Skip to main content

Qorob it-Tmiem


“Qorob it-tmiem ta’ kollox. Mela kunu sensibbli u sobriji għat-talb. Fuq kollox, araw li jkollkom imħabba ferventi għal xulxin, għax l-imħabba tgħatti multitudni ta’ dnubiet. Kunu ospitali lejn xulxin mingħajr tgemgim. Bħalma kull wieħed irċieva xi don speċjali, araw li tħaddmuh ħalli sservu ’l xulxin bħala dispensieri tajbin tal-grazzja varjata t’Alla” (1 Pietru 4:7-10). 

Il-kelma tal-grazzja u l-verità, bħal tabib għaqli, tippreskrivi speċijiet differenti ta’ riċetti għar-ruħ. Kultant hi xarba qarsa ta’ afflizzjoni, u drabi oħra balzmu ta’ fidi li jsaħħaħ u jikkonforta, bit-taħlita restawrattiva tal-imħabba. Iżda f’kull żmien neħtieġu dixxiplina. Biha niggvernaw u naħkmu ħajjitna, biex hekk ir-ruħ ikollha r-risq u tkun b’saħħitha. 

Hu l-obbligu tagħna illi nużaw il-mezzi tal-grazzja, speċjalment it-talb u l-qari meditattiv tal-Iskrittura. Meta nittraskurawhom inkunu qed inwarrbu lil min ippreskriviehom. Insofru telfa u nġarrbu ħsara għar-ruħ. Bħalma l-fidi torbot ir-ruħ ma’ Ġesù bl-irbit ħelu tal-imħabba, hekk tipproduċi konformità miegħu fil-qalb u l-ħajja. 

Hekk kif l-Ispirtu jagħni r-ruħ bi grazzji prezzjużi, insibuhom akkumpanjati bl-influwenza tiegħu li tittrasformana. Dejjem jidderiġina għall-Kelma ispirata minnu, biex inkunu mgħallma nevitaw kulma hu kuntrarju għalih. Tħarriġna biex nipprattikaw dawk id-doveri li għandhom tendenza jsaħħu r-ruħ ħalli tippersevera fil-verità u l-qdusija. 

Jekk ma noqogħdux attenti ninġarru fit-tgawdija inordinata tal-ġid transitorju. Inkunu qed nagħmlu lilna nfusna indisposti għall-interessi spiritwali. Dan jeħodha kontra l-ħajja tal-fidi, jinterrompi l-komunjoni ħelwa mal-Missier, imewwet il-qalb għax-xirka qaddisa ma’ Ġesù, u jopponi l-konsolazzjoni tal-Ispirtu mbierek. Imbagħad ir-ruħ tibda ssib lilha nfisha bla ħajra jew aptit quddiem it-tron tal-grazzja. 

Għaldaqstant ir-ruħ hi msejħa biex tikkonsidra kemm hu qasir iż-żmien! U kemm hi qribna l-eternità! L-Imħallef jinsab mal-bieb. Kulma jeżisti wasal biex jintemm. Se jkun hemm smewwiet ġodda u art ġdida, li fihom tgħammar biss il-ġustizzja. 

Talba: “Fid-dawl tat-tama żgura li ħawwilt fina, Mulej twajjeb, għinna biex nikkomportaw ruħna lebsin l-abjad, dejjem lesti għall-wasla tal-Għarus, biex isejħilna għall-bankett tiegħu. Żommna fuq l-allert waqt li nħaddmu t-talent jew talenti fdati f’idejna, biex inroddulek lura daqstant ieħor.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...