Skip to main content

L-Istorja tar-Reġina

“Għax il-wegħda ’l Abraħam u lil nislu, li kellu jkun il-werriet tad-dinja, ma saritx permezz tal-liġi, iżda permezz tal-ġustizzja li tiġi bil-fidi. Għax jekk il-werrieta huma l-aderenti tal-liġi, il-fidi tbattlet u l-wegħda hi nnullifikata, għax il-liġi ġġib ir-rabja, imma fejn m’hemmx liġi, lanqas m’hemm trasgressjoni. Minħabba f’hekk hi mill-fidi, sabiex il-wegħda tkun tiddependi fuq il-grazzja, ħalli tkun garantita għan-nisel kollu t’Abraħam - mhux biss għal dawk tal-liġi iżda wkoll għal dawk li huma tal-fidi t’Abraħam, li hu missierna lkoll” (Rumani 4:13-16).

Darba waħda assassina nħbiet fil-kmamar privati tar-Reġina Eliżabetta l-Ewwel tal-Ingilterra, bil-ħsieb li malli tkun waħidha taħbat għaliha u teħdilha ħajjitha. Inqabdet, u minnufih irrealizzat li l-każ tagħha kien bla tama xejn. Għalhekk intefgħet mal-art quddiem ir-reġina u ttalbitilha biex turiha miżerikordja. 

“Il-grazzja tiegħek biss tista’ ssalvani,” għajtet imbikkija. 

Eliżabetta ħarset lejha bi bruda u qaltilha, “Jekk nurik grazzja, x’wegħda tagħmilli għall-ġejjieni?” 

Il-povera ssograt twaħħal ħarsitha f’għajnejn is-sultana, u qaltilha, “Grazzja bil-kondizzjonijiet, grazzja mxekkla bi prekawzjonijiet, mhi grazzja xejn.”

Ir-reġina fehmet l-idea minnufih, u qalet, “Għandek raġun biex tbiegħ; naħfirlek skont il-grazzja tiegħi. Tista’ tmur.”

Il-kronaka rjali tgħarrafna li minn dak il-waqt ir-Reġina Eliżabetta ma kellha ebda servjenta aktar fidila u devota minn din l-istess mara li sa ftit minuti qabel kellha l-intenzjoni ttemmilha ħajjitha ħesrem. 

Eżattament il-mod kif il-grazzja t’Alla - ħielsa u bla kondizzjonijiet - topera fl-individwu li jkun mgħaddas fiha: tnaddfu u tibdillu d-direzzjoni u l-kondotta, l-ambizzjonijiet u ħsibijietu, biex isir qaddej leali lejn is-Sid ħanin tiegħu, Ġesù Kristu.

Talba: “Sultan etern, int wisq ogħla u aktar maestuż minn kull monarka mondjali. Int waħdek frixt is-smewwiet, u waħdek ukoll trieġi kollox lejn l-għan aħħari tiegħu. Int urejt il-qawwa ta’ driegħek fis-salvazzjoni tagħna: il-qagħda tagħna quddiemek hi msejsa fuq il-grazzja, grazzja pura. O li napprezzawha tabilħaqq u nitimgħu lil ruħna minnha biex ikollok sudditi li verament iħobbuk, f’ġieħ Ibnek Ġesù, li miegħek jgħix u jsaltan flimkien mal-Ispirtu s-Santu għal dejjem ta’ dejjem. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...