Skip to main content

Viżjoni jew Vojtaġni

“Tafu kif m’eżitajt xejn milli niddikjaralkom kwalunkwe ħaġa profitabbli u għallimtkom pubblikament u minn dar għal dar, nixhed solennement kemm lil-Lhud kif ukoll lill-Griegi l-indiema lejn Alla u fidi f’Sidna Ġesù. U issa, imġiegħel mill-Ispirtu, jien sejjer lejn Ġerusalemm bla ma naf il-ħwejjeġ li se jiġruli hemmhekk, ħlief illi l-Ispirtu s-Santu f’kull belt jixhidli solennement billi jgħid illi ktajjen u tribulazzjonijiet jistennewni. Iżda ħajti nikkonsidraha valur ta’ xejn, bħala mhix prezzjuża għalija nnifsi, imbasta ntemm il-korsa tiegħi u nwettaq is-servizz li rċevejt mingħand is-Sid Ġesù – il-kompitu li nixhed solennement għall-evanġelju tal-grazzja t’Alla” (Atti 20:20-24).

Ħa jkun l-għan tiegħek il-konfidenza kwieta li, anke jekk qatt ma twarrab mit-territorju tiegħek, tkun għext kompletament. Imbasta tkun għaraft il-vija mfassla għalik. Meta tgħix mingħajr il-pjan t’Alla għal ħajtek tkun qisek qed tħit b’labra mingħajr ħajt, jew tikteb l-awtobijografija b’pinna bla linka.

Imqar Freud, li xejn ma kien simpatetiku mal-fidi Kristjana, jgħid li “r-reliġjon biss kapaċi twieġeb il-mistoqsija dwar l-għan fil-ħajja. Wieħed bilkemm jista’ jiżbalja meta jikkonkludi li l-idea ta’ għan fil-ħajja tiddependi fl-intier tagħha fuq is-sistema reliġjuża.”

Appuntu Andrè Maurois, biċ-ċaħda tiegħu ta’ kwalunkwe reliġjon, jasal biex jgħid: “L-univers huwa indifferenti. Min ħalqu? Għala ninsabu hawn fuq dal-gods żgħir tat-tajn, nagħqdu fl-ispazju infinit? M’għandix l-iċken ħjiel, u ninsab konvint li ebda ħadd ieħor m’għandu l-iċken idea.”

Hekk, mela, l-ikbar impatt possibbli li l-miskredent jista’ jħalli fuq l-eternità hu simili għall-impatt li jħalli bastiment fuq l-oċean. Mal-pruwa tiegħu jħalli t-tranja, impressjonanti għal ftit waqtiet, imma wara minuta ma jibqa’ ebda traċċa tagħha.

Minn dan li għidt s’issa, ma jibqagħli ebda dubju li neħtieġ il-viżjoni, mhux sempliċement kwalunkwe viżjoni, imma l-aqwa u l-aħjar viżjoni, dik supereċċellenti. Il-kittieb sagru jafferma: “Fejn m’hemmx viżjoni, il-poplu jkun bla lġiem, iżda min iħares il-liġi hu mbierek” (Proverbji 29:18).

Ċerta knisja Amerikana stqarret: “Il-viżjoni tagħna sforzatna biex naħsbu aktar bħala missjonarji milli bħala konsumaturi.” Viżjoni tintlaqa’ biss fil-proporzjon kemm tabilħaqq tikkorrispondi mas-sens mhux espress tal-għan tagħna lkoll. Dixxeriment ta’ mument kultant jiswa daqs esperjenza t’għomor sħiħ. Il-viżjoni hi l-bżonn l-aktar urġenti tad-dinja. M’hemm ebda sitwazzjoni bla tama; hemm biss nies li jaħsbu bla tama.

Talba: “Mulej, inti pronunzjajtna mbierka għax għajnejna jaraw u widnejna jisimgħu. Wassaltilna messaġġ mimli tama, u żejjintna b’viżjoni li tieħu lil hinn mill-qabar. Ħalli d-dawl tal-vanġelu jilluminalna ħajjitna f’kull aspett tagħha, biex minn hawn stess nippjanaw u naġixxu skont il-pjan tiegħek kif urejtulna fil-paġna tal-Iskrittura Mqaddsa.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh