“Ikel bil-kotra tagħti x-xagħra maħduma tal-fqir, iżda dan kollu jista’ jintilef minħabba nuqqas ta’ ġustizzja. Aħjar ftit bis-sewwa minn kotra ta’ dħul bla ġustizzja. Il-fqir mibgħud imqar minn qrabatu, iżda dawk li jħobbu l-għonja huma bil-kotra. Mhux sewwa tikkundanna lil min hu ġust, u ssawwat nies ta’ ġieħ minħabba s-sewwa tagħhom” (Proverbji 13:23; 14:20; 16:8; 17:26).
“Il-fqir mibgħud imqar minn qrabatu.” Dal-proverbju hu stampa ta’ mistħija. Jurina l-egoiżmu prevalenti fl-umanità. Il-fqar, għax huma fqar, jisfaw imwarrbin saħansitra minn dawk li suppost huma qrabathom.
Huwa minnu li sikwit il-bniedem, bi stupidaġni, ifaqqar lilu nnifsu. Il-povertà faċilment tista’ tinstab bħala l-effett dirett u l-konsegwenza tad-dnub u l-vizzju. Is-sakranazz jixrob ġidu stess, bħalma jagħmel it-tazza bl-inbid, sal-qiegħ nett, u ma jħalli xejn. Il-mara vanaglorjuża xxidd ġidha madwarha, fl-ilbies lussuż li fuqu taħli ġidha. Min hu llampikat għal-logħob tal-ażżard jispiċċa biex jirhan kulma għandu, u jwaqqa’ lilu nnifsu fi stat miżerabbli. Il-kontenzjuż jiftaħ kawża kontra ġaru, biex jiggratifika s-sens ta’ vendetta fih, ħalli wara li jirbaħlu fil-qorti, isib li ħela saħħtu u ħinu. Meta wieħed hu kelb tiegħu nnifsu, fl-aħħar jintebaħ li kien għadu tiegħu nnifsu, u faqqar lilu nnifsu. Imma hemm faqar li wieħed jitwieled fih, bla ma jkollu tort għall-qagħda miskina tiegħu.
Mill-banda l-oħra, is-sinjur awtomatikament jiġbor madwaru ċorma ħbieb. Wieħed jissuspetta li s-sinjur, bħall-fqir, ftit għandu ħbieb ġenwini. Il-ħbieb tas-sinjur iħobbu aktarx l-għana tiegħu, iżjed milli jħobbu lilu. “Ħafna jżiegħlu b’min hu jdejh miftuħa, u kulħadd ħabib ta’ min iħobb jagħti l-għotjiet” (Proverbji 19:6). Appena ċ-ċirkostanzi jinbidlu u s-sinjur jitlef l-għana tiegħu, il-miżegħda ħbieb tiegħu tgħosfor u tiżvinta fix-xejn.
X’kuntrast mal-imħabba ta’ Mulejna. “Intom tafu l-grazzja ta’ Sidna Ġesù Kristu, li, għalkemm kien għani, sar fqir minħabba fikom, biex permezz tal-faqar tiegħu intom tistagħnu” (2 Korintin 8:9). “Hu jeħles lill-fqir meta jsejjaħlu u lill-imsejken ukoll, u lil dak li m’għandu ’l ħadd min jgħinu (Salmi 72:12).
Bħala applikazzjoni prattika, immedita fuq dan il-pass: “Imbagħad qal ukoll lil dak li stiednu: meta tagħti xi pranzu jew ikla, la ssejjaħx lil ħbiebek, u lanqas lil ħutek, u lanqas lil qrabatek, u lanqas lill-ġirien għonja tiegħek, li ma jistidnukx huma wkoll, u jpattulek. Imma meta tagħmel stedina, sejjaħ lill-foqra, lill-magħtubin, liż-żopop, lill-għomja: u tkun imbierek; għax ma jistgħux ipattulek: imma jinrtaddlek fil-qawmien tan-nies ġusti” (Luqa 14:12-14).
Talba: “Tħalliniex naġixxu, Mulej, bil-parzjalità jew bil-favoritiżmu. O li naslu sabiex naraw in-nies bħala dinjitużi lkoll, sew jekk sinjuri inkella foqra, sew jekk intelliġenti inkella injoranti, sew jekk Maltin inkella frustieri. Fakkarna illi l-kumpensa finali tat-tajjeb maħdum minna nirċevuha mingħandek, fuq il-merti ta’ Kristu Ibnek.”
Comments