“Hieni l-bniedem li ma jimxix fuq il-parir tal-ħżiena, lanqas jieqaf fi triq il-midinbin, u lanqas joqgħod fejn joqogħdu ż-żeblieħa! Iżda l-għaxqa tiegħu hi fil-liġi tal-Mulej, u lejl u nhar jimmedita fuq il-liġi tiegħu. U jkun bħal siġra mħawla ħdejn nixxigħat tal-ilma, li tagħti l-frott fi żmienha, u ma jidbielx ukoll il-weraq tagħha, u kulma tagħmel isir ġid. Il-ħżiena mhumiex hekk, iżda bħat-tiben li jtajjar ir-riħ. Għalhekk il-ħżiena ma jiqfux quddiem il-ħaqq, u l-midinbin ma joqogħdux fil-miġemgħa tat-tajbin. Għax jaf il-Mulej triq it-tajbin, iżda tintemm triq il-ħżiena” (Salm 1:1-6).
“Lejl u nhar jimmedita fuq il-liġi tiegħu”! Meta hu ħin adatt għall-meditazzjoni? Il-Ħadd, jingħad, hu l-ġurnata tas-suq għar-ruħ. Ma mmorrux is-suq biex nixtru proviżjon għal dik il-ġurnata biss, iżda għall-ġimgħa kollha, sakemm terġa’ tasal il-ġurnata tas-suq. Ħafna nies jisimgħu l-qari tal-vanġelu kif ukoll tal-epistola; jisimgħu wkoll il-prietka, u ma jħalluhiex tkun diġerita f’ruħhom.
Aktarx milli ma jħalluhiex, qatt ma tgħallmu kif u kemm imisshom jimmeditaw fuqha, biex bis-sugu tagħha ruħhom tistejqer u tissaħħaħ. L-unika raġuni għala ninsew malajr kulma nisimgħu huwa għax mill-prietka nirritornaw id-dar għall-pranzu, u qatt ma nindenjaw naħsbu fuq x’ġie proklamat lilna. Tisma’ biss jiswielek biss daqs meta tpoġġi għarbiel fl-ilma: iżomm l-ilma sakemm jibqa’ fl-ilma. Bil-meditazzjoni flok għarbiel ikollok barmil.
Il-ħasra hi, bosta nies jinsabu wisq imferfxa f’ħallata ballata ta’ attivitajiet. Jafu x’inhi azzjoni, iżda qajla l-kontemplazzjoni. David, bl-aġenda bieżla tiegħu bħala sultan, seta’ xorta waħda jgħid li l-Kelma kienet il-meditazzjoni tiegħu lejl u nhar. Fiha tgħaxxaq. Iżda kif tista’ tieħu pjaċir biha jekk ma toqgħodx fil-kumpanija tagħha?
Hi dixxiplina eċċellenti jekk inderru lilna nfusna niltaqgħu m’Alla fit-talb u f’meditazzjoni serja kull filgħodu. Meta nperrċu lil ruħna fl-arja tal-Ġenna minn kmieni nkunu qed nagħmluha aktar faċli għalina matul il-jum li nħaddmu ħsibijiet nobbli u mmantnu spirtu pur. Il-ħsibijiet dwar Alla kienu l-ewwel viżitaturi li David laqa’ għandu filgħodu. “Kemm huma prezzjużi l-ħsibijiet tiegħek għalija, o Alla! Kemm hu kbir l-għadd tagħhom! Kieku kelli ngħoddhom, huma aktar mir-ramel; xħin nistenbaħ, inkun għadni miegħek” (Salmi 139:17-18). Alla u qalbu ltaqgħu appena qam mill-irqad, u akkumpanjaw lil xulxin tul il-jum.
Il-meditazzjoni kontinwata ġġib profitt kbir għar-ruħ. Ħsibijiet mgħaġla, li jiġu u jgħaddu malajr, qajla jħallu effett. Jistgħu jkunu pjaċevoli, iżda mhux daqstant vantaġġjużi. Mill-banda l-oħra, il-meditazzjoni deliberattiva hi l-aktar utli għax tassigura r-ritorn tal-ħsibijiet, sakemm jirreġistraw fil-qalb u ma jħalluhiex kif kienet, iżda jibdluha fix-xbieha ta’ Kristu.
Talba: “Mulej Ġesù, għaref u setgħani, minn fommok nirċievu kliem il-ħajja. Għallimna nomogħdu u nixtarru Kelmtek biex issostnina u tagħmlilna l-ġid. Ħalli l-intellett u r-ruħ u l-kuxjenza tagħna jkunu mxappa fiha, biex ma nibqgħux artifiċjali jew Insara tal-isem, iżda nsiru dixxipli ta’ stoffa, evidentement u indubjament segwaċi tiegħek, illi ħabbejtna, tajt lilek innifsek għalina, u wegħidtna li tibqa’ tiggwidana.”
Comments