Skip to main content

Sa Fejn Twassal Imħabbtek?

“Aħna nafu illi għaddejna mill-mewt għall-ħajja, għax inħobbu lill-aħwa. Min ma jħobbx jibqa’ fil-mewt. Kull min jobgħod lil ħuh hu qattiel, u tafu illi ebda qattiel m’għandu l-ħajja eterna tgħammar fih. B’dan għarafna l-imħabba, għax Ġesù ċeda ħajtu għalina. U aħna jmissna nċedu ħajjitna għall-aħwa. Kull min għandu l-ġid tad-dinja, u jara ’l ħuh fil-bżonn u frattant ma jurih ebda mogħdrija, kif tista’ tgħammar l-imħabba t’Alla fih? Tfal ċkejknin, ħa ma nħobbux bid-diskors u lanqas bl-ilsien biss, iżda bl-azzjoni u fil-verità” (1 Ġwanni 3:14-18).

Sikwit nismagħha: “Alla jħobbok kif int!” Onestament ma togħġobnix, għax tgħid nofs storja. Teoloġija inkompluta jew inadegwata hija pożittivament perikoluża. Jien nikkoreġiha billi nissupplimentaha: “Alla jħobbok kif int, imma jħobbok wisq biex iħallik kif int!”

Alla ma jħobbnix għax niswa xi ħaġa; għall-kuntrarju, għandi valur għax Alla jħobbni. Fuq dan l-isfond nirrealizza aktar u aktar illi faċilment nagħti bla ma nħobb, imma impossibbli nħobb mingħajr ma nagħti. Meta jmissni xi ħadd minn warajja, itaptapli b’sebgħu fuq spallti, hi dejjem sorpriża – ġieli kien ħija, binti jew marti, xi ħabib. Xi ħadd jimportah minni. L-istess sensazzjoni nagħti lil ħaddieħor meta nħobbu; biss is-sebgħa ma jkunx tiegħi, imma tal-Ħallieq, għax l-imħabba hi derivata minnu, esklussivament. 

Il-mibegħda toqol oppressiv wisq; ma jaqbillix inġorrha fuqi. Il-mibegħda l-eħrex ġennata li nista’ nikkommetti. Meta nobgħod inkun qed nagħti n-nar lil dari biex neħles mill-wirdien. U l-agħar forma tal-mibegħda – għax l-aktar ħanja, b’ċiera innnoċenti – hija l-indifferenza. Faċli naqsam in-naħa l-oħra tat-triq, taparsi lill-miġruħ ma rajtux. Faċli nikkonvinċi lili nnifsi li għandi responsabbiltajiet urġenti, u allura ma jaqbillix nitbaxxa, jew inċappas idi bit-tgħallik tal-vittma. Inkun qed naġixxi bħalma aġixxew is-saċerdot u l-Levita; inkun għadni bogħod wisq milli nissejjaħ Samaritan tajjeb.

L-imħabba, mela, iġġiegħlek tinvolvi ruħek. Hekk għamel Alla magħna: ġabarna mill-qiegħ. Mhux biss tħassarna u ħalliena kif konna, iżda fejjaqna u jrid ukoll inaddafna – minn kull prattika dubjuża, minn kull nuqqas morali, minn kull dnub faħxi. 

Talba: “Bl-evanġelju tiegħek, Mulej Ġesù, urejtna illi d-dalma ma tkeċċix id-dalma; biss id-dawl jitturufnaha. Il-mibegħda ma teqridx il-mibegħda; biss l-imħabba tiegħek ixxejjinha. Il-mibegħda tipparalizza l-ħajja; l-imħabba tiegħek fina tirrilaxxjaha. Il-mibegħda tħawwad il-ħajja; l-imħabba tiegħek permezz tagħna tarmonizzaha. Il-mibegħda ddallam il-ħajja; l-imħabba divina tiegħek, imsarrfa f’imħabba umana, tilluminaha. Ikkonvinċina f’qalbna kemm dan hu tabilħaqq minnu, biex nindmu u nesprimu mħabbtek iżjed u iżjed, ma’ kulħadd, avolja ma ħaqqux, bħalma ma kienx ħaqqna l-maħfra tiegħek.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...