Skip to main content

Sa Fejn Twassal Imħabbtek?

“Aħna nafu illi għaddejna mill-mewt għall-ħajja, għax inħobbu lill-aħwa. Min ma jħobbx jibqa’ fil-mewt. Kull min jobgħod lil ħuh hu qattiel, u tafu illi ebda qattiel m’għandu l-ħajja eterna tgħammar fih. B’dan għarafna l-imħabba, għax Ġesù ċeda ħajtu għalina. U aħna jmissna nċedu ħajjitna għall-aħwa. Kull min għandu l-ġid tad-dinja, u jara ’l ħuh fil-bżonn u frattant ma jurih ebda mogħdrija, kif tista’ tgħammar l-imħabba t’Alla fih? Tfal ċkejknin, ħa ma nħobbux bid-diskors u lanqas bl-ilsien biss, iżda bl-azzjoni u fil-verità” (1 Ġwanni 3:14-18).

Sikwit nismagħha: “Alla jħobbok kif int!” Onestament ma togħġobnix, għax tgħid nofs storja. Teoloġija inkompluta jew inadegwata hija pożittivament perikoluża. Jien nikkoreġiha billi nissupplimentaha: “Alla jħobbok kif int, imma jħobbok wisq biex iħallik kif int!”

Alla ma jħobbnix għax niswa xi ħaġa; għall-kuntrarju, għandi valur għax Alla jħobbni. Fuq dan l-isfond nirrealizza aktar u aktar illi faċilment nagħti bla ma nħobb, imma impossibbli nħobb mingħajr ma nagħti. Meta jmissni xi ħadd minn warajja, itaptapli b’sebgħu fuq spallti, hi dejjem sorpriża – ġieli kien ħija, binti jew marti, xi ħabib. Xi ħadd jimportah minni. L-istess sensazzjoni nagħti lil ħaddieħor meta nħobbu; biss is-sebgħa ma jkunx tiegħi, imma tal-Ħallieq, għax l-imħabba hi derivata minnu, esklussivament. 

Il-mibegħda toqol oppressiv wisq; ma jaqbillix inġorrha fuqi. Il-mibegħda l-eħrex ġennata li nista’ nikkommetti. Meta nobgħod inkun qed nagħti n-nar lil dari biex neħles mill-wirdien. U l-agħar forma tal-mibegħda – għax l-aktar ħanja, b’ċiera innnoċenti – hija l-indifferenza. Faċli naqsam in-naħa l-oħra tat-triq, taparsi lill-miġruħ ma rajtux. Faċli nikkonvinċi lili nnifsi li għandi responsabbiltajiet urġenti, u allura ma jaqbillix nitbaxxa, jew inċappas idi bit-tgħallik tal-vittma. Inkun qed naġixxi bħalma aġixxew is-saċerdot u l-Levita; inkun għadni bogħod wisq milli nissejjaħ Samaritan tajjeb.

L-imħabba, mela, iġġiegħlek tinvolvi ruħek. Hekk għamel Alla magħna: ġabarna mill-qiegħ. Mhux biss tħassarna u ħalliena kif konna, iżda fejjaqna u jrid ukoll inaddafna – minn kull prattika dubjuża, minn kull nuqqas morali, minn kull dnub faħxi. 

Talba: “Bl-evanġelju tiegħek, Mulej Ġesù, urejtna illi d-dalma ma tkeċċix id-dalma; biss id-dawl jitturufnaha. Il-mibegħda ma teqridx il-mibegħda; biss l-imħabba tiegħek ixxejjinha. Il-mibegħda tipparalizza l-ħajja; l-imħabba tiegħek fina tirrilaxxjaha. Il-mibegħda tħawwad il-ħajja; l-imħabba tiegħek permezz tagħna tarmonizzaha. Il-mibegħda ddallam il-ħajja; l-imħabba divina tiegħek, imsarrfa f’imħabba umana, tilluminaha. Ikkonvinċina f’qalbna kemm dan hu tabilħaqq minnu, biex nindmu u nesprimu mħabbtek iżjed u iżjed, ma’ kulħadd, avolja ma ħaqqux, bħalma ma kienx ħaqqna l-maħfra tiegħek.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issiril...