Skip to main content

Naqra Mingħand in-Nemla

“Mur għand in-nemla, ja għażżien. Ħares lejn id-drawwiet tagħha, u kun għaref. La għandha kap, la sopristant u lanqas padrun; fis-sajf tħejji l-ikel tagħha, u tiġma’ l-proviżjon tagħha fi żmien il-ħsad. Kemm se ddum rieqed, ja għażżien? Meta se tqum minn ngħasek? Ftit torqod, ftit tongħos, ftit b’idejk marbuta biex tistrieħ. Hekk jiġi l-faqar tiegħek bħal wieħed ħalliel, u l-għaks tiegħek bħal wieħed armat” (Proverbji 6:6-11).

Għall-għażż bħala għażż m’hemmx skuża vijabbli. Xi wħud jikklejmjaw li huwa l-istat naturali tal-bniedem, u li llum ftit issib nies ta’ karattru biżżejjed li jissograw jibqgħu għażżiena f’ġenerazzjoni frenetika. Jgħidulek, l-għażżien jurik bil-provi li huwa kuntent, la jaspira għal iżjed u lanqas għal inqas. Anke meta n-negozjant jistinka u jishar, jonfoq saħħtu bit-tama li xi darba jirtira bil-kumdità, ċoè, isir għażżien. Frattant mhux faċli tikkonvinċih x’qed jimmissja meta okkażżjonalment jitlaq l-istim miġmugħ fih innifsu u jiftakar fl-umanità tiegħu, kif mhu xejn ħlief trab jiċċaqlaq fi triqtu mnejn inqala’. 

L-iskrivan igawdi l-għażż l-aħjar meta għandu l-miktba tiegħu se ssiefer b’patafjun karti u dokumenti. Il-mara tad-dar tgawdi l-għażż l-aħjar meta l-kmamar ta’ wliedha jinsabu sottosopra u l-kċina twerżaq għall-faċendi. Ftit għażż delizzjuż, ħafna għażż iqallgħek. Ikkonsidra lilek innifsek qed tnaqqar l-ajsing ta’ kejk: tieħu naqra titla’ l-Ġenna, tieħu ħafna tirremetti. 

Talba: “B’moħħi, Mulej, ħallini naħseb ħsibijietek warajk. B’riġlejja ħallini nagħmel faċendi u mmur qadjiet għalik. Bis-sensi tiegħi ħallini nżomm kuntatt mad-dinja u n-nies fiha biex intejjibhom. B’idejja ħallini nkun bieżel u produttiv, filli nkun sostenn u għajnuna għall-proxxmu. Nitolbok dan għal ġieħek stess. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...