Skip to main content

Qari bil-Għaqal

“Ħabrek biex tiġi għandi malajr, għax Dema, billi ħabb id-dinja preżenti, abbandunani u mar Tessalonika. Kreskes mar fil-Galazja, u Titu fid-Dalmazja. Luqa biss jinsab miegħi. Aqbad lil Mark u ġibu miegħek, għax hu utli għalija fil-ministeru. Lil Tukiku bgħattu Efesu. Meta tkun ġej, ġib miegħek il-kapott li ħallejt warajja fi Troas ma’ Karpu, u l-kotba, speċjalment il-parċmini. Alessandru l-bronżar għamilli xebgħa ħsara; is-Sid għad iroddlu skont l-opri tiegħu. Int ukoll għassislu, għax oppona l-messaġġ tagħna vigorożament” (2 Timotju 4:9-15).

Avolja kien jaf li se tinqatagħlu għall-mewt, Pawlu baqa’ attiv intellettwalment. X’kuntrast ma’ ċerti Kristjani llum! Qajla għandhom ix-xewqa biex jistimulaw imħuħhom ħalli jikbru intellettwalment. Irridu ngħidu wkoll li l-għajta popolari hi kontra l-intellettwaliżmu. 

Huwa minnu li t-tagħrif jista’ jneffħek u allura jisfa detrimentali. Ma naħsibx, però, li dan huwa l-periklu tal-ġenerazzjoni moderna. Għall-kuntrarju, xbajt niltaqa’ ma’ Kristjani li huma, fil-vera sens tal-kelma, biblikament injoranti! Naf x’jien ngħid.

Imbagħad, jekk nirrealizzaw kemm nies, matul is-sekli, attribwew il-konverżjoni tagħhom jew il-progress spiritwali tagħhom għal xi ktieb partikolari, allura l-każ hu magħluq. Alla tabilħaqq jogħġbu juża l-letteratura Kristjana biex iressaqhom lejh. 

Allura meta wieħed jammetti kemm hu imperattiv naqraw, irridu naqraw ħwejjeġ li jwasslu għall-vitalità spiritwali. Mhux lant taqra kulma jiġi għal idejk. Ktieb tajjeb iġiegħlek taħseb u jħajrek timraħ lil hinn minnu nnifsu. Preferibbilment m’għandux ikun ktieb informattiv biss, imma jispira wkoll. Mhux biss ifarraġ, imma jisfida wkoll, u viċe versa. 

Il-Puritani ħallewlna legat ta’ letteratura Kristjana. Meta tkun introdott għaliha, tkun qisek dħalt għal eżaminazzjoni metikoluża, bil-kirurġija, trattament u rikoverta b’kollox. Kultant mhix esperjenza pjaċevoli, imma l-qarrej ċertament jimmiljora ruħu. 

Tgħaġġilx fil-qari. Ftakar li l-qari hu strumentali; mhuwiex għan fih innifsu. Il-filosfu Epittetu fehem sewwa d-differenza bejn mezz u għan, u ma kienx impressjonat bl-għadd ta’ kotba li l-istudenti tiegħu kienu jaqraw. Regolarment iddomanda mingħandhom, “Uruni xi progress għamiltu s’issa!”

Nota: Għall-qari Kristjan bil-Malti nirrikmanda ħafna l-kotba ta' Pubblikazzjonijiet Qum (Mob. 79048186). Huma kotba li jgħallmuk u jinkuraġġuk tistudja l-Iskrittura Mqaddsa bir-rispett li jixraqilha. 

Talba: “Missier twajjeb, int għallimt il-knisja tiegħek matul is-sekli permezz tal-Ispirtu tiegħek. Illum għandna letteratura rikka ta’ ħsieb u espożizzjoni biblika. Stimulali moħħi biex naqra b’mod silettiv u b’dixxerniment; fil-qari għinni nimmedita, nitlob, nitgħallem u napplika għall-ħajja personali tiegħi. Tħallinix naqra bla ħsieb; ħa jkun kull qari tiegħi għajnuna biex nifhem aħjar il-Kelma Mqaddsa tiegħek, u biha nevalwa wkoll kulma naqra jew nisma’.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Is-Sunnara Mistura

“Tkunux idolatri, bħal xi wħud minnhom; bħalma hu miktub: ‘In-nies poġġew jieklu u jixorbu, u qamu jilagħbu.’ M’għandniex niffornikaw, bħalma xi wħud minnhom iffornikaw, u mietu tlieta u għoxrin elf f’jum wieħed. M’għandniex inġarrbu lis-Sid, bħalma xi wħud minnhom ġarrbuh, u kienu meqrudin mis-serpenti; lanqas tgemgmu, kif xi wħud minnhom gemgmu, u kienu meqrudin mill-anġlu qerried. Issa dawn il-ħwejjeġ ġraw lil dawk in-nies bħala eżempji, u nkitbu bħala ammoniment għalina, li fuqna wasal it-twettiq taż-żminijiet. Għalhekk min jidhirlu li jinsab wieqaf fis-sod għandu joqgħod attent li ma jaqax! Ebda tiġrib ma qabadkom ħlief dak li hu komuni għall-umanità. Però Alla hu fidil, u mhux se jħallikom tkunu mġarrbin lil hinn milli kapaċi tifilħu, iżda mat-tiġrib jipprovdi l-ħruġ ukoll, ħalli tkunu tistgħu tissaportuh” (1 Korintin 10:6-13). It-tiġrib jippreżenta ruħu attraenti; iwiegħed il-kuntentizza, almenu kuntentizza temporanja. Imma qatt ma jiġi b’idejh vojta – joffrili s-sodisfa...