“U jgħidu, ‘Ejjew ħa nerġgħu lura lejn il-Mulej, għax hu qattagħna iżda jfejjaqna. Hu darab u hu jdewwina. Wara jumejn jaħjina; fit-tielet jum iqajjimna, biex aħna ngħixu quddiemu. Għalhekk ħa nagħrfu lill-Mulej, ħa nitħeġġu biex nagħrfuh!’ O Efrajm, x’nagħmillek? O Ġuda, x’nagħmillek? Għax it-tjieba tagħkom bħal sħaba tas-sebħ, u bħan-nida li tgħaddi kmieni” (Ħosegħa 6:1-4).
Alla, marbut b’patt solenni magħna li jkun Alla tagħna għal dejjem, ma jitlaqx għal dejjem minn magħna. Jista’ jgħaddina mid-dlam, imma hi biss mogħdija, mhux priġunerija permanenti.
Raġel jista’ kultant joħroġ minn daru, bla ma jitlaq minnha. Innota d-differenza. Jekk wieħed jitlaq bla mhu biħsiebu jirritorna, iġorr l-għamara u ħwejġu kollha. Jerġa’, għalkemm wieħed jista’ jivvjaġġa u fit-tul u ’l bogħod, xorta waħda taf li ġej lura. Għaliex? Tgħidli, “Għax martu, uliedu u ġidu għadhom f’daru.”
Hekk ukoll, jekk Kristu jirrofta segwaċi (nominali) tiegħu, u jitilqu għalkollox, iġorr miegħu ġidu, id-doni spiritwali, il-grazzji u l-prinċipji tal-ħajja. Imma jista’ jkun assenti fit-tul, u frattant ġidu ħallieh fil-qalb – jekk hemm xewqa u xenqa għalih, għaxqa fih u ammirazzjoni lejh. Tikkonkludi, “Ċertament għad jerġa’ jiġi, għax ħalla kollox warajh.” Qatt ma jiġri illi Kristu jabbanduna wieħed minn tiegħu, li għalih miet; u ta’ dan jagħtina evidenza għax imqar waqt żmien ta’ twiddib, iħalli l-għamara spiritwali warajh.
Meta Alla jitlaq minn magħna temporanjament, bla ma nħossuh bħal qabel, dan iservina bħala dixxiplina. Peress li hu Missierna, jekk jaħbi wiċċu minn uliedu, jaġixxi hekk bl-imħabba. L-abbandun temporanju hu esperjenza nikkieta, purgatorju qasir. Meta x-xemx tirtira wara l-muntanji, u ma narawhiex aktar, imbagħad tinżel in-nida. U meta s-sema jinfoska bis-sħab, tista’ tidher il-qawsalla, kollha għeliem tal-imħabba paternali lejna.
Imma kif tiswielna t-tali esperjenza qarsa? Kun ċert, l-ewwel nett: Alla jaf kif jittratta magħna, u għerfu ma jitfissirx. Il-lejl u d-dellijiet huma ta’ benefiċċju għall-fjuri, u dawl il-qamar u n-nida huma aħjar minn xemx kontinwa. Hekk l-assenza ta’ Kristu għandha utilità speċjali: tfornina b’virtù u nutriment għal ruħna, tagħti t-tira lill-umiltà, issinn il-ġuħ u l-għatx tagħna għal Alla l-ħaj, tforni qasam sabiħ fejn il-fidi tista’ timraħ, u teżerċita s-swaba’ u l-idejn filli taqbad miegħu bla ma tarah, għax aħna jmissna dejjem nimxu bl-afdar tagħna fih, mhux bil-viżjoni u bis-sentimenti.
Jista’ jwarrab minna għal ftit, u frattant ma jitlaqniex għal dejjem, daqskemm omm ma tarmix lil binha ż-żgħir u tinsieh. Ġieli tippermettilu jaqa’ darba jew darbtejn biex tevitalu milli jaqa’ kontinwament. Hekk Alla jinqeda biż-żelqiet tagħna biex jikkonvinċina kemm għandna xeħta neqirdu lilna nfusna, u hekk jgħallimna nafdawh u mmilu fuqu għall-futur. “Jien drabtu,” jgħid, “u jien se nfejqu.”
Talba: “Indubjament int Missierna, o Alla tas-sema u l-art. Bis-saħħa tal-medjazzjoni ta’ Ibnek nersqu lejk. Int tafna, int il-Feddej tagħna; minn dejjem int għaraftna b’imħabba speċjali. Għaliex, mela, o Mulej, ħallejtna noħorġu minn triqatek, u webbist qalbna biex ma nibżgħux minnek? Erġa’ ejja minħabba l-qaddejja tiegħek. Onfoħ l-Ispirtu tal-ħajja fuqna lkoll; f’isem Ibnek l-għażiż. Ammen.”
Comments