“Is-snin ta’ ħajjitna jgħibu bħal nifs. Jiem ħajjitna huma tliet għexieren u għaxar snin; u għal dawk li huma b’saħħithom, jilħqu t-tmenin sena. Iżda jekk iżidu għomorhom ikunu taħbit u għali, għax malajr jgħaddu, u aħna ngħaddu magħhom. Min jista’ jifhem il-qawwa tal-qilla tiegħek u tal-għadab tiegħek, skont il-biża’ li jistħoqqlok? Għalhekk għallimna ngħoddu jiem ħajjitna sabiex ikollna qalb għarfa” (Salmi 90:9-12).
Kemm tabilħaqq inħossu li għomorna hu transitorju? Jgħaddi bħal dell fuq ħajt. Jisfuma fix-xejn bħal ċpar li jidher għal ftit. Hu għaqal għalina nistmaw ħajjitna, bil-kumplessità u l-kwantità kollha tagħha, bħala l-ġinnasju li fih qed nippreparaw għall-Ġenna. Irridu naslu f’punt fejn tabilħaqq inħarsu lejn il-preparazzjoni għall-mewt bħala l-ewwel pass biex nitgħallmu ngħixu.
Fil-ġenerazzjonijiet mgħoddija, ħutna fil-fidi esperjenzaw persekuzzjoni sistematika minħabba l-fedeltà tagħhom lejn Sidna Ġesù. Illum ingawdu bosta kumditajiet fid-dar li l-predeċessuri tagħna ma kinux jafu bihom. L-operazzjonijiet fl-isptar kienu rudimentarji ħafna, u l-mediċina skarsa u primittiva. Ma kellhom ebda sigurtà soċjali jew inxurans. Għexu fi żminijiet meta nofs il-popolazzjoni adulta kienet tmut fil-fjur ta’ ħajjitha, u nofs it-tfal iħallu did-dinja fl-infanzja. Il-kumpanija kontinwa tagħhom kienet mal-mard, skonfort, uġigħ u gwaj.
Indubjament kienu jaqtgħu qalbhom kieku ma żammewx il-ħarsa ta’ ruħhom fis-smewwiet. Ma kinux ifendu kieku ma għaddewx lilhom infushom bħala pellegrini qed jivvjaġġaw lejn il-Belt eterna, Ġerusalemm smewwitija. Mela ejja nifhmuha din: il-ħajja qasira wisq u sikwit miżgħuda bl-uġigħ. Id-dar vera tal-fidili hi l-Ġenna.
Talba: “Foħrija, ġieħ u unur lilek, Missierna qaddis. Għax int imlejt lil ruħna b’tant konfidenza illi naslu biex ngħidu illi nippreferu noħorġu mill-ġisem u nkunu d-dar miegħek. Int preparajtilna abitazzjoni fejn ingawdu xirka hienja miegħek, mal-anġli u l-qaddisin tiegħek. Ħalleluja. Ammen.”
Comments