“Imma kull min jikkawża biex jidneb wieħed minn dawn iż-żgħar li jemmnu fija, jaqbillu illi tiddendel ġebla tqila ta’ mitħna madwar għonqu u jkun mgħarraq f’qiegħ il-baħar. Gwaj għad-dinja minħabba l-iskandli tagħha! Għax hija neċessità illi jiġu l-iskandli, madankollu gwaj għall-bniedem li permezz tiegħu jiġi l-iskandlu! Issa jekk idek jew sieqek tikkawżalek illi tidneb, aqtagħha ’l barra u ixħitha bogħod minnek. Huwa aħjar għalik tidħol fil-ħajja magħtub jew zopp milli jkollok żewġ idejn jew żewġ saqajn u tinxteħet fin-nar l-etern” (Mattew 18:6-8).
L-eżempju, tabilħaqq, jibqa’ minn ġenerazzjoni għall-oħra r-rettorika l-aktar konvinċenti. U mqar l-informazzjoni bijografika fit-Testment il-Qadim isservina ta’ struzzjoni għalina fit-Testment il-Ġdid, għax bażikament il-bniedem modern, bħal ta’ dari, jiġġarrab fl-istess oqsma. L-ambjent u l-kultura jistgħu jkunu differenti, imma xorta waħda taħt kappa waħda tax-xemx għadhom.
Ħa noqogħdu attenti aħna nfusna kif u x’fatta qed ninfluwenzaw lil ħaddieħor. Nistgħu faċilment inkunu okkażżjoni ta’ żelqiet u disfatti morali f’ħaddieħor, bl-eżempju mħassar tagħna. Aktar ma jkun eminenti l-eżempju, aktar jinfirex. Id-dnubiet tal-kmandanti huma dnubiet jikkmandaw; id-dnubiet tal-mexxejja huma dnubiet li jmexxu; id-dnubiet tal-għalliema huma dnubiet li jgħallmu.
Ftit hemm x’nistgħu mmissu mingħajr ma nħallu l-marka tas-swaba’ tagħna warajna. Ħa nibżgħu dejjem, mela, għax aktar m’aħna f’pożizzjoni responsabbli, aktar in-nies tippretendi minna. Nafu biżżejjed kemm il-vizzji ta’ nies kbar huma aktar ikkopjati mill-grazzji ta’ nies foqra.
Mard jittieħed faċilment nitwikkew bih mingħand ħaddieħor, imma ħadd minna ma jirkupra saħħtu billi sempliċement jagħmilha ma’ nies b’saħħithom.
Talba: “Akkost li nsofri, Mulej Alla tiegħi, tħallinix inkun skandlu jew tfixkil għal ħaddieħor. Il-konsegwenzi huma gravi; agħar minn hekk, ismek ikun imżeblaħ minflok imsebbaħ. Mexxini konsistentement skont l-istandard tal-vanġelu biex nattira lil nies oħra lejn is-Salvatur. Ammen.”
Comments