“La tisħonx minħabba l-ħżiena u la tgħirx għal dawk li jagħmlu l-ħażen. Għax bħal ħaxix ħażin malajr jinqatgħu, u jinxfu bħan-nibbieta. Afda fil-Mulej u agħmel it-tajjeb; għammar fuq l-art u imxi bil-fedeltà. Tgħaxxaq bil-Mulej u jagħtik dak li tixtieq qalbek. Erħi f’idejn il-Mulej it-triq tiegħek; afda wkoll fih, u jagħmel hu. U juri bħad-dawl is-sewwa tiegħek, u d-dritt tiegħek bħan-nofsinhar” (Salmi 37:1-6).
Suldat ingħata s-sentenza tal-mewt talli ħa xenxul għeneb kontra l-kmand tal-ġeneral tiegħu. Hu u qed jittieħed għall-forka rawh jiekol l-għeneb, u wieħed minn sħabu ċanfru.
“Kif! Issa qed tiekol l-għeneb?”
L-imsejken wieġeb, “Tgħirx għalija minħabba dawn iż-żewġ għenbiet, għax swewli qares.”
Hekk inkunu qed nagħmlu meta ngħiru għall-prosperità tal-ħżiena, jew infexfxu minħabba nies mondana li jfittxu biss ix-xalar u jistaħmu fl-għaxqiet senswali ta’ dil-ħajja. Ma jafux aħjar, u mhumiex kapaċi jfittxu ħwejjeġ ogħla u isbaħ. M’hemm ebda raġuni għala jmissna nixtiequ nkunu flokhom. Il-kont li għad jagħtu se jkun imwiegħer, u finalment iħallsu biz-zalza.
Taħseb li Alla providenti ma jittrattax magħna ġustament? Qed twaħħal ħarstek fuq kif l-indenju huwa eżaltat, u d-denju dipressat; il-ħażin tiġih tajba, u t-twajjeb jikolha fuq wiċċu. Stenna ftit! Ma jkollok ebda kawża biex tilmenta, jew tgħejja milli timxi fil-mogħdija tal-ġustizzja. Lanqas ma titħajjar aktar tagħmel konfederazzjoni mal-miskredenti. Għax difatti qatt mhuma eqreb ir-rovina tagħhom infushom minn meta joqorbu lejn il-quċċata tal-eżaltazzjoni tagħhom. Min minna tiġih l-għira għall-ikkundannat tiela’ s-sellum għall-forka?
Aktar minn hekk, bosta midinbin li jagħtuna l-impressjoni illi huma ferrieħa m’għandhomx dak il-ferħ illi qed tassumi li jgawdu. Ktieb jista’ jkun illegat sabiħ u l-qoxra ndurata bid-deheb, u frattant ma jkun fih xejn ħlief stejjer ta’ niket. Il-midinbin mhux se joqogħdu jirrakkontawlek dwar iċ-ċanfir sigriet mill-kuxjenza tagħhom. Jipprovaw jitfu x-xhieda xellejja tagħhom, u qajla jirnexxilhom.
Kieku kellna nevalwaw lil Erodi skont il-festività organizzata f’jum għeluq sninu, abbli nikkonkludu li ma kien jonqsu ebda feliċità; iżda f’ħin ieħor naraw kif il-ħtija, minħabba li qatel lill-Battista, kienet qed tifnilu qalbu. Illum ukoll, nies midħla tal-Kelma huma mikdudin minħabba fiha għax għadhom jirreżistu x-xhieda tal-Ispirtu, u allura ma jistgħux ikunu ferħanin. Bil-daħq u ċ-ċaċċrar kollu tagħhom, huma tristi immensament. Naraw biss it-tbissima fuq fommhom, iżda ma nisimgħux ir-ragħad u t-tkarwit fil-kuxjenza tagħhom.
Il-miskredenti għad ikollu kundanna doppja: waħda mil-liġi għax ittrasgredixxa r-rieda rivelata t’Alla, u l-oħra mill-vanġelu, li ddisprezzah u warrbu bla ebda raġuni tajba. Bħala malefattur, ikun ikkundannat għax ħadha kontra s-Sultan tas-slaten, u rrofta l-maħfra tiegħu.
Talba: “Foħrija lilek, Missier, talli ġbidtna lejk u qegħidtna fi Kristu Ibnek! Il-liġi hekk ma tistax tikkundannana, għax wassaltna biex bi ndiema nappellaw għall-ħniena tiegħek. Il-vanġelu lanqas jista’ jikkundannana, għax afdajna fil-Feddej maħtur minnek; emminna u ġrejna għall-kenn imqiegħed quddiemna, taħt il-ħarsien tas-Sultan, li ħabbna u ta lilu nnifsu għalina. Ħalleluja!”
Comments