Skip to main content

It-Tarka Tiegħi

“Imma xħin opponewh u saru abbużivi, farfar ilbiesu bi protesta u qalilhom, ‘Demmkom fuq raskom stess! Jien innoċenti. Minn issa ’l quddiem se mmur għand il-Ġentili.’ Imbagħad telaq minn hemm u mar fid-dar ta’ wieħed jismu Titju Ġustu, li kien jirreveri ’l Alla; daru kienet tmiss mas-sinagoga. Krispu, il-kap tas-sinagoga, emmen fis-Sid ma’ daru kollha; u qabda mill-Korintin, li semgħu ’l Pawlu, emmnu u tgħammdu.Darba minnhom, billejl, is-Sid qal lil Pawlu f’apparizzjoni, ‘Tibżax aktar, iżda kompli tkellem u tiskotx, għax jien ninsab miegħek, u ħadd mhu se jaħbat għalik u jimmaltrattak, għax għandi ħafna nies f’dil-belt.’ Għalhekk ssetilja hemm sena u sitt xhur, jgħallem fosthom kelmet Alla” (Atti 18:6-11).

Il-ġnus jistgħu jixxewxu kontra s-Sultan tas-slaten, iżda finalment tiegħu tgħaddi. Dan narawh kontinwament imfisser f’diversi ġrajjiet irrekordjati fl-Iskrittura. Sakemm il-Mulej kellu ċertu xogħol għal Pawlu x’jagħmel fil-belt ta’ Korintu, il-furja tal-folol kienet imrażżna. Il-Lhud, bħas-soltu, opponew u żebilħu t-tagħlim appostoliku. Xorta waħda ma setgħux ixejnu x-xandir unzjonat u setgħan tal-evanġelju. Lanqas ma kienu kapaċi jżommu lil nies oħra milli jikkonvertu. 

Indubjament, Alla jeżerċita qawwa sovrana fuq l-imħuħ l-aktar vjolenti. Anke l-għadab tal-bniedem ifaħħru. Però jesibixxi t-tjieba tiegħu l-iżjed meta jliġġem ir-rabja tal-għedewwa tiegħu. “Bil-kobor ta’ driegħek ikunu siekta bħal ġebla, sakemm niesek jaqsmu minn naħa għall-oħra, o Mulej, sakemm jgħaddi l-poplu tiegħek, li int ksibt” (Esodu 15:16). 

Mhuwiex lok illi tħalli n-nies twerwrek jew tbeżżgħek, mela, meta taf li qed taqdi dmirek. Issokta fuq xogħlok; mantni kuxjenza tajba, u ħalli l-għadu jgħażżaż snienu. L-avversarji, avolja feroċi, eventwalment isiru bħal qasba mġelġla u ftila ddaħħan. Fidi kuraġġjuża f’Alla tiknes il-biża’ fil-ġenb, bħalma ġgant inaddaf kamra mill-għanqbut. Ladarba Alla hu favurina, ħadd ma jista’ jmissna. Ebda opponent, sew jekk uman jew inkella demoniku, mhu kapaċi jagħmlilna l-ħsara, jekk ma jippermettilux il-Mulej. B’kelma waħda x-xitan jaħrab minnu; mhuwiex kapaċi allura jikkontrolla l-ministri tad-dlam u jżommhom taħt it-treġija tiegħu? Ironikament abbli diġà qed jibżgħu minnek iżjed milli tinsab imgerrex minnhom int. 

Għalhekk, kompli mmarċja! Kompli avvanza f’territorju ġdid. L-Art Imwiegħda hi tiegħek. Tissetiljax għal eżistenza medjokri b’fidi ċkejkna. Tagħmilhiex ta’ tallab meta int prinċep. U abbli fejn tistenna li ssib l-għedewwa ssib il-ħbieb.

Talba: “Jiena nħobbok, Mulejja, għax int qawwieti. Int waħdek il-blata u l-fortizza; int u jien nifformaw maġġoranza kontra d-dinja. Ħallini nistkenn fik; kun int it-tarka tiegħi u l-qarn tas-salvazzjoni tiegħi. Int it-torri għoli tiegħi, is-sur setgħan li qatt ma jċedi. Ħallelujah! Fik nittama jien. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issiril...