Skip to main content

Mibegħda u Mħabba

“La żżommx lilek innifsek b’għaref; ibża’ mill-Mulej u warrab mill-ħażen. Il-biża’ tal-Mulej hi l-mibegħda tal-ħażen: it-tkabbir, l-arroganza, l-imġiba ħażina u l-fomm giddeb nobgħodhom. Il-biża’ tal-Mulej hu l-bidu tal-għerf, u li tagħraf lill-Qaddis hu dehen. Fil-biża’ tal-Mulej hemm tama qawwija, u wliedu jsibu l-kenn. Il-biża’ tal-Mulej għajn tal-ħajja, biex wieħed jeħles minn xbiek il-mewt. Bit-tjieba u l-verità jitpatta l-ħażen, u bil-biża’ tal-Mulej jinħarab il-ħażen (Proverbji 3:7; 8:13; 9:10; 14:26-27; 16:6).

Fis-sistema li minnha nagħmlu parti, il-mibegħda ma tehdiex bil-mibegħda; il-mibegħda tixxejjen biss bl-imħabba. Kurjuża din – l-imħabba u l-mibegħda huma qraba tad-demm, u l-mibegħda l-aktar pessma titnissel mill-ikbar imħabba. U bħalma jgħidu li l-imħabba għamja, kemm aktar il-mibegħda!

L-imħabba għall-virtù timplika l-istmerrija tal-vizzju. L-imħabba lejn Alla tinvolvi d-detestazzjoni tad-dnub. M’hemm ebda ħażen spiritwali sottili fil-fatt li s-sikrana, il-midgħija u l-adulteri ssibhom orgoljużi bil-vizzji li fihom jinsabu misrumin. 

Aktarx, meta n-nies jarmaw jiftaħru bil-virtujiet tagħhom illi jsiru insapportabbli. It-tali nies għandhom bżonn jindmu mit-tjieba tagħhom. Għandhom fama kemm huma virtużi, u jippożaw bħala reklam għalihom infushom. Iżda, jaħasra, b’dan l-atteġġjament, bilfors isiru l-aktar nies qarsa u skuntenti, għax inkonxjament isiru jemmnu li l-feliċità kollha tagħhom tiddependi fuq kemm huma aktar virtużi minn nies oħra. 

Talba: “Miegħek għandi x’naqsam, Missier. Mexxini int u żomm ħarstek fuqi, biex ma naqax fit-trappola illi nibda nkejjel lili nnifsi bil-kejl ta’ ħaddieħor, iżda biss fid-dawl tal-liġi tiegħek. Tħallinix insib sodisfazzjon fl-istadju li lħaqt s’issa, iżda dejjem niġġebbed lejn l-ogħla u l-aħjar, għax bi Kristu Ġesù kollox nista’ nagħmel. Wettaq fija dan il-potenzjal! Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh