Skip to main content

Atturi Bla Unuri

“Tħalli ’l ħadd min jiddisprezzak minħabba ż-żgħożija tiegħek, iżda aktarx kun eżempju għall-kredenti fid-diskors, fl-imġiba, fl-imħabba, fil-fidi u fis-safa. Sakemm niġi applika ruħek għall-qari pubbliku tal-Iskrittura, għall-eżortazzjoni u t-tagħlim. Tittraskurax id-don fik, li kien mogħti lilek permezz ta’ profezija bit-tqegħid ta’ idejn il-presbiterju. Okkupa ruħek b’dawn il-ħwejjeġ, kun assorbit fihom, sabiex il-progress tiegħek ikun evidenti għal kulħadd. Oqgħod attent għalik innifsek u għad-dottrina tiegħek. Ippersisti fihom, għax billi tagħmel hekk issalva kemm lilek innifsek u lis-semmiegħa tiegħek” (1 Timotju 4:12-16).

Biex tiskonġri trid tkun pur. Jekk il-komportament tiegħi ħadd ma jsib x’jgħid fih, il-kunsill u ċ-ċanfir tiegħi jkun bil-wisq aktar aċċettabbli u kredibbli. Jekk qanpiena tkun imxaqqa, ħossha jinstema’ jżarżar. Ikel nutrittiv ma jinżlilniex tajjeb jekk inkunu nafu li l-kok sajjarulna bil-geddum u kontra qalbu. Hekk ukoll meta nfittxu li nagħmlu l-ġid, partikolarment ġid verbali - biċ-ċanfir, korrezzjoni u twiddib - jekk ħajjitna faċilment ssib fiha x’tikkritika, kif tista’ toffri l-kritika tiegħek lil sieħbek? “Kif jista’ għama jmexxi għama?” hi mistoqsija antika minn fomm divin li għadu jidderiġina sal-lum. 

Kemm huwa kommendibbli kieku nkun dejjem kwalifikat biex bl-imħabba nikkoreġi lil ħija, imwaqqa’ u possibbilment mgħattan taħt id-dnub, u fl-istess ħin ma nkun qatt nieqes mill-imħabba għalija nnifsi biex nirċievi bl-umiltà ċanfira serja. Bil-grazzja tiegħu Alla kapaċi jagħmilni sottomess biex nieħu dik id-duwa li, għalkemm b’togħma morra, hi l-mediċina ideali għalija f’dis-siegħa u l-mument.

Frattant sikwit nirċievu l-grazzja fil-batal, u ma nagħrfux inħaddmuha għall-avvanz tagħna. Richard Baxter jikkummenta hekk: “Hija waħda mill-mardiet l-aktar perikolużi f’dawk li jipprofessaw il-fidi, u waħda mill-iskandli kbar ta’ żmienna, illi persuni magħrufa bħala eminentement reliġjużi mhumiex kapaċi jilqgħu ċanfira ċara u ġusta. Sakranazz, midgħi jew fornikatur jaċċettaw lewma wisq aħjar minnhom. Dawn it-tip ta’ Kristjani, komuni ħafna, wara li jqattgħu sigħat jew jiem fl-istqarrija ħerqana ta’ dnubhom, u jagħmlu lamentazzjoni sħiħa quddiem Alla u l-bniedem illi ma jistgħux jagħlu aktar bid-dmugħ u dispjaċir, frattant jistmawha bħala inġurja kattiva kontrihom meta xi ħadd jgħidilhom nofs kelma kontrihom, u jikkonsidraw bħala għadu malinn lil kull min isejħilhom bħalma huma jsejħu lilhom infushom.”

Talba: “Eħlisni mill-faċċoliżmu, Sinjur Alla. Ninnota faċilment illi jien kburi u frattant nilgħabha tal-umli; għad hemm is-suppervja fija u frattant irrid nagħti l-impressjoni ta’ qadi; qalbi titbiegħed minnek u frattant inlissen diskors reliġjuż biex ngħatti. Illiberani minn dal-qerq midneb. Għallimni nilqa’ ċ-ċanfir, kemm minn Kelmtek kif ukoll b’fomm ħaddieħor. Agħtini li nimxi fl-indiema, f’ġieħ Ibnek Ġesù.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...