Skip to main content

Fis-Sħana tal-Forġa

“Ara, hieni l-bniedem li Alla jwiddbu; għalhekk it-tagħlima tal-Omnipotenti la tbarrihiex. Għax hu jfieri, u jorbot; hu jidrob, u jdejh ifejqu. Minn sitt ħsariet jeħilsek: iva, is-seba’ ma tagħmillikx deni. Fil-għaks jeħilsek mill-mewt, u fil-gwerra mis-setgħa tas-sejf. Int tkun sikur minn sawt l-ilsien, u lanqas tibża’ mill-ħerba meta tiġi. Bil-ħerba u bil-ġuħ inti tidħaq, u lanqas tibża’ mid-dbejjeb tal-art” (Ġobb 5:17-22).

B’dal-kliem Elifaż, wieħed mill-ħbieb ta’ Ġobb, esprima l-verità t’Alla. Jista’ jkollna trabil u saram daqs jiem il-ġimgħa, iżda Alla li ħadem f’dawk is-sitt ijiem għadu jaħdem favur niesu sakemm il-ħelsien tagħhom ikun sħiħ. Qatt u qatt il-Missier ma jaqta’ qalbu minn uliedu; jibqa’ jsus magħhom, jiddixxiplinahom, jesprimi mogħdrija lejhom. Imħabbtu hi infallibbli lejhom, il-merħla ċkejkna iżda tant għażiża ta’ Ibnu. 

Aħna nistrieħu fih; fih biss niskopru s-serħan tagħna. Meta l-provi jiġuna waħda wara l-oħra b’suċċessjoni mgħaġla, il-fidi tagħna tkun ittestjata ferm. Inħossuna għaddejjin minn ħuġġieġa tferneż. Qabel ma nkunu stejqirna minn daqqa waħda, nirċievu oħra. Nissupponu illi se nogħxew. Niddubitaw kollox, naraw kollox kbir, u aħna nfusna iċken minn nemlu, u dgħajjef daqsu.

Madankollu, daqshekk ieħor hi mgħaġla s-suċċessjoni ta’ kemm-il darba jeħlisna l-Mulej. Niddixxernu l-id providenzjali tiegħu, u hekk nithennew. Sorprendentement, għanjiet ġodda u hienja jinstemgħu ħierġa minn fuq l-inkwina taħraq tal-gwaj. Il-kunfidenza tagħna hi din: meta l-Mulej jagħtina sitt provi, sitta jkunu, u mhux iżjed. Jaf sa meta, fejn, għaliex, il-kif u kollox. 

Jista’ jkun li m’għandna ebda mistrieħ illum, għax ġew fuqna seba’ provi. Allura? “Is-seba’ ma tagħmillikx deni.” Il-ħażen jista’ jhedded. Bħal kelb jista’ jinbaħ għalina, iżda jinsab marbut biċ-ċinga; m’għandux ħila jmissna. In-nifs sħun tiegħu jista’ jdejjaqna, iżda d-dwiefer tiegħu ma jħokkux magħna. 

B’ġenbejna mħażżmin sewwa, niffaċċjaw is-sitt jew seba’ ħsarat. Alla hu fidil; ma jġarrabniex iżjed milli nifilħu. Mela nħallu l-biża’ għal dawk li m’għandhomx Missier, u lanqas Salvatur, u lanqas Spirtu qaddis fihom. Il-Kristjan jidher dgħajjef; attwalment hu mgħasses mill-Omnipotenti. Ftakar fil-wegħda: xagħra waħda minn rasna ma taqax mingħajr il-volontà ta’ Missierna. 

Talba: “Int ma ħbejtilniex il-fatti, Mulej Ġesù: avżajtna illi se jkollna ngħaddu minn triq dejqa u ristretta; għidtilna minn qabel illi se nkunu mġarrba, kultant anke sa ċerta esremità. Urejtna wkoll għand min nistgħu nirrikorru biex ninħbew fih. Jekk hu meħtieġ illi ngħaddu mill-prova, hekk ikun: biss kun magħna, żommilna l-ħarsa fuqek, tħalliniex nitfixklu. Ħa tkun dik il-fiduċja fik, li tajtna inti stess, il-vittorja li tegħleb id-dinja u t-tnassis kollu tagħha. Uri r-rebħa tiegħek fina u bina.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh