Skip to main content

Pellegrinaġġ

“Dawn kollha mietu fil-fidi, bla ma rċevew il-wegħdi, iżda rawhom mill-bogħod u tawhom merħba, u ammettew illi kienu barranin u għorba fuq l-art. Infatti dawk li jgħidu t-tali ħwejjeġ jagħmluha ċara illi qed ifittxu patrija. Kieku kienu jaħsbu f’dak il-pajjiz li minnu ħarġu, kien ikollhom opportunità biex jirritornaw. Imma attwalment issa jleħħu għal pajjiż aħjar, ċoè wieħed smewwieti. Għaldaqstant Alla ma jistħix minnhom biex jissejjaħ Alla tagħhom, għax ippreparalhom belt” (Ebrej 11:13-16).

Min jaf kieku l-jum preżenti hu l-aħħar lejl għad-dinja? L-importanti mhuwiex illi dejjem nibżgħu jew imqar nittamaw dwar l-aħħar tad-dinja, iżda li niftakru u nieħdu rendikont illi, iva, l-univers preżenti għad jasal fi tmiemu. 

Biex inġibu eżempju: pensjonant ta’ sebgħin sena m’għandux għalfejn iħossu l-ħin kollu li armajn wasal fi tmiem il-vjaġġ, u lanqas hu obbligat isemmih il-ħin kollu. Jekk hu għaqli, però, jieħdu in konsiderazzjoni f’kull entrapriża jew proġett tiegħu. Ikun baħnan jekk jimbarka fuq skemi li jiddomandaw ħamsin sena biex jitwettqu. Ikun kriminalment iblah jekk ma jkunx għadu għamel testment u għandu daru fl-ordni.

Issa dak li l-mewt hi għal kull bniedem, l-avvent glorjuż tas-Sultan tas-slaten fl-aħħar jum hu għall-ġens uman kollu. Huwa prudenti għal kull wieħed u waħda minna illi nqisu kemm ħajjitna hi prekarja, temporanja u proviżjonali. 

Allura ma jaqblilniex nagħtu qalbna lil kwalunkwe ħaġa illi tiżvinta appena l-ħajja fiżika tiżvinta wkoll. It-tfittxija tas-saltna eterna, u l-belt mhix mibnija bl-idejn, eterna fis-smewwiet, tibqa’ bħala l-aħjar u l-unika entrapriża suprema u sensibbli tagħna. Huma dawn it-tip ta’ pellegrini, iterrqu lejn Sijon fuqanija, illi tarahom jagħmlu l-iżjed ġid matul it-triq – jassistu lil sħabhom, iwissu lill-irreverenti, u jxerrdu mħabbithom bħalma Missierhom sawwab imħabbtu fihom u fuqhom. 

Talba: “Tħalliniex, Missier smewwieti, nikkonċentraw fuq ħwejjeġ għaddiena hekk li ninsew il-valur u l-prestiġju ta’ ħwejjeġ eterni. Int għoġbok tikkoreġielna l-vista tagħna; mela żommilna ħarsitna fuq il-ħwejjeġ siewja u dejjiema. Ħa nħobbuk supremament! Ħa nirbħu l-erwieħ! Ħa naħżnu għalina nfusna teżori fis-smewwiet! F’ġieħ Ibnek Ġesù, Sidna.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...