Skip to main content

Għal min qed Taħdem?

“Nordnawlkom, l-aħwa, f’isem is-Sid Ġesù Kristu, biex tiskansaw lil kull ħu li jimxi fl-għażż u mhux skont it-tradizzjoni li rċevejtu mingħandna. Għax intom infuskom tafu kif jeħtieġ timitawna, għax ma konniex għażżenin fostkom, lanqas ma kilna l-ħobż mingħand xi ħadd bla ħlas, iżda b’taħbit u strapazz bqajna naħdmu lejl u nhar biex ma ntaqqlux lil xi ħadd minnkom; mhux għax m’għandniex jedd għall-għajnuna, iżda sabiex nagħmlu lilna nfusna mudell għalikom, ħalli timitawna. Għax saħansitra meta konna għadna magħkom, ordnajnielkom dan: jekk xi ħadd ma jridx jaħdem, lanqas m’għandu jiekol. Difatti nisimgħu li xi wħud fostkom qed jimxu fl-għażż, ma jaħdmu xejn, iżda huma sifisenti. Lit-talin nordnawlhom u neżortawhom fis-Sid Ġesù Kristu sabiex jaħdmu bil-kwiet u jaqilgħu l-ħobż tagħhom infushom” (2 Tessalonkin 3:6-12).

Ix-xogħol, avolja wieħed jista’ jkun fornut b’talent u kapaċità, ma jista’ jkun xejn ħlief vojtizza, fl-aħħar mill-aħħar, jekk il-ħaddiem jibqa’ ma jirrealizzax li l-għan veru tiegħu huwa biex isebbaħ lil Alla. 

Darba wieħed nannu resaq fuq nepputih u staqsieh liema karriera jixtieq jaqbad. Il-ġuvnott wieġeb b’entużjażmu, “Nixtieq nilħaq tabib.” “Tajjeb, u mbagħad?” “Imbagħad insib xebba u niżżewwiġha.” “Tajjeb, u mbagħad?” komplielu. “Ikolli żewġ ulied.” Wara kull tweġiba baqa’ kull darba jistaqsih, “U mbagħad?” In-nepputi qallu, “Imbagħad nirtira.” “U mbagħad?” “Naħseb nixjieh.” U mbagħad?” “Mhux immut, nann?” “U mbagħad?” In-nepputi, issa mifxul u frustrat, wieġeb ilaqlaq, “Ma nafx; imbagħad xejn, nimmaġina.” 

Jekk ix-xogħol iwassal sal-qabar biss, avolja fi professjoni għolja, hu biss diżappunt u daħna. 

L-appostlu Pawlu jagħtina perspettiva xierqa fuq ix-xogħol. Meta jagħti struzzjonijiet kemm lill-qaddejja kif ukoll lil sidienhom, jiġbor it-tagħlim tiegħu biex ma nkunux għażżiena fix-xogħol, imma ferventi fl-ispirtu u naqdu lill-Mulej. Il-ġenju jista’ jikkonċepixxi proġetti grandjużi, imma hi l-ħidma biss illi timmaterjalizzahom. 

L-eżortazzjoni biblika hi biex nagħmlu kull attività tagħna, avolja tidher trivjali, għall-glorja t’Alla (1 Korintin 10:31). Fil-prattika, perspettiva bħal din tfisser li l-Kristjan irid dejjem jistma xogħlu bħala inkombenza maħtura minn Alla għalih. Fit-twettiq tagħha jkun qed jaqdi lil Alla. Dan jirrekjiedi li jkun onest u diliġenti f’kulma jagħmel, sew jekk hu impjegat jew wieħed li jħaddem. L-impjegatur għandu r-responsabbiltà jippriżerva d-dinjità tal-ħaddiem u jagħtih kull benemerenza, bla ma jiffrodah b’xi mod, għax il-ħaddiem ħaqqu ħlasu. 

Hekk mela kull xogħol onest hu onorabbli u għandu jitwettaq bħala kummissjoni mingħand Alla għas-sebħ etern tiegħu. 

Talba: “Missier, int ħdimt is-salvazzjoni tagħna f’Ibnek Ġesù, u tagħha nroddulek ħajr kontinwament. Ħa nifhmu issa, bħala wliedek, illi l-għassies tal-virtù hu x-xogħol, u l-laxkezza r-raqda tal-virtù. Ikkonvinċina illi f’ċertu sens l-aħjar ħbieb tagħna huma l-għaxar swaba’ tagħna. Fakkarna kuljum illi l-uniku sigriet għal kull suċċess hu l-ħidma u l-bżulija. Fid-deffa tax-xogħol ħarriġna ħalli nsiru onesti; bil-bżulija erfagħna ogħla mit-tentazzjoni, f’ġieħ Ibnek Ġesù.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...