Skip to main content

L-Eżempju

“Imma kull min jikkawża biex jidneb wieħed minn dawn iż-żgħar li jemmnu fija, jaqbillu illi tiddendel ġebla tqila ta’ mitħna madwar għonqu u jkun mgħarraq f’qiegħ il-baħar. Gwaj għad-dinja minħabba l-iskandli tagħha! Għax hija neċessità illi jiġu l-iskandli, madankollu gwaj għall-bniedem li permezz tiegħu jiġi l-iskandlu! Issa jekk idek jew sieqek tikkawżalek illi tidneb, aqtagħha ’l barra u ixħitha bogħod minnek. Huwa aħjar għalik tidħol fil-ħajja magħtub jew zopp milli jkollok żewġ idejn jew żewġ saqajn u tinxteħet fin-nar l-etern” (Mattew 18:6-8).

L-eżempju, tabilħaqq, jibqa’ minn ġenerazzjoni għall-oħra r-rettorika l-aktar konvinċenti. U mqar l-informazzjoni bijografika fit-Testment il-Qadim isservina ta’ struzzjoni għalina fit-Testment il-Ġdid, għax bażikament il-bniedem modern, bħal ta’ dari, jiġġarrab fl-istess oqsma. L-ambjent u l-kultura jistgħu jkunu differenti, imma xorta waħda taħt kappa waħda tax-xemx għadhom. 

Ħa noqogħdu attenti aħna nfusna kif u x’fatta qed ninfluwenzaw lil ħaddieħor. Nistgħu faċilment inkunu okkażżjoni ta’ żelqiet u disfatti morali f’ħaddieħor, bl-eżempju mħassar tagħna. Aktar ma jkun eminenti l-eżempju, aktar jinfirex. Id-dnubiet tal-kmandanti huma dnubiet jikkmandaw; id-dnubiet tal-mexxejja huma dnubiet li jmexxu; id-dnubiet tal-għalliema huma dnubiet li jgħallmu. 

Ftit hemm x’nistgħu mmissu mingħajr ma nħallu l-marka tas-swaba’ tagħna warajna. Ħa nibżgħu dejjem, mela, għax aktar m’aħna f’pożizzjoni responsabbli, aktar in-nies tippretendi minna. Nafu biżżejjed kemm il-vizzji ta’ nies kbar huma aktar ikkopjati mill-grazzji ta’ nies foqra. 

Mard jittieħed faċilment nitwikkew bih mingħand ħaddieħor, imma ħadd minna ma jirkupra saħħtu billi sempliċement jagħmilha ma’ nies b’saħħithom. 

Talba: “Akkost li nsofri, Mulej Alla tiegħi, tħallinix inkun skandlu jew tfixkil għal ħaddieħor. Il-konsegwenzi huma gravi; agħar minn hekk, ismek ikun imżeblaħ minflok imsebbaħ. Mexxini konsistentement skont l-istandard tal-vanġelu biex nattira lil nies oħra lejn is-Salvatur. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh