“Ladarba mela kontu rxoxtati ma’ Kristu, fittxu l-ħwejjeġ ta’ fuq, fejn hu Kristu, bilqiegħda fuq il-leminija t’Alla. Aħsbu dwar il-ħwejjeġ ta’ fuq, mhux il-ħwejjeġ fuq l-art. Għax intom mittu, u ħajjitkom issa hi moħbija ma’ Kristu f’Alla. Meta Kristu, li hu ħajjitkom, hu mmanifestat, imbagħad intom ukoll se tkunu mmanifestati miegħu fil-glorja. Mewtu mela l-membri tagħkom fuq l-art: il-fornikazzjoni, l-impurità, il-passjoni, il-leblieba ħażina u r-regħba, li hi idolatrija. Minħabba t-tali ħwejjeġ ġejja r-rabja t’Alla. Intom ukoll darba kontu timxu fihom, meta għixtu f’dawn il-vizzji” (Kolossin 3:1-7).
Regolarment ġie rrekordjat illi dawk l-Insara li l-iżjed kienu ffissati fuq iż-żmien li ġej kienu wkoll l-aktar effettivi u bieżla f’daż-żmien preżenti. L-appostli, grupp ċkejken ta’ rġiel, ħaduha f’idejhom, skont il-kummissjoni mogħtija lilhom, biex jikkonvertu l-Imperu Ruman lejn Alla l-ħaj minn paganiżmu sfrenat, tant kienu qalbhom merfugħa lejn is-saltna eterna li dwarha kellimhom Sidhom.
Pawlu sebaqhom: ħadem u sahar, stinka u rsista. Nefaq u ntefaq għall-ġid ta’ ħaddieħor. Tant kien mixrub f’realtajiet spiritwali illi investa lilu nnifsu f’ħaddieħor, sabiex ikun milqugħ minnhom fl-għamajjar eterni. Min hu konvint dwar il-Ġenna jasal biex jintroduċiha hawn fid-dinja, imqar jekk togħma preliminari tagħha. Iħallu l-marka tagħhom fuq l-art proprjament għax moħħhom hu tant okkupat b’realtajiet eterni. Meta l-qalb tkun merfugħa ’l fuq, l-idejn jitbeżżlu u s-saqajn jiġru.
Mill-banda l-oħra, meta l-knisja tfittex tistabbilixxi lilha nfisha bħala speċi ta’ imperu – kif provat tagħmel fil-Medju Evu, bl-Imperu Ruman Qaddis – tisfa l-inqas effettiva fuq l-art. Tista’ tikber numerikament; spiritwalment tkun magħluba. Il-prinċipju hu sorprendenti, iżda verissmu: immira lejn il-Ġenna u tingħatalek l-art magħha. Immira lejn l-art u la tieħu l-art u lanqas il-Ġenna.
Tidher regoli stramba, iżda nistgħu nosservawha operattiva f’oqsma oħra. Is-saħħa fiżika hi barka kbira, imma appena tagħmel is-saħħa l-objettiv ewlieni u dirett tiegħek, tibda tiffissa u timmaġina li m’intix b’saħħtek kemm suppost tkun. Ir-regola stabbilita hi din: tkun b’saħħtek biss jekk tkun trid ħwejjeġ oħra – l-ikel u l-ilma, l-arja friska, irqad f’ħinu, ix-xogħol u r-rilassiment, l-indafa.
Bl-istess mod, ma nistax nimmiljora s-soċjetà jekk is-soċjetà hi l-mira prinċipali tiegħi. Personalment, ma nistax nibda ngħix qabel ma nitgħammed fil-mewt ta’ Ġesù. Xejn inqas u xejn differenti mill-appostlu Pawlu, irrid “inkun naf lil Kristu u s-setgħa tar-resurrezzjoni tiegħu u x-xirka tas-sofferenzi tiegħu, billi nkun ikkonformat ma’ mewtu, sabiex b’xi mod nilħaq ir-resurrezzjoni mill-imwiet” (Filippin 3:10-11).
Talba: “Ma nehdewx milli nkunu msaħħra bil-meravilji ta’ mħabbtek lejna, Missier. Ħalli dik l-istess imħabba timmotiva biex inwieġbu bl-ikbar gratitudni, l-ogħla qima u bl-oħla ubbidjenza, ladarba aħna l-vokati tiegħek. Agħtina li nuru ċ-ċittadinanza vera tagħna, dik smewwitija, aħna u nitħalltu maċ-ċittadini Maltin sħabna. F’ġieħ Kristu Ibnek. Ammen.”
Comments