Skip to main content

Bħal Baruk?

“Hekk jgħid il-Mulej, Alla ta’ Iżrael, għalik, o Baruk. “Int għidt: ‘Jaħasra għalija issa! Għax il-Mulej żied l-għali man-niket tiegħi; infnejt bit-tnehid tiegħi, u mistrieħ ma nsibx.’ Hekk tgħidlu: ‘Il-Mulej jgħid hekk, “Ara, dak li jien bnejt inġarrfu u dak li ħawwilt naqilgħu, imqar din l-art kollha. U tfittex għalik ħwejjeġ kbar? La tfittixhom, għax, ara, jien inġib il-ħsara fuq kull ħaġa ħajja,” jgħid il-Mulej, “iżda ħajtek nagħtihielek bħala priża f’kull post li int tmur fih”’” (Ġeremija 45:2-5). 

Il-poplu t’Alla matul il-ġenerazzjoni dejjem issejjaħ biex jiċħad lilu nnifsu u jimmortifika d-dnub fih. Il-kumpanija glorjuża tal-appostli, ix-xirka edifikanti tal-profeti, u l-armata nobbli tal-martri, il-membri hienja kollha tal-knisja ta’ Kristu f’kull żmien, jitgħallmu jimxu skont programm radikalment differenti mill-prijoritajiet ta’ nies sekulari. 

Aħna min aħna bħala wlied Alla, ilkoll ninsabu suġġetti għall-istess natura korrotta. Aħna nies tal-istess sentimenti u passjonijiet. Allura ninsabu fil-perikli li nfittxu l-avvanz tagħna nfusna, flok ta’ Kristu u saltnatu. Dejjem irridu ngħassu kontra l-ażżard illi naqilgħu l-affezzjonijiet tagħna minn Ġesù u niffissawhom fuq l-oġġetti lelliexa ta’ did-dinja preżenti u ħażina. 

Ġeremija ħallielna ħjiel tal-kondotta ta’ ħabibu u s-segretarju tiegħu, Baruk. Hekk kif naqraw l-esperejnza ta’ Baruk minnufih nistgħu nħarsu fina nfusna u madwarna. Ngħajtu, “Mulej, x’inhu l-bniedem biex int jimportak minnu?” 

L-isem Baruk ifisser wieħed “imbierek.” X’inhu, allura, kull Baruk li jilwi rkopptejh quddiem Ġesù u hu mġedded fl-ispirtu ta’ moħħu? Xorta waħda għadu kompost mit-trab tal-art, lest illi jiggranfa mal-art, u jfittex ħwejjeġ minfuħa għalih innifsu mill-oġġetti trasjenti ta’ did-dinja. Xi twissija hi din għalina!

Talba: “Mulej, x’inhu l-bniedem biex inti tiftakar fih u jimportak minnu? Għalfejn tibqa’ ssus warajna? Għaliex int daqshekk fitt biex tberikna? Aħna nfaħħruk għall-ġustizzja tiegħek, iżda jeħtiġilna elf ilsien biex nimmanjifikaw il-kobor illimitabbli ta’ ħnientek lejna. Fejqilna l-muta tagħna, biex inroddulek ir-ringrazzjamenti tagħna kontinwament.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh