Skip to main content

Maħfurin Biex Naħfru

“Ħa ma tipproċiedi l-ebda kelma mħassra minn fommkom, iżda biss kwalunkwe kelma tajba għall-edifikazzjoni ta’ ħaddieħor, skont kif tirrekjiedi l-okkażżjoni, sabiex tagħti grazzja ’l dawk li jisimgħuha. U tnikktux lill-Ispirtu s-Santu t’Alla, li bih kontu ssiġillati għal jum il-fidwa. Ħa jitwarrab minnkom kull imrar, għadab u rabja, għajjat klamoruż u diffamazzjoni, ma’ kull forma ta’ malizzja. Kunu benevolenti ma’ xulxin, kumpassjonali, u aħfru ’l xulxin, bħalma Alla ħafer lilkom fi Kristu” (Efesin 4:29-32).

Alla li jaħfrilna jżommna taħt il-ħarsien omnipotenti tiegħu. Xogħlu mibdi fina ma jisfax abbandunat. Bniedem maħfur, ġustifikat permezz tal-fidi fi Kristu waħdu, għalkemm jista’ u kultant jaqa’ fis-srew ta’ dnubiet moqżieża, qatt ma jistgħu jordmuh hekk illi jirriversjaw il-maħfra, jew jirreduċuh għal stat ta’ kundanna. Ladarba ġustifikat, jibqa’ ġustifikat għall-eternità. 

Kif nista’ nkun naf li ngawdi l-maħfra? M’għandikx għalfejn tixxabbat sal-Ġenna biex tikkonsulta xi reġistri jew kotba, u hekk taċċerta ruħek intix imħabbeb m’Alla. Ittawwal biss f’qalbek stess, u ara jekk intix kapaċi taħfer lill-oħrajn, intix attwalment qed taħfrilhom, kull meta jonqsuk, sinċerament u bla kondizzjoni. Jekk temmen l-evanġelju u allura tgħallimt taħfer, m’għandikx għalfejn tiddubita – Alla ċertament ħafirlek. “Jekk taħfru lill-bnedmin ħtijiethom,” jassigurana l-Imgħallem, “jaħfrilkom ukoll Missierkom li hu fis-smewwiet.” U minnufih iwissina wkoll, “Iżda jekk ma taħfrux lilll-bnedmin ħtijiethom, lanqas Missierkom ma jaħfrilkom ħtijietkom” (Mattew 6:14-15). Min qal dad-diskors għamel tajjeb għalih: xerred id-dmugħ għal dawk li xerrdulu demmu.

Mela min jiddomanda l-ħniena bla ma juriha hu nnifsu jkun qed jirrovina l-pont li se jkollu bżonn jgħaddi minn fuqu. Bniedem jispiċċa fl-abbissi tal-infern jekk imut fi dnubietu, jekk ma jemminx l-evanġelju, jekk ma jindimx, iżda wkoll jekk ma jaħfirx lill-proxxmu. 

Bħala wliedu nitolbuh għall-maħfra, sabiex immantnu mixja nadifa miegħu, u komunjoni ħelwa. Nagħmluha ċara, anke jekk ikollna nirrepetu: bħala Mħallef diġà ħafrilna kompletament, passat, preżent, futur. Bħala Missierna, però, għat-taqdis tagħna, nitolbuh, “Aħfrilna djunna, bħalma aħna naħfru lill-midjunin tagħna” (Mattew 6:12). Atteġġjament u prattika bħal din togħġob lill-Missier, iżda għan-natura midinba tagħna hi frosta qalila. Għax l-istqarrija timmortifika l-korruzzjoni, tkisser il-qalb, u tingaġġana għal ħajja qaddisa. 

Talba: “Alla Missierna, infaħħruk u nroddulek ħajr talli f’ġieħ id-demm ta’ Kristu Ibnek ma tgħoddilniex it-trasgressjonijiet tagħna u lanqas il-ħażen li għadu mqabbad magħna. Grazzi għax-xhieda tal-grazzja tiegħek f’ruħna, illi ninsabu determinati biex naħfru lill-proxxmu tagħna mill-qalb. Kompli seddaqna bil-qawwa u l-ħniena tiegħek. Hekk nonorawk, u hekk ikollna konferma solida tal-ħidma tal-grazzja tiegħek f’ruħna. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

L-Art Hi Tal-Mulej

“L-art tal-Mulej, u kulma fiha; id-dinja, u dawk li jgħammru fiha. Fuq l-ibħra għamel is-sisien tagħha, u fis-sod waqqafha fuq ix-xmajjar. Min jitla’ fuq l-għolja tal-Mulej? Jew min joqgħod fil-post imqaddes tiegħu? Min għandu jdejh indaf u qalbu safja; min ma jagħtix ruħu għall-frugħa, u lanqas jaħlef bil-qerq. Bniedem bħal dan ikollu l-barka tal-Mulej, u l-ħaqq minn Alla tas-salvazzjoni tiegħu” (Salmi 24:1-5).  Ir-rivelazzjoni speċjali tikkonvinċini dwar is-saltna universali, u s-saltna ta’ ġustizzja, sliem u ferħ fl-Ispirtu. Ladarba Alla Trinità ħalaq kollox skont ir-rieda tiegħu, mela d-dinja, dak kollu viżibbli u inviżibbli, huwa tiegħu! La oriġinatur, pussessur! Dal-pilastru tal-verità jeħtieġ jibqa’ bla mittiefes, altrimenti r-reliġjon tagħna tisfa materjalista. Il-Mulej huwa Kreatur, mhux għas-sebħ u l-unur ta’ xi razza partikolari, jew imqar għall-bnedmin, imma għalih innifsu, u sekondarjament għall-ġid u l-barka tagħna. Distinzjonijiet u privileġġi pekuljari, nazzj