Skip to main content

Qari bil-Għaqal

“Ħabrek biex tiġi għandi malajr, għax Dema, billi ħabb id-dinja preżenti, abbandunani u mar Tessalonika. Kreskes mar fil-Galazja, u Titu fid-Dalmazja. Luqa biss jinsab miegħi. Aqbad lil Mark u ġibu miegħek, għax hu utli għalija fil-ministeru. Lil Tukiku bgħattu Efesu. Meta tkun ġej, ġib miegħek il-kapott li ħallejt warajja fi Troas ma’ Karpu, u l-kotba, speċjalment il-parċmini. Alessandru l-bronżar għamilli xebgħa ħsara; is-Sid għad iroddlu skont l-opri tiegħu. Int ukoll għassislu, għax oppona l-messaġġ tagħna vigorożament” (2 Timotju 4:9-15).

Avolja kien jaf li se tinqatagħlu għall-mewt, Pawlu baqa’ attiv intellettwalment. X’kuntrast ma’ ċerti Kristjani llum! Qajla għandhom ix-xewqa biex jistimulaw imħuħhom ħalli jikbru intellettwalment. Irridu ngħidu wkoll li l-għajta popolari hi kontra l-intellettwaliżmu. 

Huwa minnu li t-tagħrif jista’ jneffħek u allura jisfa detrimentali. Ma naħsibx, però, li dan huwa l-periklu tal-ġenerazzjoni moderna. Għall-kuntrarju, xbajt niltaqa’ ma’ Kristjani li huma, fil-vera sens tal-kelma, biblikament injoranti! Naf x’jien ngħid.

Imbagħad, jekk nirrealizzaw kemm nies, matul is-sekli, attribwew il-konverżjoni tagħhom jew il-progress spiritwali tagħhom għal xi ktieb partikolari, allura l-każ hu magħluq. Alla tabilħaqq jogħġbu juża l-letteratura Kristjana biex iressaqhom lejh. 

Allura meta wieħed jammetti kemm hu imperattiv naqraw, irridu naqraw ħwejjeġ li jwasslu għall-vitalità spiritwali. Mhux lant taqra kulma jiġi għal idejk. Ktieb tajjeb iġiegħlek taħseb u jħajrek timraħ lil hinn minnu nnifsu. Preferibbilment m’għandux ikun ktieb informattiv biss, imma jispira wkoll. Mhux biss ifarraġ, imma jisfida wkoll, u viċe versa. 

Il-Puritani ħallewlna legat ta’ letteratura Kristjana. Meta tkun introdott għaliha, tkun qisek dħalt għal eżaminazzjoni metikoluża, bil-kirurġija, trattament u rikoverta b’kollox. Kultant mhix esperjenza pjaċevoli, imma l-qarrej ċertament jimmiljora ruħu. 

Tgħaġġilx fil-qari. Ftakar li l-qari hu strumentali; mhuwiex għan fih innifsu. Il-filosfu Epittetu fehem sewwa d-differenza bejn mezz u għan, u ma kienx impressjonat bl-għadd ta’ kotba li l-istudenti tiegħu kienu jaqraw. Regolarment iddomanda mingħandhom, “Uruni xi progress għamiltu s’issa!”

Nota: Għall-qari Kristjan bil-Malti nirrikmanda ħafna l-kotba ta' Pubblikazzjonijiet Qum (Mob. 79048186). Huma kotba li jgħallmuk u jinkuraġġuk tistudja l-Iskrittura Mqaddsa bir-rispett li jixraqilha. 

Talba: “Missier twajjeb, int għallimt il-knisja tiegħek matul is-sekli permezz tal-Ispirtu tiegħek. Illum għandna letteratura rikka ta’ ħsieb u espożizzjoni biblika. Stimulali moħħi biex naqra b’mod silettiv u b’dixxerniment; fil-qari għinni nimmedita, nitlob, nitgħallem u napplika għall-ħajja personali tiegħi. Tħallinix naqra bla ħsieb; ħa jkun kull qari tiegħi għajnuna biex nifhem aħjar il-Kelma Mqaddsa tiegħek, u biha nevalwa wkoll kulma naqra jew nisma’.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...