Skip to main content

Iċ-Ċaħda Tagħna Nfusna

“Imbagħad Ġesù qal lid-dixxipli tiegħu, ‘Jekk xi ħadd irid jiġi warajja, għandu jiċħad lilu nnifsu u jerfa’ salibu u jsegwini. Għax kull min jixtieq isalva ħajtu jitlifha, imma kull min jitlef ħajtu minħabba fija jsibha. Għax x’se jiswielu bniedem, jekk jiggwadanja d-dinja kollha, imma mbagħad jitlef ruħu? Jew x’se jagħti bniedem bħala skambju għal ruħu? Għax Bin il-Bniedem għandu jiġi fil-glorja ta’ Missieru mal-anġli tiegħu, u mbagħad ‘se jrodd lil kull wieħed skont għemilu’” (Mattew 16:24-27). 

Iċ-ċaħda tagħna nfusna hija ż-żamma lura milli tiggratifika xewqatek stess. Hija imperattiva għad-dixxiplu ta’ Kristu. Mhix ordni kapriċċjuża, biex tgħakkisna. Altru! 

Tirriżulta mir-rabta tagħna ma’ Kristu, li huwa l-mudell taċ-ċaħda, filli hu nnifsu tbattal u ħa fuqu s-sura ta’ qaddej. Kif għamel hu inevitabbilment jirrekjiedi minna: “nirrifjutaw kompletament lilna nfusna.” Fl-istess ħin nerfgħu s-salib, jiġifieri, nidentifikaw lilna nfusna miegħu, għax hekk attwalment aħna. Altrimenti l-professjoni tal-fidi tagħna tkun ħaqqha stmerrija.

Il-mewt tal-Feddej tagħna fuq is-salib hi effiċjenti u suffiċjenti għas-salvazzjoni tagħna. Is-salib, bl-istess mod, huwa s-sors tas-santifikazzjoni tagħna. Mela, “dawk li huma ta’ Kristu Ġesù sallbu n-natura midinba bix-xewqat u l-leblibiet tagħha” (Galatin 5:24). L-applikazzjoni prattika tal-identifikazzjoni fil-mewt tas-Salvatur hi l-mortifikazzjoni tal-membri tagħna, bil-qawwa tal-Ispirtu li jgħammar fina.

Sidna Ġesù aċċentwa dat-tagħlim grafikament. Iddikjara li rridu nieħdu azzjoni radikali meta u kull fejn mehtieġ. Il-kuraġġ hu assi importanti: għaldaqstant il-premji taċ-ċaħda tagħna nfusna huma enfasizzati. Biss meta nsofru t-telfa ta’ kollox inkunu rbaħna kollox, prinċipju ewlieni li Ġesù nnifsu għallmu espliċitament, fl-illustrazzjoni taż-żerriegħa li tmut biex tkun multiplikata. 

Talba: “Mulej, tħallinix niffissa fuqi nnifsi; aktarx nixtieqek tgħallimni nobgħod lil ħajti f’did-dinja sabiex inżommha għall-ħajja eterna. Għinni ngħix dan il-paradoss kuljum. Agħmilni bħall-ħabba tal-qamħ li tinxteħet fil-ħamrija u tmut, biex hekk tipproduċi qabda frott. Irrid sempliċement illi fejn tkun int hemm inkun jien ukoll, is-serv tiegħek.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh