
“Henjin dawk li triqthom bla ħtija, li jimxu fil-liġi tal-Mulej. Henjin dawk li jħarsu x-xhidiet tiegħu, u jfittxuh b’qalbhom kollha. U wkoll ma jagħmlux ħażen; huma jimxu fi triqatu. Inti kkmandajtna biex inħarsu l-preċetti tiegħek bir-reqqa. O li kieku triqati kienu dritti biex iħarsu l-istatuti tiegħek! Imbagħad ma nistħix meta nħares il-kmandamenti tiegħek kollha. Infaħħrek b’qalb safja, meta nkun tgħallimt id-digrieti ġusti tiegħek. Inħares l-istatuti tiegħek: la titlaqnix għalkollox” (Salmi 119:1-8).
Filwaqt li s-salmista jesprimi mħabbtu lejn il-liġi u xewqtu biex jobdiha, jirrikonoxxi wkoll il-fallimenti tiegħu. L-istess jien. Elementi ta’ lment u petizzjoni huma minsuġa flimkien ma’ espressjonijiet ta’ konfidenza u innoċenza. Il-liġi hija l-mirja, l-espressjoni fidila tal-karattru t’Alla. Alla bagħat ’l Ibnu biex iżomm il-liġi għalina. Il-liġi ma tistax tikkundanna lill-fidil; hu meħlus mis-saħta tagħha. Il-liġi hija l-gwida tiegħu biex jogħġob lill-Feddej li miet minfloku.
“Henjin!” jibda s-salm. Hija r-rieda t’Alla li b’għaqal infittxu l-hena tagħna nfusna. Diretta minn Alla u subordinata għar-rieda tiegħu, l-hena personali hi naturali. Alla oriġinarjament ħalaq lill-bniedem għaref, ġust u qaddis, u allura hieni. Alla sikwit jappella għal das-sens fina ta’ beatitudni. Imma l-ewwel pass lejn l-hena reali u dejjiema neħduh meta nsiru qaddejja sinċiera u abitwali ta’ Alla l-Ogħla, skont l-Iskrittura. “Henjin dawk li triqthom bla ħtija, li jimxu fil-liġi tal-Mulej. Henjin dawk li jħarsu x-xhidiet tiegħu, u jfittxuh b’qalbhom kollha.”
Nieħdu l-Iskrittura, biex taffettwana! Importanti nkunu realistiċi! Ma niggwadanjaw xejn jekk nagħmlu l-Iskrittura s-suġġett tad-diskors tagħna; irridu nagħmluha r-regola ta’ ħajjitna. Hawnhekk niftakar li l-persuna l-aktar diffiċli biex toqgħod għall-korrezzjoni tal-Kelma hija jien innifsi. Jekk m’aħniex trasformati minnha, x’jiswielna? Jekk m’aħniex dixxipli distintivi ta’ Ġesù, fiex aħna differenti minn nies tad-dinja?
Għalkemm m’hemm ebda bniedem li ma jidnibx, madankollu dawk li jaħarbu lejn Alla, li jurina u joffrielna l-grazzja tiegħu fi Kristu, biex jiksbu l-maħfra ta’ kuljum, u jirregolaw ruħhom biex jobdu d-direttivi tiegħu kif imniżżla f’Kelmtu, huma stmati mhux bħala ħaddiema tal-ħażen, imma bħala nies li jinsabu miexja lejn dar il-Missier, avolja mfixkla bid-debolizza.
Mela, skont l-Iskrittura, teżisti tjieba ġenwina. Hemm klassi ta’ nies li fuqhom id-dnub ma jiddominax. Alla jaf b’Natanael, u b’Żakkarija u Eliżabetta, li “ħarsu l-kmandamenti kollha u l-preċetti tal-Mulej bl-ebda nuqqas” (Luqa 1:6). Huma mgħallma minn Alla: dik l-unika spjegazzjoni.
Talba: “Alla Missieri, għallimna int, u navvanzaw ’il quddiem. Dawlilna moħħna, u nixmu fid-dawl. Agħtina illi nivvalutaw ’il Kelmtek fl-ogħla grad possibbli, għax int stabbilejt ismek u Kelmtek għal dejjem fis-smewwiet. Oħloq fina ġuħ għal Kelmtek biex inkunu sodisfatti biha biss, billi noduha għall-glorja tiegħek. Ammen.”
Comments