“L-imħabba qatt ma tispiċċa. Imma sew jekk hemm doni ta’ profeziji, għad ikunu aboliti; jew ilsna, għad jehdew; jew tagħrif, għad jkun abolit. Għax nafu parzjalment u nipprofetizzaw parzjalment, imma meta jiġi l-perfett, il-parzjali se jkun abolit. Meta kont tifel, tkellimt bħal tifel, ħsibt bħal tifel, irraġunajt bħal tifel. Meta sirt raġel, warrabt il-ħwejjeġ tiflin. Għax bħalissa naraw immaġni mċajpra, qisu f’mera, imma mbagħad naraw wiċċ imb wiċċ. Bħalissa naf parzjalment, imma mbagħad inkun naf fis-sħiħ, bħalma wkoll intgħaraft fis-sħiħ. Għalhekk issa jibqgħu dawn it-tlieta: il-fidi, it-tama u l-imħabba. Imma l-ikbar minn dawn hi l-imħabba” (1 Korintin 13:8-13).
Bħalma l-imrieżaq jiġu mix-xemx, u frattant mhumiex ix-xemx, hekk ukoll l-imħabba u l-mogħdrija tagħna, għalkemm mhumiex Alla, huma mingħandu biss, avolja huma biss xbieha fqira u debboli tiegħu, rifless bati tan-natura tiegħu. Jekk hemm il-miżerikordja f’qalbna, tittraċċja s-sors tagħha mill-funtana perenni tal-ħniena. Jekk fina hemm dawl l-imħabba, hu raġġ mix-xemx potenti ta’ mħabbtu.
L-imħabba matura hi dejjem superstiti – tgħix aktar fit-tul mill-għedewwa, tentazzjonijiet, oppożizzjoni, afflizzjoni, persekuzzjoni, perikli u kwalunkwe theddid ieħor. Il-mottu tagħha hu, “Nulli cedo,” ma naqa’ għal ħadd. Hi bħax-xemx: ix-xemx tibda titla’ fiċ-ċirku tagħha, u ma terġax lura sakemm tkun laħqet l-appan tagħha.
L-imħabba ma tagħti xejn ħlief lilha nfisha, u ma tieħu xejn ħlief minnha nfisha. L-imħabba ma tippossedix bħalma mhix posseduta; għax l-imħabba hi suffiċjenti għall-imħabba.
Anke dawk li mhumiex favoriti b’rivelazzjoni speċjali jħossu l-indispensabbiltà tal-imħabba, kif mingħajrha m’aħna xejn. “Uri l-imħabba lill-kreaturi kollha,” tgħid it-tradizzjoni Ħinduwista, “u tkun ferħan; għax meta tħobb kollox, tkun tħobb lill-Mulej, għax hu kollox f’kollox.” Fost il-pagani fl-Oċċident jissemmgħu l-istess sentimenti. Seneka, wieħed minnhom, jiddikjara, “Ħadd ma jista’ jgħix kuntent jekk jistma biss lilu nnifsu, li jdawwar kollox għall-vantaġġ tiegħu waħdu. Trid tgħix għal ħaddieħor, jekk tixtieq tgħix għalik innifsek.”
Ir-riċerka psikjatrika tikkonfermalna illi huwa biss meta verament inkunu nafu u nifhmu illi għandna perjodu limitat fuq l-art – u li m’għandna ebda mod kif nindunaw illi għalqitilna l-kera – illi mbagħad nibdew ngħixu kull ġurnata fil-milja tagħha, bħallikieku hi l-unika waħda li fadlilna.
Talba: “Ma ħallejtniex fl-ambigwu, Mulej! Bl-imħabba jkollna r-rieda nestendu lilna nfusna bl-għan li l-azzjoni tkun ta’ nutriment għall-kobor spiritwali tal-proxxmu u għall-ferħ akbar tagħna nfusna. Ħa tkun tabilħaqq il-qalb benevolenti u beninna li l-aktar tixbah lilek. Iva, agħti widen għar-rikjesta tagħna, f’isem Ġesù. Ammen.”
Comments