Skip to main content

Rabja Mrażżna

“Imma intom mhux hekk tgħallimtu ’l Kristu. Indubjament smajtu lilu u kontu mgħallmin fih, skont il-verità li hi f’Ġesù. Rigward l-imġiba preċedenti tagħkom, kontu mgħallmin tinżgħu l-bniedem qadim li qed jikkorrompi ruħu skont ix-xewqat qarrieqa; tkunu rrenovati fl-atteġġjament ta’ moħħkom; u tilbsu l-bniedem il-ġdid, li skont ix-xbieha t’Alla hu maħluq fil-ġustizzja u l-qdusija vera. Għaldaqstant, billi tneħħu l-falsità, tkellmu l-verità, kull wieħed minnkom, mal-proxxmu tiegħu, għax aħna membri ta’ xulxin. Irrabjaw u frattant tidinbux. Tħallux ix-xemx tgħarrab fuq il-korla tagħkom, lanqas tagħtu opportunità lix-xitan” (Efesin 4:20-27).

Il-korla tibda bl-imbeċillaġni u dejjem tispiċċa mgħarrqa fir-rimors. Hemm żewġ sitwazzjonijiet li fihom qatt m’għandna ngħaddbu: meta nistgħu nikkontrollaw il-qagħda, u meta ma nistgħux nikkontrollawha. Meta wieħed jisbel jista’ jsir elokwenti imma ma jsir xejn aktar xjenti; fqir kien u ifqar ikun. B’kelma ġentili abbli ġġibu f’postu bħalma l-ġamar jitberred bir-raxx tal-ilma. Ir-rabja ristretta hi sapjenza mirbuħa. 

Għalhekk ittratta r-rabja bħallikieku pranzu appetituż. Ħu l-ħin tiegħek u ddiġerih bil-mod. Imbagħad isma’ l-mużika favorita, u ħalli tiddriftjak għal ġo lejl li fih tieħu raqda gwappa. Fid-dawl ta’ jum ġdid, jekk ir-rabja għadha tiffastidjak, erġa’ ħares lejha. Aħseb kemm-il darba qabel taġixxi, li ma tmurx tispiċċa b’indiġestjoni severa. 

Hemm alternattiva aħjar: il-maħfra. Il-maħfra hi l-muftieħ għall-azzjoni u l-libertà. Min mhux kapaċi jaħfer lill-oħrajn ikisser il-pont li minn fuqu jrid jgħaddi hu nnifsu, għax kull imwieled minn mara għandu bżonn il-maħfra, bħalma l-pulmun għandu bżonn l-arja. 

Talba: “Missier ħanin, agħtini r-rażna fuqna nfusna; għallimni nikkontrolla l-emozzjonijiet tagħna. B’moħħi nifhem x’tirrekjiedi minni; bir-rieda tiegħi nobdik. Ġeddidli r-rieda kuljum sabiex flok għadab bla sens nesprimi kumpassjoni u maħfra lejn ħaddieħor, għall-glorja tiegħek stess. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...