“Biegħed idek minn fuqi, u tħallix il-biża’ tiegħek iwerwirni. Imbagħad sejjaħli int, u jien inwieġeb, jew ħallini nitkellem jien, u int weġibni. Kemm huma ħtijieti? Kemm huma dnubieti? Ħallini nkun naf ħżuniti u dnubi! L-għala tistor wiċċek u żżommni b’għadu tiegħek? Trid inti triegħed werqa tittajjar, jew tiġri wara tibna niexfa, biex fuqi tikteb kliem l-imrar, u twaħħalni bi dnubiet żgħoriti?” (Ġobb 13:21-26).
Irrelevanti kif inħossni, Alla jibqa’ reali. Il-Mulej jista’ jaħbi lilu nnifsu mill-vista ta’ niesu, imma bix-xieraq nibqa’ nafdah u nqabbad it-tama tiegħi fih, bħala l-ankra ta’ ruħi. Fil-ħbiberija tiegħi m’Alla, mhux dejjem neċessarjament inħossni qrib tiegħu, imma hemm distinzjoni bejn l-apparenza u r-realtà tal-esperjenza.
David ukoll jappellalu minħabba dis-separzzjoni apparenti. Mulej, għalfejn iżżomm lilek innifsek distakkat minni, imbiegħed minn ruħi? Għaliex tinħbieli meta neħtieġek l-aktar? Għaliex tinjora l-għajta tiegħi għas-sokkors? Ġobb jesprimi sentimenti simili: immur lejn il-Lvant, imma mhuwiex hemm. Immur fil-Punent, imma ma nistax insibu. Ma narahx fit-Tramuntana, għax insatar. Indur lejn in-Nofsinhar, u frattant nibqa’ bla ma nsibu. Imma hu jaf fejn jien sejjer. U meta jkun ittestjani, bħad-deheb fil-griġjol fuq in-nar, jippronunzjani innoċenti.
Mela, għal dawk li konsistentement jibżgħu minnu d-distakk hu wieħed fittizju, għax wiegħed li ma jitlaqna qatt u qatt. Irrid, għalhekk, nevita żball komuni: illi nipprova nfittex esperjenza aktarx milli nfittex ’l Alla. Meta nħossni abbandunat u frattant nissokta nafdah, inkun qed inqimu bl-ifnad mod.
Talba: “Missier, meta tibgħatieli faċli, inroddlok ħajr. Meta ċ-ċirkostanzi jsiru iebsa, irrid inqimek u nservik xorta waħda. Għax imħabbtek mhijiex determinata minn ħwejjeġ għaddiena, iżda hi esibita fuq il-Kalvarju, meta tajtna lill-istess Ibnek biex ikun il-bidu u t-tmiem tal-barkiet kollha tiegħek għalina.”
Comments