Skip to main content

Iżjed, Iżjed, Iżjed!

“La tirgħibx għal dar għajrek; la tirgħibx għal marti għajrek, u la għall-qaddej tiegħu, u la l-qaddejja tiegħu, la għall-gendus tiegħu u la l-ħmar tiegħu, u lanqas xejn milli hu ta’ għajrek” (Esodu 20:17). 

Il-ġelożija hi rgħiba passiva; u r-rgħiba attiva hi l-forza li ssuq l-industrija ’l quddiem. Mingħajrha ma jiġi reġistrat ebda progress; u xi kwalità ta’ progress hu dan? Ir-rgħiba toktor aktar ma joktor il-munzell tad-deheb. Ara taqbilx: il-povertà trid xi ħwejjeġ, il-lussu ħafna, imma r-rgħiba tiddomanda kollox. 

Il-katastrofi morali tagħna ma nosservawhx f’li għandna imma f’xi rridu, għax meta rridu u nirgħibu, il-gost jitgħarraq, bħal meta tħalli kejk barra fix-xita. M’għandniex għalfejn nipprovawha, imma probabbilment veru, li r-rgħiba u d-disperazzjoni ma jafu bl-ebda fruntiera. Dawn jikbru minn fuq xiex jieklu. L-ossessjoni biex nimmultiplikaw l-għana tagħna hi sors maġġuri tal-miżerja tagħna; f’dil-ferneżija, nabbandunaw pjaċir wieħed meta nafu li se niksbu wieħed akbar. 

Ġirja sfrenata, maqbudin fil-kurrent; irridu nlebbtu bla m’għandna destinazzjoni ċara quddiemna. Fid-deffa tal-insanità, lanqas biss nintebħu bil-passjonijiet jiggwerraw fina nfusna. Inlebilbu bla ma nottienu, allura nobogħdu lil dak u l-ieħor, li apparentament ottenew qabilna u iżjed minna. Fir-realtà, sikwit l-ambizzjoni hi biss rgħiba mistura. Nirgħibu u ma jirnexxilniex, għaldaqstant nillatikaw u nikkwistonjaw. Anke meta nitolbu, nitolbu żmerċ, biex nonfqu fuq il-pjaċiri tagħna (ara Ġakbu 4:1-3).

Talba: “Missier, għerfek hu definittivament l-aħjar. Aħfrilna talli sikwit naġixxu fuq il-premessa illi l-intelliġenza u l-għerf tagħna huma aħjar. Ikkonvinċina illi inqas ma nippretendu, aktar hemm ċans li niltaqgħu mal-kuntentizza, u wisq aktar minn hekk, inkunu qed nonoraw is-sovranità tiegħek fuqna. F’isem Kristu Ibnek, ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...