Skip to main content

Kelma dwar il-Kuxjenza

“Dit-testimonjanza hi vera. Għaldaqstant ċanfarhom severament, sabiex ikunu korretti fil-fidi u ma jagħtux kas ħrejjef Lhud u kmandamenti tal-bnedmin li jirroftaw l-verità. Kollox pur għall-puri, imma għall-ikkontaminati u l-miskredenti xejn mhu pur, anzi kemm il-moħħ kif ukoll il-kuxjenza tagħhom huma kkontaminati. Jikklejmjaw li jafu ’l Alla, imma b’azzjonijiethom jiċħduh. Huma detestabbli, diżubbidjenti, u diżapprovati għal kull att tajjeb” (Titu 1:13-16).

Xi darba jew oħra ngħafasna mill-persistenza tal-kuxjenza. Nafu x’testimonjanza kapaċi toffri. M’hemm ebda xhud daqshekk terribbli, ebda akkużatur tant setgħan daqs il-kuxjenza li tgħammar fina.

Qisha avukat qed jgħaddina minn kontroeżami. Kuxjenza ħatja m’għandha x’tambi ’l ħadd min jixliha; tħoss biża’ kontinwu. Bniedem jaqbillu jissakkar f’kaverna ma’ orsa misruqa mill-frieħ tagħha milli jgħammar ma’ kuxjenza akkużatriċi. Ebda strument tat-tortura, ebda ħġejjeġ ma jistgħu jikkompetu mal-miżerja meta tkun konxjament ħati, u ma tara ebda rimedju mid-dnub. Il-ħati, b’sens ta’ disperazzjoni, ilebbet ’l hemm meta ħadd mhu jipprova jaqbdu; u l-ħalliel jimmaġina kull arbuxxell kuntistabbli - osservazzjoni f’wieħed mid-drammi storiċi ta’ Shakespeare.

F’Amletu huwa magħdud ukoll li l-kuxjenza tagħmilna lkoll ġwief u kodardi. Inċidentalment, min għandu l-kuxjenza mċappsa u mtaqqla, ipenġi l-agħar xenarju; l-azzjonijiet ta’ ħaddieħor jagħtihom l-agħar interpretazzjoni.

Fl-estrem l-ieħor, it-testimonjanza ta’ kuxjenza tajba hi l-glorja ta’ kull ruħ devota, u ma tindiehex minn ebda xilja. Nies b’kuxjenza klir ma jħabblux rashom jekk iħabbat il-bieb f’nofs ta’ lejl. Għall-kuntrarju isservihom bħala kurazza; avolja jfaqqgħu s-sajjetti, jorqdu trankwilli. Meta wieħed imantni kuxjenza bla ħtija ssirlu divan komdu, u l-hena tinkurunalu rasu. Dik l-istess hena japprezzaha tant illi, bħala raġel integru, ma jasalx biex jagħti widen għal kwalunkwe raġunament kontra l-kuxjenza tiegħu.

Talba: “Missier etern, nifhmu illi skont ma tagħtina daqshekk ieħor tippretendi mingħandna. Lil min tagħtih ftit, tiddomanda mingħandu ftit; lil min ħafna, tirrekjiedi ħafna. Agħtina grazzja illi dejjem naġixxu skont id-dawl li jogħġbok tilluminana bih. Ħa nkunu prudenti tant illi t-tagħrif miksub, imħaddan fi qlubna, insarrfuh f’għemil ġust. F’isem Ibnek Ġesù.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh