Skip to main content

Ġenna u Infern

“Imbagħad rajt tron kbir abjad u dak bilqiegħda fuqu. L-art u s-sema ħarbu mill-preżenza tiegħu, u post ma nstabx għalihom. U rajt il-mejtin, il-kbar u ż-żgħar, weqfin quddiem it-tron, u nfetħu l-kotba. Infetaħ ktieb ieħor, li hu ktieb il-ħajja. Il-mejtin kienu ġġudikati mill-ħwejjeġ rekordjati fil-kotba, skont l-għemejjel tagħhom. Il-baħar radd l-mejtin li kienu fih, u l-mewt u Ħades raddew il-mejtin fihom, u kienu ġġudikati, kull wieħed skont l-għemejjel tagħhom. Imbagħad il-mewt u Ħades kienu mitfugħin fl-għadira tan-nar. Din hi t-tieni mewt, l-għadira tan-nar. Jekk isem xi ħadd ma nstabx miktub fi ktieb il-ħajja, kien mitfugħ fl-għadira tan-nar” (Rivelazzjoni 20:11-15).

Ġie li smajt l-ilment illi jekk imqar se jkun hemm ruħ waħda fl-Infern dan il-fatt itellef il-feliċità ta’ dawk salvati. It-tali protesti jinstemgħu ħanina, però fil-fatt min ileħħinhom qajla jaf x’inhu jgħid. Jissuġġerixxu illi n-nies bla mħabba, diżubbidjenti u miskredenti, nies li impriġunaw lilhom infushom u rroftaw ix-xhieda u l-imħabba t’Alla, għandhom jitħallew jibblekmejljaw l-univers sħiħ. 

Ma nistgħux niddefendu l-pożizzjoni assurda illi qabel ma l-mitlufa jikkunsentaw illi jkunu feliċi (bil-kondizzjonijiet u t-termini tagħhom stess) ħadd m’għandu jedd igawdi l-ferħ. Inkunu prattikament qed jgħidu li l-qawwa finali u r-rebħa għandha tkun tal-għedewwa t’Alla. Finalment inkunu qed ninsinwaw illi l-Infern għandu jkun kapaċi jagħmel veto fuq il-Ġenna. 

Żewġ alternattivi hemm. Għad jasal jum meta l-hena tipprevali u kull min produċa d-deni, il-ħsara u l-ħażen ma jkunx kapaċi iżjed jinfetta d-dinja bihom. Jew inkella għal dejjem ta’ dejjem il-ħżiena jkunu kapaċi jiddestruġġu fit-twajba kull feliċità li huma jirroftaw għalihom infushom. 

Hi skuża pessma tgħid illi m’inix se taċċetta s-salvazzjoni maħduma fuq il-Kalvarju għax xi nies ħa jitħallew barra fid-dlam. Dan sofiżmu bla sinsla, argument redikolu. Ħadd f’sensih ma jasal biex jaħtar kelb f’maxtura bħala t-tirann tal-univers. 

Talba: “O Alla omnipotenti, il-pjan etern tiegħek hu invinċibbli u infallibbli. Nithennew fik, u fl-intenzjoni tajba tar-rieda tiegħek insibu l-feliċità dejjiema tagħna. Aħna neżistu għalik, mhux int għalina. Daħħalna f’armonija mal-ħsieb tiegħek: ħa jkun dak li trid int, kif fis-sema hekk ukoll fl-art.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh