“Għax Sidi, il-Mulej, jgħinni; għalhekk ma nistħix. Għalhekk għamilt wiċċi bħal ħaġra taż-żniet, u jien naf li ma jkollix mniex nistħi. Qrib hu dak li jiġġustifikani; min se jeħodha miegħi? Ħa nqumu flimkien; min hu l-avversarju tiegħi? Ħa jersaq lejja. Ara, Sidi, il-Mulej, jgħinni; min se jikkundannani? Ara, ilkoll bħal libsa jeqdiemu; il-kamla tikolhom. Min fostkom jibża’ mill-Mulej, li jisma’ minn leħen il-qaddej tiegħu, li jimxi fid-dlam, u m’għandux dawl? Ħa jafda f’isem il-Mulej, u jistrieħ fuq Alla tiegħu” (Isaija 50:7-10).
Xi Kristjani, peress li mhumiex mgħallma, jistmaw il-providenzi partikolari, l-esperjenzi, il-manifestazzjonijiet tal-imħabba divina u l-barkiet temporali bħala l-barometru tal-imħabba eterna t’Alla. Jekk m’għandhomx dawn, dritt jiskuraġġixxu rwieħhom. Jilmentaw, “Alla rħieni, telaqni; ma jridx jaf bija aktar.” Għaliex? Għax jiddeterminaw l-imħabba eterna t’Alla skont kif igawdu kumdità, saħħa, għana, u faċilità f’dil-ħajja.
Imma difatti, Alla jista’ jaħbi wiċċu, jirtira minna u jiċħdilna konforti u turijiet ta’ mħabbtu, u xorta waħda jkun iħobbna eternament.
Nistgħu biss nikkoreġu lilu nfusna f’dan ir-rigward jekk nitgħallmu nimxu bil-fidi. “Meta Alla jidher bħala l-avversarju tiegħi,” jgħid Luteru, “u qisni narah b’sejf mislut kontrija, ninxteħet f’dirgħajh.” Hekk meta nimxu fid-dlam, Alla jridna xorta waħda nintefgħu fi ħdanu. Inkwantu dehriet u viżjonijiet t’Alla, dawn huma xierqa għall-Ġenna; u għalkemm Alla kultant jersaq lejna b’mod tabilħaqq reali u vividu, il-grazzja tiegħu aktar tissaħħaħ fina jekk ngħixu mingħajr dawn it-turijiet ta’ mħabbtu. Bħal dari, “il-grazzja tiegħu suffiċjenti għalina” (2 Korintin 12:9).
Għaldaqstant, meta jitfaċċaw l-iskuraġġimenti, huwa d-dover ta’ kull Kristjan illi jeżerċita l-fidi, b’mod partikolari minħabba t-theddida li jintelaq fil-ġenb. Kif nafu li dat-trattament huwa r-remedju adatt? David jgħid espliċitament, “F’kull żmien meta nkun beżgħan, nafda fik” (Salmi 56:3).
Ġesù jeżorta lill-appostli tiegħu, “Tħallux qalbkom titħawwad. Intom tafdaw f’Alla; afdaw ukoll fija” (Ġwanni 14:1). Kienet qed tinġema’ sħaba sewda fuqhom; Kristu kien wasal biex jitteħdilhom. Ir-Ragħaj kien se jkun milqut u n-nagħaġ jixterdu. L-uniku mezz kontra l-gwaj u s-saram preskritt minn Kristu huwa proprju dan: biex ma jkunux sparpaljati fl-ispirtu tagħhom, kellhom jissoktaw jafdaw f’Alla u fih.
Għaliex ingħatatilna l-fidi, jekk mhux għal perjodi kritiċi bħal dawn? Kull virtù għandu jkun eżerċitat fl-istaġun tiegħu. Jekk wieħed dineb, imissu jindem; dak hu l-istaġun għall-indiema. Jekk wieħed irċieva xi ħniena mingħand Alla, għandu jkun rikonoxxenti; dak hu l-istaġun għall-gratitudni. Jekk wieħed jara lil ħuh batut, imissu jagħtih karità; dak hu l-istaġun għall-grazzja tal-karità. Jekk wiċċ il-Mulej jiddi fuq il-bniedem, imissu jifraħ; dak hu l-istaġun għall-hena spiritwali. Bl-istess mod, meta l-iskuraġġimenti jassaltaw, imissu jħaddem il-fidi tiegħu; dan hu l-istaġun għall-fidi.
Talba: “Missier sapjenti, kollok tjieba u rieda tajba lejna, nitolbuk biex nafdawk f’kull ħin u f’kull mument. Nixtiequ nroddu l-frott, u l-frott fl-istaġun tiegħu. Meta l-konforti u l-faraġ tagħna nħossuhom assenti, huwa l-istaġun xieraq biex ngħolli ħarsitna ’l fuq, bil-fidi lejk. Għallimna kontinwament nimxu bil-fidi, u mhux bil-viżjoni.”
Comments