Skip to main content

Id-Don tal-Indiema

“Tagħrfu li jien hu l-Mulej, meta nġibkom f’art Iżrael, fil-pajjiż li b’id merfugħa ħlift li nagħtih lil missirijietkom. Hemm tiftakru f'imġibitkom, u fl-għemejjel tagħkom kollha li bihom tniġġistu, u titkexkxu minnkom infuskom minħabba l-ħżunijiet tagħkom kollha li għamiltu. U tagħrfu mbagħad li jien hu l-Mulej, meta nagħmel magħkom minħabba f’ismi, mhux skont triqatkom il-ħżiena jew skont l-għemejjel imħassra tagħkom, o dar Iżrael,’ jgħid Sidi l-Mulej” (Eżekjel 20:42-44).

Meta l-Mulej jilqagħna fi ħdanu, u jpoġġina f’qagħda ta’ favur, paċi u sigurezza miegħu, iwassalna biex nindmu mill-fallimenti kollha tagħna ħalli niddedikaw ruħna f’ubbidjenza lejh, sforz il-grazzja effettiva tiegħu fina. L-indiema hi bidla fil-ħsieb, li tirriżulta dejjem f’kambjamenti konkreti fil-kondotta. Moralment ngħaddu ’l quddiem.

L-indiema tant hi prezzjuża illi nistgħu nsejħulha djamant tal-aqwa kwalità. Il-Mulej iwiegħed l-indiema lil niesu bħala wieħed mir-riżultati santifikanti tas-salvazzjoni. Alla jagħti d-don tal-indiema, u jirċievi mixja niedma mingħandna. Pietru ddefenda l-aġir tiegħu quddiem l-aħwa Lhud meta mar jipprietka għand il-pagani, u “malli semgħu dan ikkwitaw, igglorifikaw ’l Alla, u qalu, ‘Mela Alla ta mqar lill-Ġentili l-indiema għall-ħajja’” (Atti 11:18).

M’aħniex kapaċi nindmu waħidna: Alla l-imbierek irid jopera fi qlubna biex ireġġagħna lura għandu. L-indiema ma jagħtihilniex bħala pillola morra, iżda bħala għasel, għax il-frott tagħha jferraħna. Nitgħallmu nikkuntentaw b’Alla, nitgħaxxqu fih, u nservu lilu. 

Il-Mulej jagħtina t-tagħrif tal-maħfra, mixtrija bid-demm tas-salib. Jurina kif kellu ħniena minna bla ma ħaqqna. Dan ikun l-aħjar mezz biex idewweb qlub tal-ħaġar. Inħossuna mwebbsa u kalluża kontra Alla? Ejjew nimmeditaw dwar imħabbtu li wriena billi daħal f’patt magħna. Imbagħad narmu d-dnub, nitkexkxu mill-offiżi tagħna stess. Nistmelluhom; iva, saħansitra nibdew nobogħdu lilna nfusna talli ħadnieha kontra l-imħabba infinita tas-smewwiet. 

Talba: “Missier mill-aktar benevolenti, nersqu lejk imbottati mill-wegħda tiegħek stess, għax int mimli bil-maħfra għal dawk li jibżgħu minnek. Nitolbuk tgħinna niftakru, nindmu, jiddispjaċina ġenwinament minn ħżunitna, u nduru lejk. O li kieku kellna ngawdu t-tidwib ta’ għali qaddis! X’solliev ikun għargħar ta’ dmugħ għalina, meta tabilħaqq jisgħobbina għal dnubietna! Mulej, idrob il-blata, kellimha, u ħalli l-ilma jnixxi minnha! Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...