tlieta u għoxrin elf f’jum wieħed. M’għandniex inġarrbu lis-Sid, bħalma xi wħud minnhom ġarrbuh, u kienu meqrudin mis-serpenti; lanqas tgemgmu, kif xi wħud minnhom gemgmu, u kienu meqrudin mill-anġlu qerried. Issa dawn il-ħwejjeġ ġraw lil dawk in-nies bħala eżempji, u nkitbu bħala ammoniment għalina, li fuqna wasal it-twettiq taż-żminijiet. Għalhekk min jidhirlu li jinsab wieqaf fis-sod għandu joqgħod attent li ma jaqax! Ebda tiġrib ma qabadkom ħlief dak li hu komuni għall-umanità. Però Alla hu fidil, u mhux se jħallikom tkunu mġarrbin lil hinn milli kapaċi tifilħu, iżda mat-tiġrib jipprovdi l-ħruġ ukoll, ħalli tkunu tistgħu tissaportuh” (1 Korintin 10:6-13). It-tiġrib jippreżenta ruħu attraenti; iwiegħed il-kuntentizza, almenu kuntentizza temporanja. Imma qatt ma jiġi b’idejh vojta – joffrili s-sodisfa...