Skip to main content

Viżjoni jew Vojtaġni

“Tafu kif m’eżitajt xejn milli niddikjaralkom kwalunkwe ħaġa profitabbli u għallimtkom pubblikament u minn dar għal dar, nixhed solennement kemm lil-Lhud kif ukoll lill-Griegi l-indiema lejn Alla u fidi f’Sidna Ġesù. U issa, imġiegħel mill-Ispirtu, jien sejjer lejn Ġerusalemm bla ma naf il-ħwejjeġ li se jiġruli hemmhekk, ħlief illi l-Ispirtu s-Santu f’kull belt jixhidli solennement billi jgħid illi ktajjen u tribulazzjonijiet jistennewni. Iżda ħajti nikkonsidraha valur ta’ xejn, bħala mhix prezzjuża għalija nnifsi, imbasta ntemm il-korsa tiegħi u nwettaq is-servizz li rċevejt mingħand is-Sid Ġesù – il-kompitu li nixhed solennement għall-evanġelju tal-grazzja t’Alla” (Atti 20:20-24).

Ħa jkun l-għan tiegħek il-konfidenza kwieta li, anke jekk qatt ma twarrab mit-territorju tiegħek, tkun għext kompletament. Imbasta tkun għaraft il-vija mfassla għalik. Meta tgħix mingħajr il-pjan t’Alla għal ħajtek tkun qisek qed tħit b’labra mingħajr ħajt, jew tikteb l-awtobijografija b’pinna bla linka.

Imqar Freud, li xejn ma kien simpatetiku mal-fidi Kristjana, jgħid li “r-reliġjon biss kapaċi twieġeb il-mistoqsija dwar l-għan fil-ħajja. Wieħed bilkemm jista’ jiżbalja meta jikkonkludi li l-idea ta’ għan fil-ħajja tiddependi fl-intier tagħha fuq is-sistema reliġjuża.”

Appuntu Andrè Maurois, biċ-ċaħda tiegħu ta’ kwalunkwe reliġjon, jasal biex jgħid: “L-univers huwa indifferenti. Min ħalqu? Għala ninsabu hawn fuq dal-gods żgħir tat-tajn, nagħqdu fl-ispazju infinit? M’għandix l-iċken ħjiel, u ninsab konvint li ebda ħadd ieħor m’għandu l-iċken idea.”

Hekk, mela, l-ikbar impatt possibbli li l-miskredent jista’ jħalli fuq l-eternità hu simili għall-impatt li jħalli bastiment fuq l-oċean. Mal-pruwa tiegħu jħalli t-tranja, impressjonanti għal ftit waqtiet, imma wara minuta ma jibqa’ ebda traċċa tagħha.

Minn dan li għidt s’issa, ma jibqagħli ebda dubju li neħtieġ il-viżjoni, mhux sempliċement kwalunkwe viżjoni, imma l-aqwa u l-aħjar viżjoni, dik supereċċellenti. Il-kittieb sagru jafferma: “Fejn m’hemmx viżjoni, il-poplu jkun bla lġiem, iżda min iħares il-liġi hu mbierek” (Proverbji 29:18).

Ċerta knisja Amerikana stqarret: “Il-viżjoni tagħna sforzatna biex naħsbu aktar bħala missjonarji milli bħala konsumaturi.” Viżjoni tintlaqa’ biss fil-proporzjon kemm tabilħaqq tikkorrispondi mas-sens mhux espress tal-għan tagħna lkoll. Dixxeriment ta’ mument kultant jiswa daqs esperjenza t’għomor sħiħ. Il-viżjoni hi l-bżonn l-aktar urġenti tad-dinja. M’hemm ebda sitwazzjoni bla tama; hemm biss nies li jaħsbu bla tama.

Talba: “Mulej, inti pronunzjajtna mbierka għax għajnejna jaraw u widnejna jisimgħu. Wassaltilna messaġġ mimli tama, u żejjintna b’viżjoni li tieħu lil hinn mill-qabar. Ħalli d-dawl tal-vanġelu jilluminalna ħajjitna f’kull aspett tagħha, biex minn hawn stess nippjanaw u naġixxu skont il-pjan tiegħek kif urejtulna fil-paġna tal-Iskrittura Mqaddsa.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...