Skip to main content

Qari bil-Għaqal

“Ħabrek biex tiġi għandi malajr, għax Dema, billi ħabb id-dinja preżenti, abbandunani u mar Tessalonika. Kreskes mar fil-Galazja, u Titu fid-Dalmazja. Luqa biss jinsab miegħi. Aqbad lil Mark u ġibu miegħek, għax hu utli għalija fil-ministeru. Lil Tukiku bgħattu Efesu. Meta tkun ġej, ġib miegħek il-kapott li ħallejt warajja fi Troas ma’ Karpu, u l-kotba, speċjalment il-parċmini. Alessandru l-bronżar għamilli xebgħa ħsara; is-Sid għad iroddlu skont l-opri tiegħu. Int ukoll għassislu, għax oppona l-messaġġ tagħna vigorożament” (2 Timotju 4:9-15).

Avolja kien jaf li se tinqatagħlu għall-mewt, Pawlu baqa’ attiv intellettwalment. X’kuntrast ma’ ċerti Kristjani llum! Qajla għandhom ix-xewqa biex jistimulaw imħuħhom ħalli jikbru intellettwalment. Irridu ngħidu wkoll li l-għajta popolari hi kontra l-intellettwaliżmu. 

Huwa minnu li t-tagħrif jista’ jneffħek u allura jisfa detrimentali. Ma naħsibx, però, li dan huwa l-periklu tal-ġenerazzjoni moderna. Għall-kuntrarju, xbajt niltaqa’ ma’ Kristjani li huma, fil-vera sens tal-kelma, biblikament injoranti! Naf x’jien ngħid.

Imbagħad, jekk nirrealizzaw kemm nies, matul is-sekli, attribwew il-konverżjoni tagħhom jew il-progress spiritwali tagħhom għal xi ktieb partikolari, allura l-każ hu magħluq. Alla tabilħaqq jogħġbu juża l-letteratura Kristjana biex iressaqhom lejh. 

Allura meta wieħed jammetti kemm hu imperattiv naqraw, irridu naqraw ħwejjeġ li jwasslu għall-vitalità spiritwali. Mhux lant taqra kulma jiġi għal idejk. Ktieb tajjeb iġiegħlek taħseb u jħajrek timraħ lil hinn minnu nnifsu. Preferibbilment m’għandux ikun ktieb informattiv biss, imma jispira wkoll. Mhux biss ifarraġ, imma jisfida wkoll, u viċe versa. 

Il-Puritani ħallewlna legat ta’ letteratura Kristjana. Meta tkun introdott għaliha, tkun qisek dħalt għal eżaminazzjoni metikoluża, bil-kirurġija, trattament u rikoverta b’kollox. Kultant mhix esperjenza pjaċevoli, imma l-qarrej ċertament jimmiljora ruħu. 

Tgħaġġilx fil-qari. Ftakar li l-qari hu strumentali; mhuwiex għan fih innifsu. Il-filosfu Epittetu fehem sewwa d-differenza bejn mezz u għan, u ma kienx impressjonat bl-għadd ta’ kotba li l-istudenti tiegħu kienu jaqraw. Regolarment iddomanda mingħandhom, “Uruni xi progress għamiltu s’issa!”

Nota: Għall-qari Kristjan bil-Malti nirrikmanda ħafna l-kotba ta' Pubblikazzjonijiet Qum (Mob. 79048186). Huma kotba li jgħallmuk u jinkuraġġuk tistudja l-Iskrittura Mqaddsa bir-rispett li jixraqilha. 

Talba: “Missier twajjeb, int għallimt il-knisja tiegħek matul is-sekli permezz tal-Ispirtu tiegħek. Illum għandna letteratura rikka ta’ ħsieb u espożizzjoni biblika. Stimulali moħħi biex naqra b’mod silettiv u b’dixxerniment; fil-qari għinni nimmedita, nitlob, nitgħallem u napplika għall-ħajja personali tiegħi. Tħallinix naqra bla ħsieb; ħa jkun kull qari tiegħi għajnuna biex nifhem aħjar il-Kelma Mqaddsa tiegħek, u biha nevalwa wkoll kulma naqra jew nisma’.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issiril...