Skip to main content

Pellegrinaġġ

“Dawn kollha mietu fil-fidi, bla ma rċevew il-wegħdi, iżda rawhom mill-bogħod u tawhom merħba, u ammettew illi kienu barranin u għorba fuq l-art. Infatti dawk li jgħidu t-tali ħwejjeġ jagħmluha ċara illi qed ifittxu patrija. Kieku kienu jaħsbu f’dak il-pajjiz li minnu ħarġu, kien ikollhom opportunità biex jirritornaw. Imma attwalment issa jleħħu għal pajjiż aħjar, ċoè wieħed smewwieti. Għaldaqstant Alla ma jistħix minnhom biex jissejjaħ Alla tagħhom, għax ippreparalhom belt” (Ebrej 11:13-16).

Min jaf kieku l-jum preżenti hu l-aħħar lejl għad-dinja? L-importanti mhuwiex illi dejjem nibżgħu jew imqar nittamaw dwar l-aħħar tad-dinja, iżda li niftakru u nieħdu rendikont illi, iva, l-univers preżenti għad jasal fi tmiemu. 

Biex inġibu eżempju: pensjonant ta’ sebgħin sena m’għandux għalfejn iħossu l-ħin kollu li armajn wasal fi tmiem il-vjaġġ, u lanqas hu obbligat isemmih il-ħin kollu. Jekk hu għaqli, però, jieħdu in konsiderazzjoni f’kull entrapriża jew proġett tiegħu. Ikun baħnan jekk jimbarka fuq skemi li jiddomandaw ħamsin sena biex jitwettqu. Ikun kriminalment iblah jekk ma jkunx għadu għamel testment u għandu daru fl-ordni.

Issa dak li l-mewt hi għal kull bniedem, l-avvent glorjuż tas-Sultan tas-slaten fl-aħħar jum hu għall-ġens uman kollu. Huwa prudenti għal kull wieħed u waħda minna illi nqisu kemm ħajjitna hi prekarja, temporanja u proviżjonali. 

Allura ma jaqblilniex nagħtu qalbna lil kwalunkwe ħaġa illi tiżvinta appena l-ħajja fiżika tiżvinta wkoll. It-tfittxija tas-saltna eterna, u l-belt mhix mibnija bl-idejn, eterna fis-smewwiet, tibqa’ bħala l-aħjar u l-unika entrapriża suprema u sensibbli tagħna. Huma dawn it-tip ta’ pellegrini, iterrqu lejn Sijon fuqanija, illi tarahom jagħmlu l-iżjed ġid matul it-triq – jassistu lil sħabhom, iwissu lill-irreverenti, u jxerrdu mħabbithom bħalma Missierhom sawwab imħabbtu fihom u fuqhom. 

Talba: “Tħalliniex, Missier smewwieti, nikkonċentraw fuq ħwejjeġ għaddiena hekk li ninsew il-valur u l-prestiġju ta’ ħwejjeġ eterni. Int għoġbok tikkoreġielna l-vista tagħna; mela żommilna ħarsitna fuq il-ħwejjeġ siewja u dejjiema. Ħa nħobbuk supremament! Ħa nirbħu l-erwieħ! Ħa naħżnu għalina nfusna teżori fis-smewwiet! F’ġieħ Ibnek Ġesù, Sidna.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh