Skip to main content

Xejn Mhu Moħbi mill-Mulej

“Għemil il-bniedem quddiem il-Mulej, u jqis il-mixi kollu tiegħu. Għajnejn il-Mulej huma kullimkien, iħarsu lejn il-ħżiena u t-tajbin. Xeol u l-abbiss huma quddiem il-Mulej; kemm iktar mela qlub ulied il-bnedmin! Eħles lil dawk li huma meħudin għall-mewt, u għin lil dawk li se joqtluhom. Jekk int tgħid, ‘Ara, ma konniex nafu dan!’ Jaqaw dak li jiżen il-qlub ma jintebaħx b’dan? U min hu għassa ta’ ruħek ma jafx b’dan? U mhux lil kulħadd irodd dak li ħaqqu skont għemilu?” (Proverbji 5:21; 15:3,11; 24:11-12).

Ħa jkun imfaħħar Alla li jara kollox! Xejn ma hemm fis-sema u fl-art moħbi mill-ħarsa penetranti tiegħu.

Wieħed raġel mar jisraq iż-żara’ mill-għalqa ta’ sieħbu. Ħa miegħu liċ-ċkejken ibnu biex joqgħodlu għassa, biex fil-każ li jkun ġej xi ħadd, jagħmillu sinjal. Qabel ma qabeż fl-għalqa, ħares lejn ix-xellug u lejn il-lemin, xiref ukoll warajh u quddiemu, u billi ma ra ’l ħadd, medd idejh biex jimla’ ċ-ċurniena. 

Kif kien se jmiss iż-żara’, ibnu għajjat, “Pa, hemm direzzjoni minnhom li bqajt ma ħaristx lejha!”

Il-missier issuppona li ġej xi ħadd, u ddomanda mingħand ibnu x’irid ifisser. 

Ibnu qallu, “Insejt tħares ’il fuq!”

Milqut fil-kuxjenza, il-missier qabad lil ibnu minn idu u għaġġel lura d-dar biċ-ċurniena vojta.

“Għajnejn il-Mulej huma kullimkien.” It-trasgressur jistaħba, jitbiegħed mid-dawl għax jibża’, iżda kull mossa tiegħu inutli – id-dlam ma jistax jaħbih minn Alla. Bħalma Adam u Eva staħbew qalb is-siġar meta dinbu, hekk il-bniedem illum jistaħba mill-Ħallieq tiegħu minħabba ħżunitu. Fl-oxxenità tiegħu jikkonkludi li m’hemmx Alla, jew li l-Infern jinsab f’did-dinja. Oħrajn jistaħbew wara l-opri reliġjużi tagħhom, mingħalihom jistgħu jraqqgħu l-pannu bil-qargħa aħmar. Iżda ħa jkunu jafu lkoll il-bluha tagħhom: “Għajnejn il-Mulej huma kullimkien, iħarsu lejn il-ħżiena u t-tajbin.” 

Filwaqt li dal-fatt jinstab ta’ twerwir għall-ħżiena, għalik – jekk inti ħrabt għall-kenn fi Kristu l-Feddej – għandu jkun faraġ tremend. Alla jafek. Jaf id-dwejjaq u l-ferħ tiegħek, il-biżgħat u l-bżonnijiet tiegħek. Iva, jaf ukoll meta tiżloq u tidneb kontrih. Minkejja dan kollu, jibqa’ jħobbok. “Jekk qalbna ċċanfarna, Alla hu akbar minn qalbna, u jaf kollox” (1 Ġwanni 3:20). Ħabib, ħares lejn il-Mulej li dejjem żamm għajnejh fuqek, u fittex mingħandu l-maħfra, ħalli jkollok il-biża’ tiegħu u tagħraf timxi fi triqatu.

Talba: “Għarbilni, o Mulej, u agħraf lil qalbi; m’hemm xejn li hu mistur jew sigriet għalik. Ġarrabni, mela, u kun af ħsibijieti. Ara jekk hemmx xi triq ħażina fija, u agħtini l-kuraġġ naċċetta l-qagħda tiegħi biex b’indiema ndur lejk għall-ħniena, kif ukoll għal riforma u tiġdid spiritwali. Mexxini fit-triq ta’ dejjem.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...