Skip to main content

Sa Fejn Twassal Imħabbtek?

“Aħna nafu illi għaddejna mill-mewt għall-ħajja, għax inħobbu lill-aħwa. Min ma jħobbx jibqa’ fil-mewt. Kull min jobgħod lil ħuh hu qattiel, u tafu illi ebda qattiel m’għandu l-ħajja eterna tgħammar fih. B’dan għarafna l-imħabba, għax Ġesù ċeda ħajtu għalina. U aħna jmissna nċedu ħajjitna għall-aħwa. Kull min għandu l-ġid tad-dinja, u jara ’l ħuh fil-bżonn u frattant ma jurih ebda mogħdrija, kif tista’ tgħammar l-imħabba t’Alla fih? Tfal ċkejknin, ħa ma nħobbux bid-diskors u lanqas bl-ilsien biss, iżda bl-azzjoni u fil-verità” (1 Ġwanni 3:14-18).

Sikwit nismagħha: “Alla jħobbok kif int!” Onestament ma togħġobnix, għax tgħid nofs storja. Teoloġija inkompluta jew inadegwata hija pożittivament perikoluża. Jien nikkoreġiha billi nissupplimentaha: “Alla jħobbok kif int, imma jħobbok wisq biex iħallik kif int!”

Alla ma jħobbnix għax niswa xi ħaġa; għall-kuntrarju, għandi valur għax Alla jħobbni. Fuq dan l-isfond nirrealizza aktar u aktar illi faċilment nagħti bla ma nħobb, imma impossibbli nħobb mingħajr ma nagħti. Meta jmissni xi ħadd minn warajja, itaptapli b’sebgħu fuq spallti, hi dejjem sorpriża – ġieli kien ħija, binti jew marti, xi ħabib. Xi ħadd jimportah minni. L-istess sensazzjoni nagħti lil ħaddieħor meta nħobbu; biss is-sebgħa ma jkunx tiegħi, imma tal-Ħallieq, għax l-imħabba hi derivata minnu, esklussivament. 

Il-mibegħda toqol oppressiv wisq; ma jaqbillix inġorrha fuqi. Il-mibegħda l-eħrex ġennata li nista’ nikkommetti. Meta nobgħod inkun qed nagħti n-nar lil dari biex neħles mill-wirdien. U l-agħar forma tal-mibegħda – għax l-aktar ħanja, b’ċiera innnoċenti – hija l-indifferenza. Faċli naqsam in-naħa l-oħra tat-triq, taparsi lill-miġruħ ma rajtux. Faċli nikkonvinċi lili nnifsi li għandi responsabbiltajiet urġenti, u allura ma jaqbillix nitbaxxa, jew inċappas idi bit-tgħallik tal-vittma. Inkun qed naġixxi bħalma aġixxew is-saċerdot u l-Levita; inkun għadni bogħod wisq milli nissejjaħ Samaritan tajjeb.

L-imħabba, mela, iġġiegħlek tinvolvi ruħek. Hekk għamel Alla magħna: ġabarna mill-qiegħ. Mhux biss tħassarna u ħalliena kif konna, iżda fejjaqna u jrid ukoll inaddafna – minn kull prattika dubjuża, minn kull nuqqas morali, minn kull dnub faħxi. 

Talba: “Bl-evanġelju tiegħek, Mulej Ġesù, urejtna illi d-dalma ma tkeċċix id-dalma; biss id-dawl jitturufnaha. Il-mibegħda ma teqridx il-mibegħda; biss l-imħabba tiegħek ixxejjinha. Il-mibegħda tipparalizza l-ħajja; l-imħabba tiegħek fina tirrilaxxjaha. Il-mibegħda tħawwad il-ħajja; l-imħabba tiegħek permezz tagħna tarmonizzaha. Il-mibegħda ddallam il-ħajja; l-imħabba divina tiegħek, imsarrfa f’imħabba umana, tilluminaha. Ikkonvinċina f’qalbna kemm dan hu tabilħaqq minnu, biex nindmu u nesprimu mħabbtek iżjed u iżjed, ma’ kulħadd, avolja ma ħaqqux, bħalma ma kienx ħaqqna l-maħfra tiegħek.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh