Skip to main content

Fortizza Soda

“Alla hu l-kenn u l-qawwa tagħna, għajnuna pronta dejjem fid-dwejjaq. Għalhekk ma nibżgħux imqar jekk l-art titriegħed u l-muntanji jiġġarrfu f’nofs il-baħar, u l-ilmijiet jgħajtu u jirgħaw, u l-muntanji jitheżżu bit-tqanqil tagħhom...Biżżejjed! Kunu afu li jien Alla; jien nitgħolla fuq il-ġnus, jien nitgħolla fuq l-art! Alla tal-eżerċti magħna; Alla ta’ Ġakobb il-fortizza tagħna” (Salmi 46:1-3,10-11).

M’hemmx għalfejn tfittex it-trabil, għax it-trabil żgur ifittex lilek. Fl-agħar perjodi Luteru kien jgħid lill-kollegi tiegħu: “Ejjew inkantaw Salm 46, u ħallihom jagħmlu l-agħar li kapaċi jagħmlu.” Minn das-salm silet il-ħsieb għal Ein feste Burg ist unser Gott, ċoè, Fortizza soda hu Alla tagħna. 

Ikompli jgħid: “Ngħannu das-salm għat-tifħir t’Alla, għax Alla jinsab preżenti magħna; jippriżerva u jiddefendi l-knisja u ’l Kelmtu bis-setgħa u mirakolożament, kontra l-ispirti fanatiċi u x-xtabi tal-Infern, kontra l-mibegħda implakabbli tax-xitan, u l-assalti tad-dinja, il-laħam u d-dnub.” 

Hu salm ta’ konsolazzjoni, profetiku dwar il-knisja, il-Belt t’Alla. Iħajjarna biex, għall-konfort u l-protezzjoni, nirrikorru lejn Alla waħdu. L-attributi, it-titli u l-wegħdi tiegħu juru li hu għaref u jħobb. 

Hu speċjalment għaqli meta nleħħu għal Alla f’jum l-avversità. Skop wieħed tal-afflizzjoni huwa biex nirritornaw lejn El Eljon – Alla l-Ogħla (Ġenesi 14:19). Bħala d-dixxipli, jew studenti, tiegħu, ir-Rabbi ta’ Nażaret jgħaddina minn sillabu li ma nistgħux niffrankawh. Mingħajr tribulazzjoni, nibqgħu trabi. Huwa kors indispensabbli għall-fidili. Ladarba ppersegwitaw lilu, il-Ġust u l-Perfett, x’nippretendu aħna?

Aktar ma nkunu provati aktar jintwera kemm il-konfidenza tagħna hi msejsa fis-sod; mhix sentiment impaħpaħ, li x’ħin tagħsar ma ssib xejn ħlief fwar. F’dal-wied ta’ dmugħ Alla ma ħalliniex b’idna f’idna. Ir-riżorsi għan-nies t’Alla jinsabu fin-nixxiegħa perpetwa ta’ barkiet għad-dispożizzjoni tagħna, f’Ġesù Kristu. Il-preżenza tiegħu mal-knisja, kif wegħidna, tassigura l-istabbiltà u s-sukkors propizju tagħha. Mela l-knisja sikura. Ma tistax tkun invaduta: il-ħitan tagħha huma salvazzjoni.

Id-dinja tista’ triegħi u thedded, imma jkollha tilbet. Kull oppożizzjoni għad iddub, la jindaħal il-Mulej.

Frattant hemm tama għall-pagani, mhux “fl-innoċenza” tagħhom, lanqas fil-virtujiet taparsi tagħhom, jew fl-injoranza tagħhom li fl-aħħar mill-aħħar hi bla skuża. Tamithom tinsab biss fil-ħniena t’Alla, fil-patt tal-fidwa, għax hu profetizzat li għandhom sehem minnu.

John Wesley kien iħobb itenni: “L-aħjar fost kollox hu, Alla jinsab magħna.” U dak li ngħad mat-tlett elef sena ilu għadu jgħodd sal-lum: “Alla tal-eżerċti magħna!”

Talba: “O Alla, is-saħħa u l-fortitudni tagħna, bħala l-knisja tiegħek, tinsab filli nirrenunzjaw saħħitna stess u naħarbu biex nistkennu fl-omnipotenza divina. Tabilħaqq, int kont u tibqa’ r-rifuġju ta’ niesek u l-konkwistatur tal-ġnus. Mela rċievi mingħandna barka, ġieħ u unur, issa u għall-eternità. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh