Skip to main content

Kelma dwar il-Kuxjenza

“Dit-testimonjanza hi vera. Għaldaqstant ċanfarhom severament, sabiex ikunu korretti fil-fidi u ma jagħtux kas ħrejjef Lhud u kmandamenti tal-bnedmin li jirroftaw l-verità. Kollox pur għall-puri, imma għall-ikkontaminati u l-miskredenti xejn mhu pur, anzi kemm il-moħħ kif ukoll il-kuxjenza tagħhom huma kkontaminati. Jikklejmjaw li jafu ’l Alla, imma b’azzjonijiethom jiċħduh. Huma detestabbli, diżubbidjenti, u diżapprovati għal kull att tajjeb” (Titu 1:13-16).

Xi darba jew oħra ngħafasna mill-persistenza tal-kuxjenza. Nafu x’testimonjanza kapaċi toffri. M’hemm ebda xhud daqshekk terribbli, ebda akkużatur tant setgħan daqs il-kuxjenza li tgħammar fina.

Qisha avukat qed jgħaddina minn kontroeżami. Kuxjenza ħatja m’għandha x’tambi ’l ħadd min jixliha; tħoss biża’ kontinwu. Bniedem jaqbillu jissakkar f’kaverna ma’ orsa misruqa mill-frieħ tagħha milli jgħammar ma’ kuxjenza akkużatriċi. Ebda strument tat-tortura, ebda ħġejjeġ ma jistgħu jikkompetu mal-miżerja meta tkun konxjament ħati, u ma tara ebda rimedju mid-dnub. Il-ħati, b’sens ta’ disperazzjoni, ilebbet ’l hemm meta ħadd mhu jipprova jaqbdu; u l-ħalliel jimmaġina kull arbuxxell kuntistabbli - osservazzjoni f’wieħed mid-drammi storiċi ta’ Shakespeare.

F’Amletu huwa magħdud ukoll li l-kuxjenza tagħmilna lkoll ġwief u kodardi. Inċidentalment, min għandu l-kuxjenza mċappsa u mtaqqla, ipenġi l-agħar xenarju; l-azzjonijiet ta’ ħaddieħor jagħtihom l-agħar interpretazzjoni.

Fl-estrem l-ieħor, it-testimonjanza ta’ kuxjenza tajba hi l-glorja ta’ kull ruħ devota, u ma tindiehex minn ebda xilja. Nies b’kuxjenza klir ma jħabblux rashom jekk iħabbat il-bieb f’nofs ta’ lejl. Għall-kuntrarju isservihom bħala kurazza; avolja jfaqqgħu s-sajjetti, jorqdu trankwilli. Meta wieħed imantni kuxjenza bla ħtija ssirlu divan komdu, u l-hena tinkurunalu rasu. Dik l-istess hena japprezzaha tant illi, bħala raġel integru, ma jasalx biex jagħti widen għal kwalunkwe raġunament kontra l-kuxjenza tiegħu.

Talba: “Missier etern, nifhmu illi skont ma tagħtina daqshekk ieħor tippretendi mingħandna. Lil min tagħtih ftit, tiddomanda mingħandu ftit; lil min ħafna, tirrekjiedi ħafna. Agħtina grazzja illi dejjem naġixxu skont id-dawl li jogħġbok tilluminana bih. Ħa nkunu prudenti tant illi t-tagħrif miksub, imħaddan fi qlubna, insarrfuh f’għemil ġust. F’isem Ibnek Ġesù.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issiril...