Skip to main content

L-Użu Xieraq tal-Ġid

“Ordna lill-għonja fid-dinja preżenti biex ma jitkabbrux u lanqas jiffissaw tamithom fl-inċertezza tal-għana, iżda f’Alla, li jipprovdielna l-ħwejjeġ kollha bl-irfus għat-tgawdija tagħna. Kmandahom jagħmlu t-tajjeb, ikunu għonja f’opri tajba, ikunu ġenerużi u lesti jixxerjaw, biex hekk jaħżnu teżor għalihom infushom bħala sies sod għall-ġejjieni, sabiex jaqbdu l-ħajja li hi verament ħajja” (1 Timotju 6:17-19).

Diffiċli tkun sinjur u tibqa’ tafda fil-Mulej, daqskemm hu diffiċli għall-benestant illi jidħol fis-saltna. Bil-grazzja t’Alla ż-żewġ sfidi jingħelbu, m’għandix dubju. Kristu javżana, “Hu eħfef li ġemel jgħaddi minn għajn labra milli wieħed għani jidħol f’saltnet Alla” (Mattew 19:24). Is-Salvatur hawnhekk mhux qed jitkellem dwar l-impossibbli, iżda dwar id-diffiċli, u allura r-rarità tal-każ. Ġobb solva l-indovinalja, għax għadda minn għajn il-labra bi tlett elef ġemel u qtajja’ bhejjem oħra. Jibqa’ l-fatt illi hi sfida kumplessa tkun sinjur, bla ma tkun mitruħ spiritwalment. Thomas Watson, il-Puritan, josserva kemm hu diffiċli ġġorr kies mimli bla ma xxerred, u ħxuna materjali bla ma tixxaħxaħ fid-dnub.

Huwa għaqal għalina, allura, illi nkunu nixtiequ mhux l-ikbar par żarbun u l-aħjar ħwejjeġ, imma dawk li jiġuna. L-istess jgħodd għad-dinjità u l-beni tagħna. Il-povertà, m’għandniex xi ngħidu, qatlet elf, iżda l-għana qatlet l-għaxart elef, u ddiżappuntat miljuni. Hi inċerta; twiegħed dak li mhix kompetenti twettaq, u lanqas kapaċi taffordja s-serħan tal-moħħ.

Meta vjaġġatur ikun se jitlaq għal triqtu, ħatar wieħed f’idu jista’ jwieżnu, imma qabda oħtra jservu biss ta’ impediment. Hekk ukoll, miżura adegwata ta’ ħwejjeġ materjali tista’ attwalment tassistina aħna u nterrqu lejn Sijon, filwaqt li l-abbondanza tista’ tfixkilna.

Ironikament, ir-rikkezzi jħajruk tkompli timmoltiplikahom. Fejn se tieqaf? Jagħmluk rgħib. Bħalma r-rimedju biex taqta’ l-għatx ta’ wieħed marid bid-deni ma jinsabx filli tagħtih jixrob aktar, imma preferibbilment teħilsu mid-deni li jkun qed jikkawżalu l-għatx, hekk ukoll il-metodu biex issir sinjur ma jikkonsistix filli tgeddes il-ġid, imma filli tnaqqas ir-rgħiba u d-desiderju inordinat għar-rikkezzi.

Għandna kemm għandna, imlaħalħin bl-irfus jew magħfusin bi skarsezza, dejjem xieraq inkunu ġenerużi. Meta nċedu dak li ma nistgħux inżommuh, biex niksbu dak li ma nistgħux nitilfu, inkunu qed nagħmlu bonakkwist. Ir-rikkezzi ma jistgħu jagħmlulna ebda ġid, jekk ma jgħinuniex fi triqtna lejn il-Ġenna.

Talba: “Tfajt id-dawl tiegħek f’ruħi, Mulejja. Tħallinix mela nkun kortavista; għinni nadotta perspettiva xierqa lejn il-ġid materjali. Ħa nkun għaqli biżżejjed biex iservini dejjem ta’ għajnuna flok xkiel f’mixjieti miegħek. Fakkarni kull filgħodu illi jien amministratur tal-ħwejjeġ tajba li tajtni, biex ma nabbużax minnhom. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh