Skip to main content

Il-Vanġelu Appostoliku

“Imma aħna jmissna dejjem nirringrazzjaw ’l Alla għalikom, l-aħwa maħbubin mis-Sid, għax Alla għażilkom mill-bidu għas-salvazzjoni permezz tas-santifikazzjoni tal-Ispirtu u fidi fil-verità, li għaliha sejħilkom permezz tal-evanġelju tagħna, għall-otteniment tal-glorja ta’ Sidna Ġesù Kristu. Hekk mela, l-aħwa, ieqfu sħiħ, u aqbdu sod mat-tradizzjonijiet li kontu mgħallmin, sew jekk bid-diskors jew b’epistola tagħna. M’hemmx li Sidna Ġesù Kristu nnifsu u Alla Missierna, li ħabbna u tana faraġ etern u tama tajba bil-grazzja tiegħu, jinkuraġġixxi qlubkom u jistabbilikom f’kull opra u kelma tajba” (2 Tessalonkin 2:13-17).

Dħalt f’saltnet il-Mulej, jew għadek barra? Smajt biss, bla ma ħadt azzjoni? Irraġuna hekk ma’ ruħek: jien nemmen l-evanġelju, allura jien magħdud ġust quddiem Alla bil-merti t’Ibnu, li ħallas il-penali minfloki. Jien ġustifikat, allura għandi bażi soda biex inkun santifikat għal Alla tiegħi. Jien santifikat, allura naf li jien imsejjaħ. Jien imsejjaħ, allura bilfors jien magħżul. Jien magħżul, allura fiż-żgur se nkun mal-qaddisin fil-Ġenna, fit-tgawdija ineffabbli t’Alla l-Imbierek. X’konfort issetiljat ta’ ferħ u hena! Għaxart elef demonju ma jistgħu qatt iriegħdu l-għan favorevoli t’Alla lejja.

Nafu kif l-appostli u l-profeti jħambqu fuq il-predestinazzjoni; hi pilastru innegabbli fit-tempju t’Alla. Hi s-sors ta’ barkiet innumerabbli; nistgħu ngħidu li tixbah lix-xemx. Ma nistgħux inħarsu fissi lejn ix-xemx fl-appan tagħha – jekk nissograw niċċassaw lejha, nagħmew. Insiru nafuha biss bl-imrieżaq, id-dawl u s-sħana tagħha. L-għażla tal-Missier hi x-xemx għalina, li lanqas għajnejn l-ajkli ma jikkonċentraw fuqha. Frattant nistgħu nsibu l-pożizzjoni tagħna, aħniex magħżula jew le, billi nħossu s-sħana tas-sejħa tagħna, id-dawl tal-illuminazzjoni, u r-raġġi tal-opri t-tajba maħdumin fina. 

Il-punt huwa dan. Alla ffissa t-tmiem mill-bidu, imma t-tmiem jintlaħaq bl-użu għaqli tal-mezzi provduti minnu stess. Jekk nittraskura l-mezzi u nibqa’ nittratieni, allura dan sinjal illi Alla ma għażilnix għas-salvazzjoni. Imma tiskopri, b’għajb u turment għalik innifsek, illi ma ħallielek l-ebda skuża, għax poġġa l-mezzi għad-dispożizzjoni tiegħek. “Indmu, u emmnu fl-evanġelju!” appella r-Rajjes tas-salvazzjoni (Mark 1:15). “Issa ż-żmien aċċettabbli, issa jum is-salvazzjoni,” ifakkarna r-rasul tiegħu (2 Korintin 6:2).

Talba: “Missier, nitolbuk biex ma nittraskurawx milli mmantnu lilna nfusna fil-grazzja tiegħek. Il-ħajja eterna ngawduha minħabba l-għażla divina, hi mwiegħda fis-sejħa effettiva, issiġillata fil-ġustifikazzjoni tagħna, u posseduta kompletament fil-glorifikazzjoni tagħna. Quddiem din il-panorama, qanqal fina sens ta’ qima lejk u gratitudni profonda, filwaqt li nkunu bieżla fis-servizz tagħna lejk.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh