Skip to main content

Fortizza Soda

“Alla hu l-kenn u l-qawwa tagħna, għajnuna pronta dejjem fid-dwejjaq. Għalhekk ma nibżgħux imqar jekk l-art titriegħed u l-muntanji jiġġarrfu f’nofs il-baħar, u l-ilmijiet jgħajtu u jirgħaw, u l-muntanji jitheżżu bit-tqanqil tagħhom...Biżżejjed! Kunu afu li jien Alla; jien nitgħolla fuq il-ġnus, jien nitgħolla fuq l-art! Alla tal-eżerċti magħna; Alla ta’ Ġakobb il-fortizza tagħna” (Salmi 46:1-3,10-11).

M’hemmx għalfejn tfittex it-trabil, għax it-trabil żgur ifittex lilek. Fl-agħar perjodi Luteru kien jgħid lill-kollegi tiegħu: “Ejjew inkantaw Salm 46, u ħallihom jagħmlu l-agħar li kapaċi jagħmlu.” Minn das-salm silet il-ħsieb għal Ein feste Burg ist unser Gott, ċoè, Fortizza soda hu Alla tagħna. 

Ikompli jgħid: “Ngħannu das-salm għat-tifħir t’Alla, għax Alla jinsab preżenti magħna; jippriżerva u jiddefendi l-knisja u ’l Kelmtu bis-setgħa u mirakolożament, kontra l-ispirti fanatiċi u x-xtabi tal-Infern, kontra l-mibegħda implakabbli tax-xitan, u l-assalti tad-dinja, il-laħam u d-dnub.” 

Hu salm ta’ konsolazzjoni, profetiku dwar il-knisja, il-Belt t’Alla. Iħajjarna biex, għall-konfort u l-protezzjoni, nirrikorru lejn Alla waħdu. L-attributi, it-titli u l-wegħdi tiegħu juru li hu għaref u jħobb. 

Hu speċjalment għaqli meta nleħħu għal Alla f’jum l-avversità. Skop wieħed tal-afflizzjoni huwa biex nirritornaw lejn El Eljon – Alla l-Ogħla (Ġenesi 14:19). Bħala d-dixxipli, jew studenti, tiegħu, ir-Rabbi ta’ Nażaret jgħaddina minn sillabu li ma nistgħux niffrankawh. Mingħajr tribulazzjoni, nibqgħu trabi. Huwa kors indispensabbli għall-fidili. Ladarba ppersegwitaw lilu, il-Ġust u l-Perfett, x’nippretendu aħna?

Aktar ma nkunu provati aktar jintwera kemm il-konfidenza tagħna hi msejsa fis-sod; mhix sentiment impaħpaħ, li x’ħin tagħsar ma ssib xejn ħlief fwar. F’dal-wied ta’ dmugħ Alla ma ħalliniex b’idna f’idna. Ir-riżorsi għan-nies t’Alla jinsabu fin-nixxiegħa perpetwa ta’ barkiet għad-dispożizzjoni tagħna, f’Ġesù Kristu. Il-preżenza tiegħu mal-knisja, kif wegħidna, tassigura l-istabbiltà u s-sukkors propizju tagħha. Mela l-knisja sikura. Ma tistax tkun invaduta: il-ħitan tagħha huma salvazzjoni.

Id-dinja tista’ triegħi u thedded, imma jkollha tilbet. Kull oppożizzjoni għad iddub, la jindaħal il-Mulej.

Frattant hemm tama għall-pagani, mhux “fl-innoċenza” tagħhom, lanqas fil-virtujiet taparsi tagħhom, jew fl-injoranza tagħhom li fl-aħħar mill-aħħar hi bla skuża. Tamithom tinsab biss fil-ħniena t’Alla, fil-patt tal-fidwa, għax hu profetizzat li għandhom sehem minnu.

John Wesley kien iħobb itenni: “L-aħjar fost kollox hu, Alla jinsab magħna.” U dak li ngħad mat-tlett elef sena ilu għadu jgħodd sal-lum: “Alla tal-eżerċti magħna!”

Talba: “O Alla, is-saħħa u l-fortitudni tagħna, bħala l-knisja tiegħek, tinsab filli nirrenunzjaw saħħitna stess u naħarbu biex nistkennu fl-omnipotenza divina. Tabilħaqq, int kont u tibqa’ r-rifuġju ta’ niesek u l-konkwistatur tal-ġnus. Mela rċievi mingħandna barka, ġieħ u unur, issa u għall-eternità. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...