Skip to main content

Fis-Sħana tal-Forġa

“Ara, hieni l-bniedem li Alla jwiddbu; għalhekk it-tagħlima tal-Omnipotenti la tbarrihiex. Għax hu jfieri, u jorbot; hu jidrob, u jdejh ifejqu. Minn sitt ħsariet jeħilsek: iva, is-seba’ ma tagħmillikx deni. Fil-għaks jeħilsek mill-mewt, u fil-gwerra mis-setgħa tas-sejf. Int tkun sikur minn sawt l-ilsien, u lanqas tibża’ mill-ħerba meta tiġi. Bil-ħerba u bil-ġuħ inti tidħaq, u lanqas tibża’ mid-dbejjeb tal-art” (Ġobb 5:17-22).

B’dal-kliem Elifaż, wieħed mill-ħbieb ta’ Ġobb, esprima l-verità t’Alla. Jista’ jkollna trabil u saram daqs jiem il-ġimgħa, iżda Alla li ħadem f’dawk is-sitt ijiem għadu jaħdem favur niesu sakemm il-ħelsien tagħhom ikun sħiħ. Qatt u qatt il-Missier ma jaqta’ qalbu minn uliedu; jibqa’ jsus magħhom, jiddixxiplinahom, jesprimi mogħdrija lejhom. Imħabbtu hi infallibbli lejhom, il-merħla ċkejkna iżda tant għażiża ta’ Ibnu. 

Aħna nistrieħu fih; fih biss niskopru s-serħan tagħna. Meta l-provi jiġuna waħda wara l-oħra b’suċċessjoni mgħaġla, il-fidi tagħna tkun ittestjata ferm. Inħossuna għaddejjin minn ħuġġieġa tferneż. Qabel ma nkunu stejqirna minn daqqa waħda, nirċievu oħra. Nissupponu illi se nogħxew. Niddubitaw kollox, naraw kollox kbir, u aħna nfusna iċken minn nemlu, u dgħajjef daqsu.

Madankollu, daqshekk ieħor hi mgħaġla s-suċċessjoni ta’ kemm-il darba jeħlisna l-Mulej. Niddixxernu l-id providenzjali tiegħu, u hekk nithennew. Sorprendentement, għanjiet ġodda u hienja jinstemgħu ħierġa minn fuq l-inkwina taħraq tal-gwaj. Il-kunfidenza tagħna hi din: meta l-Mulej jagħtina sitt provi, sitta jkunu, u mhux iżjed. Jaf sa meta, fejn, għaliex, il-kif u kollox. 

Jista’ jkun li m’għandna ebda mistrieħ illum, għax ġew fuqna seba’ provi. Allura? “Is-seba’ ma tagħmillikx deni.” Il-ħażen jista’ jhedded. Bħal kelb jista’ jinbaħ għalina, iżda jinsab marbut biċ-ċinga; m’għandux ħila jmissna. In-nifs sħun tiegħu jista’ jdejjaqna, iżda d-dwiefer tiegħu ma jħokkux magħna. 

B’ġenbejna mħażżmin sewwa, niffaċċjaw is-sitt jew seba’ ħsarat. Alla hu fidil; ma jġarrabniex iżjed milli nifilħu. Mela nħallu l-biża’ għal dawk li m’għandhomx Missier, u lanqas Salvatur, u lanqas Spirtu qaddis fihom. Il-Kristjan jidher dgħajjef; attwalment hu mgħasses mill-Omnipotenti. Ftakar fil-wegħda: xagħra waħda minn rasna ma taqax mingħajr il-volontà ta’ Missierna. 

Talba: “Int ma ħbejtilniex il-fatti, Mulej Ġesù: avżajtna illi se jkollna ngħaddu minn triq dejqa u ristretta; għidtilna minn qabel illi se nkunu mġarrba, kultant anke sa ċerta esremità. Urejtna wkoll għand min nistgħu nirrikorru biex ninħbew fih. Jekk hu meħtieġ illi ngħaddu mill-prova, hekk ikun: biss kun magħna, żommilna l-ħarsa fuqek, tħalliniex nitfixklu. Ħa tkun dik il-fiduċja fik, li tajtna inti stess, il-vittorja li tegħleb id-dinja u t-tnassis kollu tagħha. Uri r-rebħa tiegħek fina u bina.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Is-Sunnara Mistura

“Tkunux idolatri, bħal xi wħud minnhom; bħalma hu miktub: ‘In-nies poġġew jieklu u jixorbu, u qamu jilagħbu.’ M’għandniex niffornikaw, bħalma xi wħud minnhom iffornikaw, u mietu tlieta u għoxrin elf f’jum wieħed. M’għandniex inġarrbu lis-Sid, bħalma xi wħud minnhom ġarrbuh, u kienu meqrudin mis-serpenti; lanqas tgemgmu, kif xi wħud minnhom gemgmu, u kienu meqrudin mill-anġlu qerried. Issa dawn il-ħwejjeġ ġraw lil dawk in-nies bħala eżempji, u nkitbu bħala ammoniment għalina, li fuqna wasal it-twettiq taż-żminijiet. Għalhekk min jidhirlu li jinsab wieqaf fis-sod għandu joqgħod attent li ma jaqax! Ebda tiġrib ma qabadkom ħlief dak li hu komuni għall-umanità. Però Alla hu fidil, u mhux se jħallikom tkunu mġarrbin lil hinn milli kapaċi tifilħu, iżda mat-tiġrib jipprovdi l-ħruġ ukoll, ħalli tkunu tistgħu tissaportuh” (1 Korintin 10:6-13). It-tiġrib jippreżenta ruħu attraenti; iwiegħed il-kuntentizza, almenu kuntentizza temporanja. Imma qatt ma jiġi b’idejh vojta – joffrili s-sodisfa...