Skip to main content

Għajn ta' Ilma Ġieri


“Isimgħu kelmet il-Mulej, o dar Ġakobb u l-familji kollha ta’ dar Iżrael: hekk jgħid il-Mulej, ‘X’ħażen sabu fija missirijietkom, biex tbiegħdu minni, u marru wara l-frugħa, u saru frugħa? U lanqas qalu, “Fejn hu l-Mulej li tellagħna mill-art tal-Eġittu, li mexxiena fid-deżert, f’art xagħrija u kollha ħofor, f’art niexfa u ta’ dell il-mewt, f’art li ħadd ma jgħaddi minnha, u fejn l-ebda bniedem ma jgħammar?” U ġibtkom f’art kollha frott, biex tieklu l-frott tagħha, u l-ħwejjeġ tajbin tagħha; iżda meta dħaltu, intom niġġistu arti, u wirti għamiltuh moqżież...‘Stagħġbu, o smewwiet, b’dan, u twerwru għall-aħħar, u tnikktu wisq,’ jgħid il-Mulej. ‘Għax il-poplu tiegħi għamel żewġ ħtijiet: telqu lili, għajn ta’ ilma ġieri, u ħaffru għalihom bjar, bjar imxaqqin li ma jżommux ilma” (Ġeremija 2:4-7,12-13).

Kull fejn Alla jibni l-knisja ix-xitan jibni kappella. Hu qarrieq: bħala kupjatur u imitatur, bil-finijiet perversi tiegħu, ix-xitan ma tistax tittratta miegħu. Kulma tikkomprometti miegħu titilfu. Agħar minn hekk: jekk tagħtih sebgħek, jeħodlok idek; anzi, ġismek u ruħek miegħu. 

Il-Kristjaneżmu modern hawnhekk żvijja. Iddigressa milli jżomm sħiħ mar-Ras, il-fokus ċentrali tiegħu. Minflok intilef fi tfittxija insensata għal kulma hu prammatiku. Dak li hu effettiv u prattika nħaddnuh, jgħidulek, hu x’inhu; u dak li ma jħallix riżultati immedjati, avolja tajjeb fih innifsu, m’għandniex x’nambuh.

Ħajjitna saret interpretata mill-perspettiva tagħna nfusna flok mill-perspettiva t'Alla. Iffissajna fuqna nfusna, flok ninsabu konċentrati fuq Alla. Minflok l-għarfien u l-qima ta’ Alla veru, partatna l-wirt u l-primoġenitura tagħna għal bieqja minestra rħisa, kumdità ta’ mument wieħed. Irriduna nħossuna tajjeb – issa stess! Insolvu kwalunkwe problemi, intertqu kull ostaklu, inwieġbu kull mistoqsija, niksbu suċċess – illum qabel għada! Bħala l-għan ta’ kull eżistenza, issostitwejna t-tpaxxija umana għall-glorja divina. Qed nirrepetu l-istess reat tal-Lhud fl-antik: flok nixorbu mill-għajn ta’ ilma ġieri, qed inħaffru bjar imxaqqin għalina nfusna, li ma jistgħux jaqtgħulna l-għatx spiritwali tagħna.

Li nafdaw fi Kristu u nobduh, nerġgħu nduru u nsiru bħat-tfal żgħar, niċħdu lilna nfusna u nerfgħu s-salib, nindmu u nservu lil Alla bl-umiltà – dawn illum jinstemgħu suġġerimenti irrelevanti, jekk mhux puwerili wkoll. Qed nippreferu d-dikjarazzjonijiet tal-psikologi u l-esperti mondani, milli nagħtu kas lil Alla li kellimna bil-profeti u l-appostli, li żarna f’Ibnu stess! Gradwajna lilna nfusna għal livell ogħla, jidhrilna; sirna sofistikati, inħobbu nikkonvinċu lilna nfusna. Attwalment ikkommettejna apostasija. 

Minn dan il-lat, kull Kristjan imissu jkun konservattiv u radikali simultanjament: konservattiv filli nippriżervaw il-fidi intatta, u radikali filli napplikawha. Għax il-fidi mhix biċċa armatura medjevali, kollha disinji u indurata, imdendla mal-ħajt, jew tinxtedd biss f’okkażżjonijiet statali. Aktarx, hi libsa għad-dar, għall-post tax-xogħol, għall-ħanut, għat-triq. Hi fardal ta’ qadi, qadi f’isem is-Sid tas-sidien.

Talba: “Alla ħanin, Missierna, tħalliniex inpartuk mal-frugħa u l-interessi tas-soċjetà jew tagħna nfusna. Skansana mill-formaliżmu reliġjuż, mill-ipokresija morali, minn fidi għażżiena. Qanqal fina spirtu ta’ ndiema biex nirritornaw għandek. Kebbes fina qlub biex jagħtuk qima fl-Ispirtu u skont is-sewwa. Nitolbuk dan f’isem Ġesù, il-Feddej tagħna. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...