Skip to main content

Fidi Fl-Evanġelju

“Permezz tiegħu intom temmnu f’Alla, li qajmu mill-imwiet u tah il-glorja, biex hekk il-fidi u t-tama tagħkom huma f’Alla. Billi saffejtu erwieħkom bl-ubbidjenza għall-verità biex hekk taslu għall-imħabba fraterna u sinċiera, mill-qalb ħobbu ’l xulxin ferventement. Għax intom imwielda mill-ġdid, mhux minn żerriegħa korruttibbli iżda inkorruttibbli, ċoè, permezz tal-kelma ħajja t’Alla u li tibqa’. Għax, ‘Il-bnedmin kollha bħall-ħaxix, u l-glorja kollha tagħhom bħal fjura tal-ħaxix. Il-ħaxix jinxef u l-fjura taqa’, imma kelmet is-Sid tibqa’ għal dejjem.’ U din hi l-kelma pritkata lilkom” (1 Pietru 1:21-25).

Kull tagħlim uman, kif ukoll kull ħlejqa umana, għad tgħaddi u tinxef bħall-ħaxix tal-bur. Bl-iprem filosofija tiegħu l-bniedem juri biss bluhatu u l-fatt illi kkommetta apostasija mill-Ħallieq tiegħu. Jinsab f’dilemma: ma jgħaddix mingħajr Alla iżda minħabba dnubu ma jissaportix lil Alla veru, fil-qdusija u l-ġustizzja assoluta tiegħu. Jivvinta għalih innifsu mogħdijiet oħra, reliġjonjiet biex mingħalih jissodisfa lilu nnifsu, iżda jispiċċa biex jgħarraq is-sitwazzjoni iżjed u iżjed. 

Qabel jirritorna lejn il-Ħallieq m’hemmx tama għalih. Iżda hawnhekk aħna assigurati li kelmet il-Mulej hi ta’ karattru differenti, għax tibqa’ għal dejjem. Fil-verità tiegħu nsibu l-libertà u s-serħan ġenwin. Hawnhekk nitpaxxew b’evanġelju divin. Liema kelma tista’ tibqa’ għal dejjem ħlief dik mitkellma minn Alla etern?

Jerġa’, hawnhekk għandna evanġelju li jibqa’ ħaj, relevanti, adegwat f’kull sens, mimli vitalità, bħal meta ħareġ l-ewwel darba minn xofftejn il-Mulej. Għadu qawwi biex jikkonvinċi u jikkonverti, jirriġenera u jikkonsla, imantni u jqaddes, bħal meta beda jkun imniedi fiż-żminijiet bikrija, u operattiv fil-qlub tan-nies li laqgħuh. 

Iva, ħaddanna evanġelju li ma jinbidilx. Mhux bħall-ħaxix, li llum hu aħdar, u għada isfar bħat-tiben. Jibqa’ għal dejjem għax il-verità ta’ Jaħwe hi immutabbli; ma tinbidilx bħall-moda. L-opinjonijiet tagħna jvarjaw u jinbidlu bħal wiċċ is-sema, iżda l-verità ċċertifikata minn Alla ma tistax tinbidel bħalma Alla li esprimieha ma jistax jinbidel. F’das-sens l-evanġelju hu dejjem frisk.

Hawnhekk, mela, hu preżentat lilna evanġelju li nistgħu nifirħu fih. Hu kelma stabbli mingħand il-Mulej li fuqha nistgħu nserrħu l-piż kollu tagħna. “Għal dejjem” tinkludi l-ħajja, il-mewt, il-ġudizzju u l-eternità. Glorja lil Alla fi Kristu Ġesù għall-konsolazzjoni eterna tiegħu. Itma’ lil ruħek bil-Kelma llum, u l-bqija ta’ ħajtek kollha. Tittraskuraha qatt!

Talba: “Mulej Ġesù, għand min immorru jekk mhux għandek? Aħna nagħrfuk bħala l-komunikazzjoni suprema tal-Missier magħna. Dment li naraw lilek naraw lill-Missier. Nitolbuk sabiex aħna u nirriflettu fuq l-Iskrittura tagħtina tagħrif isħaħ tiegħek innifsek, sabiex nirrispondu b’imħabba devota u b’ubbidjenza grata. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

L-Art Hi Tal-Mulej

“L-art tal-Mulej, u kulma fiha; id-dinja, u dawk li jgħammru fiha. Fuq l-ibħra għamel is-sisien tagħha, u fis-sod waqqafha fuq ix-xmajjar. Min jitla’ fuq l-għolja tal-Mulej? Jew min joqgħod fil-post imqaddes tiegħu? Min għandu jdejh indaf u qalbu safja; min ma jagħtix ruħu għall-frugħa, u lanqas jaħlef bil-qerq. Bniedem bħal dan ikollu l-barka tal-Mulej, u l-ħaqq minn Alla tas-salvazzjoni tiegħu” (Salmi 24:1-5).  Ir-rivelazzjoni speċjali tikkonvinċini dwar is-saltna universali, u s-saltna ta’ ġustizzja, sliem u ferħ fl-Ispirtu. Ladarba Alla Trinità ħalaq kollox skont ir-rieda tiegħu, mela d-dinja, dak kollu viżibbli u inviżibbli, huwa tiegħu! La oriġinatur, pussessur! Dal-pilastru tal-verità jeħtieġ jibqa’ bla mittiefes, altrimenti r-reliġjon tagħna tisfa materjalista. Il-Mulej huwa Kreatur, mhux għas-sebħ u l-unur ta’ xi razza partikolari, jew imqar għall-bnedmin, imma għalih innifsu, u sekondarjament għall-ġid u l-barka tagħna. Distinzjonijiet u privileġġi pekuljari, nazzj