Skip to main content

L-Istorja tar-Reġina

“Għax il-wegħda ’l Abraħam u lil nislu, li kellu jkun il-werriet tad-dinja, ma saritx permezz tal-liġi, iżda permezz tal-ġustizzja li tiġi bil-fidi. Għax jekk il-werrieta huma l-aderenti tal-liġi, il-fidi tbattlet u l-wegħda hi nnullifikata, għax il-liġi ġġib ir-rabja, imma fejn m’hemmx liġi, lanqas m’hemm trasgressjoni. Minħabba f’hekk hi mill-fidi, sabiex il-wegħda tkun tiddependi fuq il-grazzja, ħalli tkun garantita għan-nisel kollu t’Abraħam - mhux biss għal dawk tal-liġi iżda wkoll għal dawk li huma tal-fidi t’Abraħam, li hu missierna lkoll” (Rumani 4:13-16).

Darba waħda assassina nħbiet fil-kmamar privati tar-Reġina Eliżabetta l-Ewwel tal-Ingilterra, bil-ħsieb li malli tkun waħidha taħbat għaliha u teħdilha ħajjitha. Inqabdet, u minnufih irrealizzat li l-każ tagħha kien bla tama xejn. Għalhekk intefgħet mal-art quddiem ir-reġina u ttalbitilha biex turiha miżerikordja. 

“Il-grazzja tiegħek biss tista’ ssalvani,” għajtet imbikkija. 

Eliżabetta ħarset lejha bi bruda u qaltilha, “Jekk nurik grazzja, x’wegħda tagħmilli għall-ġejjieni?” 

Il-povera ssograt twaħħal ħarsitha f’għajnejn is-sultana, u qaltilha, “Grazzja bil-kondizzjonijiet, grazzja mxekkla bi prekawzjonijiet, mhi grazzja xejn.”

Ir-reġina fehmet l-idea minnufih, u qalet, “Għandek raġun biex tbiegħ; naħfirlek skont il-grazzja tiegħi. Tista’ tmur.”

Il-kronaka rjali tgħarrafna li minn dak il-waqt ir-Reġina Eliżabetta ma kellha ebda servjenta aktar fidila u devota minn din l-istess mara li sa ftit minuti qabel kellha l-intenzjoni ttemmilha ħajjitha ħesrem. 

Eżattament il-mod kif il-grazzja t’Alla - ħielsa u bla kondizzjonijiet - topera fl-individwu li jkun mgħaddas fiha: tnaddfu u tibdillu d-direzzjoni u l-kondotta, l-ambizzjonijiet u ħsibijietu, biex isir qaddej leali lejn is-Sid ħanin tiegħu, Ġesù Kristu.

Talba: “Sultan etern, int wisq ogħla u aktar maestuż minn kull monarka mondjali. Int waħdek frixt is-smewwiet, u waħdek ukoll trieġi kollox lejn l-għan aħħari tiegħu. Int urejt il-qawwa ta’ driegħek fis-salvazzjoni tagħna: il-qagħda tagħna quddiemek hi msejsa fuq il-grazzja, grazzja pura. O li napprezzawha tabilħaqq u nitimgħu lil ruħna minnha biex ikollok sudditi li verament iħobbuk, f’ġieħ Ibnek Ġesù, li miegħek jgħix u jsaltan flimkien mal-Ispirtu s-Santu għal dejjem ta’ dejjem. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh