Skip to main content

Alla Ġust u Ħanin

“Int, iva, int tal-biża’; u min jista’ joqgħod quddiem il-preżenza tiegħek meta tkun mgħaddab? Int ġegħilt li l-ħaqq jinstema’ mis-sema; l-art beżgħet u tbikkmet xħin Alla qam biex jagħmel il-ħaqq, biex isalva l-imsejkna kollha tal-art. Tassew, għadab il-bniedem ifaħħrek; il-fdal tal-għadab int titħażżem bih. Wiegħdu u roddu lill-Mulej, Alla tagħkom; ħalli dawk kollha ta’ madwaru jġibulu għotjiet, lilu, li hu tal-biża’, li dak li jifni lill-kbarat u jnissel il-biża’ fis-slaten tal-art” (Salmi 76:7-12).

L-infidili jinkorlaw kontrina. Min-natura tagħhom ma jafux jagħmlu aħjar minn hekk. Ir-rabja tagħhom nissaportuha bħala tikketta tas-sejħa tagħna, sinjal li aħna sseparati u differenti minnhom. “Għalhekk aħna nfusna niftaħru bikom fil-knejjes t’Alla għall-kostanza u l-fidi tagħkom fil-persekuzzjonijiet u l-afflizzjoni kollha tagħkom li qegħdin tissaportu. Dan hu evidenza tal-ġudizzju ġust t’Alla, ħalli tkunu magħdudin denji ta’ saltnet Alla, li għaliha wkoll qegħdin tbatu” (2 Tessalonkin 1:4-5). 

Ġesù Sidna jispjegalna illi kieku konna tad-dinja, id-dinja kienet tħobbna, iżda peress li hu għażilna mid-dinja, mela d-dinja ma tirriżerva xejn għalina ħlief l-odju tagħha. Il-faraġ tagħna hu li l-għadab tal-bniedem se jkun maqlub biex jigglorifika iżjed lil Alla. Meta fil-għadab tagħhom il-ħżiena sallbu lil Bin Alla, kienu bla ma jafu qed iwettqu l-għan divin, u f’elf każ ieħor l-ebusija tal-ħżiena qed tagħmel l-istess ħaġa. Jaħsbu li huma liberi, iżda bħall-ħabsin fil-ktajjen qed jikkonfermaw id-digrieti sigrieti tal-Omnipotenti, mingħajr lanqas biss jittendu.

Finalment il-pjanijiet tal-ħżiena jinqalbu kontra tagħhom għar-rovina. Qed jaħdmu b’mod ta’ suwiċidju, u jżarmaw il-kumplotti tagħhom stess. Mill-għadab kollu tagħhom ebda tir ma jolqotna jew iweġġagħna, almenu mhux f’sens permanenti. Meta qatlu l-martri, id-duħħan tal-ħatab jaqbad dardarhom iżjed minn kull ħaġa oħra. 

Sadattant, il-Mulej għandu sarima għat-tigri salvaġġi, u katina għall-orsijiet. Jirrestrinġi l-għadab iżjed furjuż tal-għadu. F’dan kollu ma niddubitawx l-għan tajjeb tiegħu lejna. Bħall-inġinier, jaf kif iħaddem ix-xmara, billi juża kemm irid ilma għall-magni tiegħu, u l-bqija jikkontrollah. Ejjew ma nitnegħdux, iżda ngħannu. Kollox sew, jonfoħ kemm jonfoħ ir-riħ. Minkejja t-tempesta se niddaħħlu fil-port. 

Talba: “Mulej Alla, kemm inti kbir fil-qawwa u l-ġudizzji tiegħek. Aħna nifirħu u nithennew illi, f’kull avveniment, int involut, għax int is-Sovran suprem. Int twettaq l-intenzjoni kollha tar-rieda tiegħek. Aħna nadurawk bħala s-Sultan universali, renjanti fuq it-tron tas-sewwa tiegħek, għax tiegħek huma s-saltna, is-setgħa u l-glorja għal dejjem. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh