Skip to main content

Kenn u Fortizza Tagħna

“Min jgħix fil-kenn tal-Ogħla jgħammar għad-dell tal-Omnipotenti. Jien ngħid lill-Mulej, ‘Int il-kenn u l-fortizza tiegħi, Alla tiegħi.’ Fih nittama jien. Tassew hu jeħilsek mix-xibka tan-nassab u mill-mard tal-mewt. Hu jgħattik b’rixu u taħt ġwinħajh issib kenn; is-sewwa tiegħu jkun it-tarka u l-korazza tiegħek. Int ma tibżax mill-waħx tal-lejl, lanqas mill-vleġġa li tittajjar binhar, lanqas mill-pesta li tinxtered fid-dlam, u lanqas mill-ħerba li teqred f’nofinhar. Elf ruħ jaqgħu maġenbek, u għaxart elef fuq il-leminija tiegħek, iżda l-pesta ma tersaqx lejk” (Salmi 91:1-7).

Alla tagħna jabita l-eternità. Minn qabel ma twieldu l-muntanji, jew qabel ma saru l-art u l-baħar, minn dejjem għal dejjem, hu Alla (Salmi 90:2) – suffiċjenti u mbierek fih u minnu nnifsu. Is-smewwiet kull siegħa u kull mument jiddikjaraw sebħu, l-art l-għana varjegata tiegħu, l-univers imfassal bħala l-maqdes tiegħu. Il-preżenza tiegħu timla l-immensità. 

Frattant għoġbu jikkrea l-ħajja u jikkomunika l-hena. Għamilna dak li aħna, u tana kulma għandna. Fih ngħixu u aħna mħarrkin u għandna l-istess eżistenza tagħna (Atti 17:28), għax f’idu jinsab nifisna, mument b’mument. Qassmilna s-sehem u r-rokna tagħna, iffissalna l-magħlaq tal-abitazzjoni tagħna, jamministralna l-ħwejjeġ kollha involuti fihom. 

Aktar minn hekk, għamilna sinjuri fil-kelma, fl-għerf u t-tagħrif, għax meta tana lil Kristu ma ħalla xejn li ma tahulniex jew ma wegħidulniex. Fih ingawdu r-rivelazzjoni divina, indispensabbli għas-saħħa ta’ ruħna, għax meta naraw il-karattru tiegħu, il-grazzja, il-glorja, l-umiljazzjoni, is-sofferenzi, il-mewt u r-resurrezzjoni, nikkonkludu, “Jekk Alla hu magħna, min jista’ jkun kontra tagħna? Hu li ffrankahiex lill-istess Ibnu, imma tah għalina lkoll, kif ma jagħtiniex miegħu b’xejn il-ħwejjeġ kollha?” (Rumani 8:31-32).

Irridu, però, nibqgħu nħossu l-bżonn tas-salvazzjoni tiegħu, u ma Ġobb ngħajtu, “Jien vili,” ma’ Pietru, “Jien raġel midneb,” mal-pubblikan, “Kun ħanin miegħi, il-midneb.” Ħa nħalluh jgħakkes fina l-ġibda lejn id-dnub, u nagħrfu mhux biss il-maħfra, stupenda kemm hi stupenda, iżda wkoll il-ħidma sopranaturali fina tar-rinovazzjoni progressiva, biex hekk inservuh b’mod aċċettabbli, nagħrfuh aħjar u fl-istess ħin ingawduh, issa u għal dejjem. Ma nistgħux nassumu li nistgħu b’xi mod inressqu għemilna, ir-riżoluzzjonijiet tagħna, kwalunkwe ħaġa. Alla tagħna ma jinxtarax; Alla tagħna xtrana għalih innifsu. Kienet l-iniżjattiva tiegħu, u r-rispons tagħna, kif imqanqla bill-grazzja tiegħu.

Biss noqogħdu attenti illi ma niżvijjawx apposta, ma nopponux vilment l-awtorità tiegħu fuqna, ma nabbużawx tjubitu. M’għandniex għalfejn nistmaw fil-baxx il-privileġġi tagħna. 

Talba: “Għinna, Mulej, niftakru l-wegħdi tiegħek, ngħixuhom u nesibuhom. Ħa nkunu impressjonati b’sens tal-omnipreżenza konfortabbli tiegħek, kif idawwarna minn quddiem u minn wara, maġenbna u fuqna, kif tibgħat l-anġli tal-Preżenza tiegħek biex iħarsuna, kif twassalna fid-destin etern tagħna. Imlina b’timenza u riverenza lejk, ħa naqduk b’sens ta’ meravilja u gratitudni.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...