Skip to main content

Kif Iċċanfar

“L-aħwa, jekk wieħed jinqabad f’xi trasgressjoni, intom l-ispiritwali jmisskom tirrestawraw lit-tali bi spirtu ta’ manswetudini. Biss ħares lilek innifsek, li ma tkunx imġarrab int ukoll. Erfgħu t-toqol ta’ xulxin, u hekk twettqu l-liġi ta’ Kristu. Għax jekk xi ħadd jidhirlu li hu xi ħaġa filwaqt li mhu xejn, jinganna lilu nnifsu. Kull wieħed imissu jittestja l-azzjonijiet tiegħu nnifsu, u mbagħad ikun jista’ jiftaħar bih innifsu biss, u mhux f’ħaddieħor. Għax kull wieħed imissu jerfa’ t-tagħbija tiegħu stess” (Galatin 5:1-4).

Ejjew noqogħdu attenti ferm fl-amministrazzjoni taċ-ċanfir. Jekk iċċanfar bl-addoċċ u bla sensittività aktar iżżarma milli tibni. Hemm mod u mod. Hija xi ħaġa evidenti, pereżempju, illi l-ħaddied l-ewwel isaħħan il-metall fil-forġa, jifformah, u wara jwebbsu b’ilma kiesaħ. Xi ħaġa hekk irridu nittrattaw ma’ ħuna li qed joffendi: l-ewwel saħħnu b’kommendazzjoni mistħoqqa għall-virtù u l-avvanz tiegħu, imbagħad tih bil-martell tat-twiddib sakemm tarah wasal fejn tixtiequ jasal. Dit-tattika mhix l-istess bħal “l-ewwel ixxarrabni mbagħad taħsilni,” għax fil-każ tagħna qed inżommu f’moħħna l-edifikazzjoni ta’ ħuna, mhux l-interessi personali. 

Iċ-ċirkostanzi mhux dejjem huma ideali. Kultant lewma għall-għarrieda, malli d-dnub ikun kommess, irriformat lill-midneb, iżda l-għaġla mhux dejjem hi għaqlija. Meta l-ispirtu tal-bniedem hu sħun, u moħħu xurban bil-passjoni, aktar hemm ċans isawwat lill-Kristjan milli jisma’ l-parir tiegħu. 

Iżda jekk m’hemm ebda probabbiltà ta’ ħin propizju, wara li tappella lill-Mulej għall-assistenza u suċċess, aħtaf l-opportunità preżenti. Fabius ikkonkwista billi ttratiena, iżda Ċesri għeleb l-għadu b’atakk fil-pront. Għalkemm ordinarjament mhix idea tajba tiżra’ l-qamħ meta jkun riħ qawwi, frattant il-bidwi jippreferi jiżra’ f’temp ikrah milli ma jiżra’ xejn.

Talba: “Agħtina s-sensibbiltà u l-għaqal, Mulej, biex nagħrfu meta, kif u fejn hu l-aħjar mod biex inwissu u nikkoreġu lil xulxin. Ħa jkun kliemna magħżul u sensittiv; ħa tkun l-attitudni tagħna umli u pożittiva. Fuq kollox, kulma nagħmlu ħa nieħdu ħsieb illi nagħmluh bl-imħabba ispirata minn imħabbtek lejna. F’ġieħ Ibnek Ġesù. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...