Skip to main content

Ġenna u Infern

“Imbagħad rajt tron kbir abjad u dak bilqiegħda fuqu. L-art u s-sema ħarbu mill-preżenza tiegħu, u post ma nstabx għalihom. U rajt il-mejtin, il-kbar u ż-żgħar, weqfin quddiem it-tron, u nfetħu l-kotba. Infetaħ ktieb ieħor, li hu ktieb il-ħajja. Il-mejtin kienu ġġudikati mill-ħwejjeġ rekordjati fil-kotba, skont l-għemejjel tagħhom. Il-baħar radd l-mejtin li kienu fih, u l-mewt u Ħades raddew il-mejtin fihom, u kienu ġġudikati, kull wieħed skont l-għemejjel tagħhom. Imbagħad il-mewt u Ħades kienu mitfugħin fl-għadira tan-nar. Din hi t-tieni mewt, l-għadira tan-nar. Jekk isem xi ħadd ma nstabx miktub fi ktieb il-ħajja, kien mitfugħ fl-għadira tan-nar” (Rivelazzjoni 20:11-15).

Ġie li smajt l-ilment illi jekk imqar se jkun hemm ruħ waħda fl-Infern dan il-fatt itellef il-feliċità ta’ dawk salvati. It-tali protesti jinstemgħu ħanina, però fil-fatt min ileħħinhom qajla jaf x’inhu jgħid. Jissuġġerixxu illi n-nies bla mħabba, diżubbidjenti u miskredenti, nies li impriġunaw lilhom infushom u rroftaw ix-xhieda u l-imħabba t’Alla, għandhom jitħallew jibblekmejljaw l-univers sħiħ. 

Ma nistgħux niddefendu l-pożizzjoni assurda illi qabel ma l-mitlufa jikkunsentaw illi jkunu feliċi (bil-kondizzjonijiet u t-termini tagħhom stess) ħadd m’għandu jedd igawdi l-ferħ. Inkunu prattikament qed jgħidu li l-qawwa finali u r-rebħa għandha tkun tal-għedewwa t’Alla. Finalment inkunu qed ninsinwaw illi l-Infern għandu jkun kapaċi jagħmel veto fuq il-Ġenna. 

Żewġ alternattivi hemm. Għad jasal jum meta l-hena tipprevali u kull min produċa d-deni, il-ħsara u l-ħażen ma jkunx kapaċi iżjed jinfetta d-dinja bihom. Jew inkella għal dejjem ta’ dejjem il-ħżiena jkunu kapaċi jiddestruġġu fit-twajba kull feliċità li huma jirroftaw għalihom infushom. 

Hi skuża pessma tgħid illi m’inix se taċċetta s-salvazzjoni maħduma fuq il-Kalvarju għax xi nies ħa jitħallew barra fid-dlam. Dan sofiżmu bla sinsla, argument redikolu. Ħadd f’sensih ma jasal biex jaħtar kelb f’maxtura bħala t-tirann tal-univers. 

Talba: “O Alla omnipotenti, il-pjan etern tiegħek hu invinċibbli u infallibbli. Nithennew fik, u fl-intenzjoni tajba tar-rieda tiegħek insibu l-feliċità dejjiema tagħna. Aħna neżistu għalik, mhux int għalina. Daħħalna f’armonija mal-ħsieb tiegħek: ħa jkun dak li trid int, kif fis-sema hekk ukoll fl-art.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...