Skip to main content

Atturi Bla Unuri

“Tħalli ’l ħadd min jiddisprezzak minħabba ż-żgħożija tiegħek, iżda aktarx kun eżempju għall-kredenti fid-diskors, fl-imġiba, fl-imħabba, fil-fidi u fis-safa. Sakemm niġi applika ruħek għall-qari pubbliku tal-Iskrittura, għall-eżortazzjoni u t-tagħlim. Tittraskurax id-don fik, li kien mogħti lilek permezz ta’ profezija bit-tqegħid ta’ idejn il-presbiterju. Okkupa ruħek b’dawn il-ħwejjeġ, kun assorbit fihom, sabiex il-progress tiegħek ikun evidenti għal kulħadd. Oqgħod attent għalik innifsek u għad-dottrina tiegħek. Ippersisti fihom, għax billi tagħmel hekk issalva kemm lilek innifsek u lis-semmiegħa tiegħek” (1 Timotju 4:12-16).

Biex tiskonġri trid tkun pur. Jekk il-komportament tiegħi ħadd ma jsib x’jgħid fih, il-kunsill u ċ-ċanfir tiegħi jkun bil-wisq aktar aċċettabbli u kredibbli. Jekk qanpiena tkun imxaqqa, ħossha jinstema’ jżarżar. Ikel nutrittiv ma jinżlilniex tajjeb jekk inkunu nafu li l-kok sajjarulna bil-geddum u kontra qalbu. Hekk ukoll meta nfittxu li nagħmlu l-ġid, partikolarment ġid verbali - biċ-ċanfir, korrezzjoni u twiddib - jekk ħajjitna faċilment ssib fiha x’tikkritika, kif tista’ toffri l-kritika tiegħek lil sieħbek? “Kif jista’ għama jmexxi għama?” hi mistoqsija antika minn fomm divin li għadu jidderiġina sal-lum. 

Kemm huwa kommendibbli kieku nkun dejjem kwalifikat biex bl-imħabba nikkoreġi lil ħija, imwaqqa’ u possibbilment mgħattan taħt id-dnub, u fl-istess ħin ma nkun qatt nieqes mill-imħabba għalija nnifsi biex nirċievi bl-umiltà ċanfira serja. Bil-grazzja tiegħu Alla kapaċi jagħmilni sottomess biex nieħu dik id-duwa li, għalkemm b’togħma morra, hi l-mediċina ideali għalija f’dis-siegħa u l-mument.

Frattant sikwit nirċievu l-grazzja fil-batal, u ma nagħrfux inħaddmuha għall-avvanz tagħna. Richard Baxter jikkummenta hekk: “Hija waħda mill-mardiet l-aktar perikolużi f’dawk li jipprofessaw il-fidi, u waħda mill-iskandli kbar ta’ żmienna, illi persuni magħrufa bħala eminentement reliġjużi mhumiex kapaċi jilqgħu ċanfira ċara u ġusta. Sakranazz, midgħi jew fornikatur jaċċettaw lewma wisq aħjar minnhom. Dawn it-tip ta’ Kristjani, komuni ħafna, wara li jqattgħu sigħat jew jiem fl-istqarrija ħerqana ta’ dnubhom, u jagħmlu lamentazzjoni sħiħa quddiem Alla u l-bniedem illi ma jistgħux jagħlu aktar bid-dmugħ u dispjaċir, frattant jistmawha bħala inġurja kattiva kontrihom meta xi ħadd jgħidilhom nofs kelma kontrihom, u jikkonsidraw bħala għadu malinn lil kull min isejħilhom bħalma huma jsejħu lilhom infushom.”

Talba: “Eħlisni mill-faċċoliżmu, Sinjur Alla. Ninnota faċilment illi jien kburi u frattant nilgħabha tal-umli; għad hemm is-suppervja fija u frattant irrid nagħti l-impressjoni ta’ qadi; qalbi titbiegħed minnek u frattant inlissen diskors reliġjuż biex ngħatti. Illiberani minn dal-qerq midneb. Għallimni nilqa’ ċ-ċanfir, kemm minn Kelmtek kif ukoll b’fomm ħaddieħor. Agħtini li nimxi fl-indiema, f’ġieħ Ibnek Ġesù.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issiril...