Skip to main content

Mibegħda u Mħabba

“La żżommx lilek innifsek b’għaref; ibża’ mill-Mulej u warrab mill-ħażen. Il-biża’ tal-Mulej hi l-mibegħda tal-ħażen: it-tkabbir, l-arroganza, l-imġiba ħażina u l-fomm giddeb nobgħodhom. Il-biża’ tal-Mulej hu l-bidu tal-għerf, u li tagħraf lill-Qaddis hu dehen. Fil-biża’ tal-Mulej hemm tama qawwija, u wliedu jsibu l-kenn. Il-biża’ tal-Mulej għajn tal-ħajja, biex wieħed jeħles minn xbiek il-mewt. Bit-tjieba u l-verità jitpatta l-ħażen, u bil-biża’ tal-Mulej jinħarab il-ħażen (Proverbji 3:7; 8:13; 9:10; 14:26-27; 16:6).

Fis-sistema li minnha nagħmlu parti, il-mibegħda ma tehdiex bil-mibegħda; il-mibegħda tixxejjen biss bl-imħabba. Kurjuża din – l-imħabba u l-mibegħda huma qraba tad-demm, u l-mibegħda l-aktar pessma titnissel mill-ikbar imħabba. U bħalma jgħidu li l-imħabba għamja, kemm aktar il-mibegħda!

L-imħabba għall-virtù timplika l-istmerrija tal-vizzju. L-imħabba lejn Alla tinvolvi d-detestazzjoni tad-dnub. M’hemm ebda ħażen spiritwali sottili fil-fatt li s-sikrana, il-midgħija u l-adulteri ssibhom orgoljużi bil-vizzji li fihom jinsabu misrumin. 

Aktarx, meta n-nies jarmaw jiftaħru bil-virtujiet tagħhom illi jsiru insapportabbli. It-tali nies għandhom bżonn jindmu mit-tjieba tagħhom. Għandhom fama kemm huma virtużi, u jippożaw bħala reklam għalihom infushom. Iżda, jaħasra, b’dan l-atteġġjament, bilfors isiru l-aktar nies qarsa u skuntenti, għax inkonxjament isiru jemmnu li l-feliċità kollha tagħhom tiddependi fuq kemm huma aktar virtużi minn nies oħra. 

Talba: “Miegħek għandi x’naqsam, Missier. Mexxini int u żomm ħarstek fuqi, biex ma naqax fit-trappola illi nibda nkejjel lili nnifsi bil-kejl ta’ ħaddieħor, iżda biss fid-dawl tal-liġi tiegħek. Tħallinix insib sodisfazzjon fl-istadju li lħaqt s’issa, iżda dejjem niġġebbed lejn l-ogħla u l-aħjar, għax bi Kristu Ġesù kollox nista’ nagħmel. Wettaq fija dan il-potenzjal! Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...