Skip to main content

Kollox hu Tagħkom!

“Ħalli ebda wieħed minnkom ma jinganna lilu nnifsu. Jekk xi ħadd fostkom jidhirlu li hu għaref f’daż-żmien, ħa jsir ‘iblah’ sabiex isir għaref. Għax l-għerf ta’ did-dinja hu bluha quddiem Alla. Infatti hu miktub: ‘Alla hu dak li jaqbad l-għorrief fl-astuzja tagħhom’; u jerġa’, ‘Is-Sid jaf il-ħsibijiet tal-għorrief, illu huma futili.’ Għalhekk ħalli ebda wieħed ma jiftaħar bil-bnedmin! Għax kollox hu tagħkom, sew jekk Pawlu jew Apollo jew Kefa jew id-dinja jew il-ħajja jew il-mewt jew il-ħwejjeġ preżenti jew il-ħwejjeġ li ġejjin - kollox tagħkom, u intom ta’ Kristu, u Kristu t’Alla” (1 Korintin 3:18-23).

L-appostlu donnu jfittex is-smewwiet u l-art, iż-żmien u l-eternità, biex jiġbor katalgu ta’ ħniniet gawduti minn ulied Alla. Imma sa fejn iwassal il-ħsieb? Biex żgur ma jħalli xejn barra mit-teżorerija tagħna, u biex xejn ma jinstab nieqes għall-konfort tal-maħturin t’Alla, darbtejn jisħaq, “Kollox hu tagħkom”!

Ja fidil, trid tkun taf min int u x’għandek fil-krettu tiegħek? Jew forsi tistaqsi, kif jista’ jkun il-Mulej ikkonsenjali barkiet hekk innumerabbli u għonja? Kif jista’ jkun ingawdi ħniniet hekk infiniti? 

Għax fl-aħħar mill-aħħar aħna konxji tad-diżubbidjenza tagħna kontra Alla, sa dis-siegħa stess! U allura din l-imperfezzjoni ma tispussessaniex mit-tgawdija ta’ dawn il-barkiet? Le! Għax l-għotjiet t’Alla huma skont il-grazzja, u ladarba mogħtija ma jittiħdux lura. Hu dikjarat: “Id-doni u s-sejħa t’Alla huma irrevokabbli” (Rumani 11:29). La r-raġuni, la l-liġi u lanqas in-nuqqas ta’ rettitudni ma jistgħu jegħlbu l-favur t’Alla lejn il-maħturin tiegħu. 

Immedita sew. Ħares lejn l-Ispirtu tal-verità biex tistabbilixxi l-fidi, issaħħaħ it-tama, tavvanza fl-imħabba u tippromwovi l-hena. “Intom ta’ Kristu” – b’għotja speċjali. Kristu xtrana għalih innifsu biex inkunu tiegħu u hu tagħna. Aħna l-premju tiegħu, talli sofra l-passjoni u l-mewt. Kollox miġbur fih: imħabba għanja, grazzja partikolari, għotja ħielsa, u wegħdi mis-sema li jilħqu sal-art biex jgħolluna sal-ogħla smewwiet, fejn qiegħed Kristu. 

X’inhi l-evidenza mbierka illi kollox hu tagħna? Il-fidi tagħna f’Ġesu kif imxandar fl-evanġelju appostoliku. Biex ingawdu dan l-inventarju kotran irid ikollna interess f’Ġesù, u dan l-interess jintwera billi nafdaw fih, u fih waħdu.

Kif tiġina l-fidi? Kif titnissel fina? Billi nisimgħu u nwieġbu għall-Kelma. U l-Kelma ġejja mingħand l-Ispirtu, li wkoll jagħti d-don tal-fidi. U għaliex ingħatalna l-Ispirtu? Għax Ġesù issa hu glorifikat.

Talba: “Missier, seddaqni biex jirnexxili nwarrab kull malizzja, qerq, ipokresija u tqasqis. Bħal dik it-tarbija tat-twelid, xennaqni dejjem għall-ħalib safi ta’ Kelmtek biex nikber bih, għax issa doqt kemm tassew int twajjeb u ħelu. Ma mxejtx miegħi skont ħtijieti, iżda skont il-kobor tal-ħniena tiegħek. Grazzi talli lqajtni fi Kristu; grazzji talli fih jien werriet tiegħek, u kollox hu tiegħi!”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...