Skip to main content

Għall-Kenn

“Hu ma jilmaħx ħażen f’Ġakobb u lanqas ra għawl f’Iżrael. Il-Mulej, Alla tiegħu, miegħu, u l-għajta ta’ sultan hi fosthom. Alla ħariġhom mill-Eġittu; hu għalihom bħal qrun ta’ gendus salvaġġ. Tassew, m’hemmx seħer f’Ġakobb, lanqas hemm xi teħbir f’Iżrael. F’waqtu jingħad lil Ġakobb u lil Iżrael: ‘X’għamel Alla!’ Ara, il-poplu jqum bħal ljunissa u jintrefa’ bħal iljun; ma jimteddx qabel ma jkun kiel il-priża tiegħu, u jkun xorob demm il-maqtulin” (Numri 23:21-24).

Dal-kliem hu bħal mannara li tqaċċat mill-għeruq kull biża’ belha minħabba s-superstizzjoni. Anke jekk is-seħer u l-okkult huma minnhom, ma jistgħux jaffettwaw in-nies t’Alla. Dawk li Alla jberikhom, id-demonji flimkien ma jistgħux jisħtuhom. L-avversarji tagħna jistgħu jikkomplottaw kif iridu; mhux se jirnexxilhom ixejnu lill-erwieħ miksuba minn Kristu għal Alla. Ix-xtabi ta’ Ħades qatt mhu se jipprevalu kontra l-imsejħin u l-maħbubin tiegħu, magħrufin minnu mill-eternità. 

Nies bla kuxjenza, bħal Balgħam, jistgħu jikkonfoffaw biex iwaqqgħu l-poplu t’Alla, u jġarrfuh. Iżda bis-segretezzi u makkinarji kollha tagħhom huma ddestinati għal telfa ċerta. Il-porvli tagħhom imxarrab, xifer ix-xabla tagħhom mgħattan. Jinġemgħu flimkien, iżda l-Mulej hu avversarju kontrihom, u l-kunsill tagħhom jisfaxxa. Kull arma mgħollija kontra niesu tiddewweb fix-xejn. 

Allura daparti tagħna nistgħu noqogħdu bi kwietna, u nħalluhom jinsġu x-xbieki tagħhom; qatt ma jirnexxilhom jaqbduna. Avolja jsejħu ’l Bagħalżebul bħala l-għajnuna speċjali tagħhom, u jħaddmu s-snajja’ kollha tagħhom kontrina, kollox isirilhom suf. Is-seħer tagħhom ċertament ifalli; it-teħbir tagħhom jaqa’ mal-art. 

X’barka din! Kemm għandha tikkalma u tikkwieta lil qlubna! Ġakobb jissara m’Alla, iżda ħadd ma jista’ jissara miegħu u jegħlbu. Iżrael għandu qawwa m’Alla u jegħleb, iżda ħadd m’għandu qawwa jegħleb lilu. Lanqas mix-xitan m’għandna għalfejn nibżgħu. L-Ispirtu s-Santu li jgħammar fina hu infinitament aqwa u isħaħ minn kull forza demonika. “Ikbar hu dak li hemm fikom minn dak li hu fid-dinja” (1 Ġwanni 4:4).

L-avversarji tagħna ma jistgħu jagħmlulna ebda ħsara dejjiema, għax aħna nafdaw f’Alla l-ħaj. U b’Alla bħala l-kenn tagħna, nisfidaw ix-xitan u l-leġjuni kollha tiegħu. Għax tabilħaqq, “Alla tagħna hu fortizza soda, sur sħiħ li qatt ma jċedi!”

Talba: “Int twiegħed, Missier, illi jekk naħtru lilek bħala l-kenn tagħna, u nagħmlu lill-Ogħla bħala l-għamara tagħna, ma jiġrilna ebda deni, lanqas ebda ħsara ma tersaq lejn darna. Għax int tqabbad lill-anġli tiegħek biex jindokrawna, ħalli jħarsuna fi triqatna. Agħmel, Mulej, illi nduqu kuljum mill-benna ta’ din kelmtek favur tagħna. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...